נשיא סימנטק: "לא רכשנו מספיק חברות"

מייקל פיי, נשיא ענקית אבטחת המידע, חושב שהיא לא רכשה מספיק ואומר כי "יהיו רכישות נוספות, בהחלט" ● החודש רכשה סימנטק שתי חברות ישראליות תמורת יותר מחצי מיליארד דולר

מייקל פיי, סמנכ''ל התפעול ונשיא סימנטק. צילום: יח"צ

סימנטק (Symantec) רכשה החודש שתי חברות, אולם נשיא החברה חושב שהיא לא רכשה מספיק. "יהיו רכישות נוספות, בהחלט", אמר מייקל פיי, סמנכ"ל התפעול ונשיא ענקית אבטחת המידע בראיונות לעיתונות הטכנולוגית בכנס Black Hat 2017 שהתקיים בלאס וגאס בשבוע שעבר.

לדברי פיי, "אנחנו לא מפחדים לרכוש חברות כי הוכחנו בעבר שאנחנו יודעים לעשות זאת בצורה מוצלחת, ושהאינטגרציה בין הנרכשות לבינינו תצליח – וכך אנו מעצימים את יכולות האבטחה של לקוחותינו הארגוניים".

החודש ערכה ענקית האבטחה שתי רכישות, שתיהן מישראל. בשבוע הראשון של יולי סימנטק רכשה את חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס (FireGlass) בסכום שלא נמסר, אולם מוערך ברבע מיליארד דולר.

פיירגלאס מציעה פתרון הגנה ל-Web, מסמכים, מייל ואפליקציות. הפתרון שלה מאפשר גלישה מאובטחת בחברות וארגונים תוך בידוד (Isolation) מלא בין הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (Air-Gap), ללא צורך בשרתי טרמינל.

שבוע לאחר מכן שוק הסייבר הישראלי המשיך לרתוח, כאשר סימנטק הודיעה שתרכוש את Skycure הישראלית, תמורת יותר מרבע מיליארד דולר. הנרכשת הישראלית עוסקת בזיהוי, איתור, ניבוי ומניעה של מתקפות על מכשירי סלולר – על בסיס שימוש ביכולות בינה מלאכותית. כך היא מספקת למשתמשים הניידים גישה מאובטחת למערכות ה-IT והאפליקציות הארגוניות.

להילחם בצורה טובה יותר

שתי רכישות אלה הגיעו בעקבות שתי רכישות ענק אותן ערכה סימנטק ב-2016: ביוני שנה שעברה היא רכשה את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן.

במסגרת העסקה, מנכ"ל בלו קואט, גרג קלארק, הפך למנכ"ל סימנטק. בלו קואט מתמחה בהגנה על שערי הגישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר. השירות שלה משלים את היצע המוצרים שמציעה סימנטק בעיקר לחברות ולארגונים גדולים. פיי שימש בבלו קואט נשיא וסמנכ"ל תפעול.

כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר האחרון, סימנטק רכשה חברה נוספת: LifeLock, תמורת 2.3 מיליארד דולר. LifeLock מציעה ניטור ומניעה פרואקטיבים של הונאות, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics) וניבוי של הונאות פוטנציאליות, הגנה מפני גניבה ושירותי שיקום ("ריפוי"). החברה מוסיפה מדי יום יותר מ-50 מיליון רכיבי זיהוי – המגיעים ממידע לא מובנה, ממגוון של מקורות – לרבות אפליקציות אשראי, אתרים בשוק השחור ועוד.

רכישה זו סיפקה לסימנטק יכולות של ניתוח ובינת מודיעין איומים. כך, ניתן יהיה להילחם בצורה טובה יותר אל מול איומים מסוג "מתקפת יום אפס" (Zero-day attack), שימוש בפרצת אבטחה שלא הייתה ידועה עד כה – ולכן אין לה עדיין תיקון, וכמו כן – מוצרי אבטחה שונים לא מכירים ולא מזהים אותה.

כיס עמוק

פיי אמר כי כל ארבע הרכישות הביאו תוספות משמעותיות לפלטפורמת האבטחה של סימנטק, הן טכנית והן כספית. הוא אמר כי הרכישות מאפשרות לה להגדיל את נתח השוק שלה.

לדברי פיי, "הרכישות הנוספות יתמקדו בתחומים שיוסיפו ערכים להיצע של סימנטק, ולא לקטגוריה טכנולוגית ספציפית. החברה לא מרגישה שהיא צריכה להיות נוכחת בכל תת-תחום בעולם האבטחה".

סימנטק, אמר נשיא החברה, " נמצאת במצב שבו היא אחת מהחברות הגדולות העורכות איגום (קונסולידציה) בשוק האבטחה. זה קורה בזמן בו אנליסטים רבים בתעשייה צופים גל של מיזוגים ורכישות של חברות סטארט-אפ בתחום. לנו, בניגוד לחברות האבטחה האחרות, יש 'כיס עמוק' לעשות רכישות שכאלה". בכך הוא רמז למיליארדי הדולרים בקופתה של החברה, בעקבות ההיפרדות מ-וריטאס (Veritas).

לפני שנתיים, באוגוסט 2015, סימנטק מכרה את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס, לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group).

סכום העסקה היה גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן – ולמרות זאת, מדובר בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס ב-2005 תמורת 13.5 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים