"מהפכה תעשייתית נוספת לפנינו – הכרוכה במגמת ה-IoT"

"המטרה הסופית היא לא רק לדעת היכן נמצא לקוח, אלא לדעת באופן מיידי את המיקום הפיזי של לקוח וכל דבר מסביבו - בזמן אמת", כך לדברי ריי או'פארל, מנכ"ל חטיבת האינטרנט של הדברים החדשה של דל טכנולוגיות

ריי או'פארל, מנכ"ל חטיבת האינטרנט של הדברים החדשה של דל טכנולוגיות. צילום: נחמה אלמוג

מבחינתו של ריי או'פארל, מנכ"ל חטיבת האינטרנט של הדברים החדשה של דל טכנולוגיות (Dell Technologies), אנו מצויים בעיצומה של מהפכה תעשייתית נוספת, הכרוכה במגמת ה-IoT.

מה שתורם לה באופן משמעותי ובעצם מאפשר אותה, לדבריו, "היא הזמינות של מחשוב קצה זול מאוד, שמשתלב עם התוכנה המתקדמת והולכת של AI והעמקת השימוש בענן. יעדיה של החטיבה החדשה, כפי שתיאר, הם להגדיר את אסטרטגיית האינטרנט של הדברים של החברה והובלת מימושה באמצעות פיתוח והפצה של מוצרי ושירותי IoT.

או'פארל דיבר במפגש מדיה שערכה החברה בניו יורק בנושא אינטרנט של הדברים, שבו הכריזה על הקמת חטיבה חדשה למוצרי אינטרנט של הדברים, ופירטה בו את אסטרטגיית ה-IoT שלה. בראש החטיבה עומד, כאמור, או'פארל, שהובא אליה מ-VMware, שם שימש מאז 2003 בתפקיד ה-CTO שלה, ובשנה האחרונה גם כסגן נשיא בכיר.

לדעת באופן מיידי את המיקום הפיזי של הלקוח

למעשה, או'פארל מגדיר מחדש את הטרנספורמציה הדיגיטלית ומכנה אותה כעת טרנספורמציה דיגיטלית 2.0, וקושר אותה עם אימוץ ומימוש מוצלחים של IoT חכם. המטרה הסופית ביישום, למשל, היא לא רק לדעת היכן נמצא לקוח, אלא לדעת באופן מיידי את המיקום הפיזי של לקוח וכל דבר מסביבו – בזמן אמת. דוגמה לכך, סיפר, היא חברת קרוזים שהשתמשה בתגים כדי לעקוב אחר תנועת הנוסעים, ושינתה את מגוון הפעילויות המוצעות לנוסעים על פי התנהגותם במהלך השיט.

הוא תיאר מערכת שעמוד השדרה שלה הוא הליבה המבוזרת, שלפי התפיסה של דל היא המקום שבו העולם הפיזי פוגש את העולם הדיגיטלי. אותה ליבה מבוזרת מתקשרת עם הקצה (חיישנים ונתונים) ועם הענן (נתונים, AI ומידע נוסף).

ככל שדרישות הביצוע גבוהות יותר, אמר, כך היא צריכה להיות קרובה יותר לקצה. לדבריו, מרבית הפתרונות יהיו עירוב כלשהו ביניהם. גישה זו נועדה, על פי החברה, להזיז פעילות אנליטית כמה שיותר קרוב לקצה שאצל לקוחות האינטרנט של הדברים, במעבר שהחברה טוענת כי ישפר את זמן האחזור ויאיץ את עיבוד הנתונים בזמן אמת.

מה שמניע את המעבר הזה, לדבריו הוא כי "יש כמות נתונים כל כך גדולה בקצה, שקל יותר להזיז את המחשוב לקצה ולעבדו שם, ובנוסף, הצורך בזמן אחזור קצר בשל הדרישה לתגובה מיידית".

או'פארל הדגיש, כי המוצרים שיוצעו על ידי החטיבה החדשה יורכבו מפתרונות פנימיים שיפותחו ויושקו על ידי החברות המרכיבות את הקבוצה – ,Dell-Emc ,Pivotal ,RSA ,SecureWorks ,Virtustream ו-Vmware – ואלה ישולבו בפתרונות  של שותפיה העסקיים של החברה, זאת כדי לפתח פתרונות מושלמים ללקוחות.

"דל טכנולוגיות כבר ראתה מזמן את ההזדמנות הטמונה בתחום האינטרנט של הדברים המתפתח במהירות בהתחשב בהיסטוריה העשירה שלה בשוק מחשוב הקצה", אמר או'פארל.

"חטיבת האינטרנט של הדברים החדשה שלנו תמנף את העוצמה של כל העסקים במשפחת דל טכנולוגיות כדי להבטיח שאנו מספקים את הפתרון המתאים – בשילוב עם שותפינו הרבים באקו-סיסטם – כדי לענות על הצרכים של הלקוחות ולסייע להם לפרוס יותר בקלות מערכות אינטרנט של הדברים משולבות".

כיצד להפוך את התושבים בעיר לשמחים יותר?

"אחת הסיבות העיקריות להקמת החטיבה החדשה, אמר או'פארל, "היא לספק יתרון לסוג מאוד מסוים של לקוחות באמצעות פתרונות אחודים ומשולבים. לעתים קרובות מדובר בשווקים ורטיקליים, אשר רוכשים פתרונות אינטרנט של הדברים, כמו בתי חולים, ארגוני ייצור, או עיר חכמה. לכן, למעשה הם ממוקדים בתוצאות עסקיות: כיצד להפוך את העיר לחכמה יותר, כיצד להפוך את התושבים באותה עיר לשמחים יותר. אנו חייבים להיות מסוגלים לספק להם פתרון מקצה לקצה, שיאפשר לכך לקרות".

דל טכנולוגיות, אמר, "היא ייחודית בהתחשב בטווח המוצרים הרחב שלה. באמצעות שילוב שלהם, אנו יכולים להשיג פתרון אחוד עוצמתי ביותר לאותם לקוחות. מובן שעלינו לעבוד עם אקו-סיסטם, משום שהפתרונות יתפקדו בוורטיקלים מסוימים: מומחיות בבתי חולים, מומחיות בייצור, מומחיות במאגרי דלק וכו'. באמצעות שיתוף הפעולה עם האקו-סיסטם נספק פתרונות אחודים ללקוחותיהנו".

נראה כי חברות רבות הביעו צורך הולך וגדל בפתרון של חברה אחת, שתשלב פתרונות אינטרנט של הדברים מושלמים שאפשר לפרוס אותם בארגון. זוהי גישה שונה יחסית בהשוואה לפיצול שקורה בדרך כלל במוצרי אינטרנט של הדברים, שמאלץ את הלקוחות להתמודד עם מורכבות גדולה יותר, שאינה רצויה, כידוע, ב-IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים