"עמק הסיליקון Out – ישראל In"

"החדשנות המשבשת זורמת בדמה של ישראל - ההשפעה של ישראל על השיבוש הטכנולוגי בעולם רבה יותר מזו של עמק הסיליקון", אמר ג'יימס פירסון, בכיר ב-Membit, בכנס סטארט-אפים של מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב

ג'יימס פירסון, מנהל התקשורת של Membit. צילום: עומר מסינגר

"ישראל היא אחת מהמדינות היחידות בעולם שהחדשנות המשבשת היא בדמה ובעורקיה. להערכתי, ההשפעה של ישראל על השיבוש הטכנולוגי בעולם רבה יותר מזו של עמק הסיליקון", כך אמר ג'יימס פירסון, מנהל התקשורת של Membit.

פירסון היה דובר המפתח בכנס TAU Innovation Conference, הנערך השבוע באוניברסיטת תל אביב. את הכנס עורך מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, StarTAU, הפועל למינוף ולחיזוק האקו-סיסטם הישראלי בארץ ובעולם בתחום הסטארט-אפים וההיי-טק. כ-7,000 איש מרחבי העולם משתתפים בו, והוא כולל תחרות סטארט-אפים, סמינרים מקצועיים, ותערוכה בהשתתפות כ-100 חברות, ישראליות ובינלאומיות.

המקום בו טמון המפתח לחדשנות

חדשנות, הסביר פירסון, "נוצרת משיבוש יצירתי. רבות הן הטכנולוגיות שהצליחו להתבסס בעולם, אולם הרבה פחות מהן הן אלו שחוללו שינוי משמעותי, כי הן ענו על צורך משמעותי, מהותי. לכן, עצתי ליזמים ולאנשי חברות הסטארט-אפ, היא שכאשר אתם מפרקים משהו, חישבו על הדרך בה אתם בונים בחזרה. שם טמון המפתח לחדשנות".

פירסון הביא כמה דוגמאות לשיבוש יצירתי. כך, אמר, "גוגל (Google) שינתה את כל עולם החיפוש, אבל, ולא פחות חשוב – לדבריו, הניעה שינוי משמעותי בעולם הפרסום, עם הסטה אל הפרסום המקוון. מצב זה, ציין, הביא בתוך עשור של שנים לצמצום של 50% בכוח האדם העובד ברחבי העולם בעיתונות המודפסת – ולנתח שוק שלה של 88% מהפרסום הדיגיטלי.

"שיבוש זה לא משהו שקשור למהר, או ל-לאט", אמר פירסון, "אלא לאופן בו אתה מפתח טכנולוגיה חדשה, שעונה על צורך קיים – בצורה שונה".

לעולם לא לוותר

פירסון תיאר את תחנות החדשנות בחייו, דרך מקומות העבודה בהם היה. הבוסית הראשונה שלו, סיפר, הייתה אופרה וינפרי, אותה הוא כינה "משבשת חדשנית אמיתית", עת היא עבדה ברשת ABC.

בחברה השניה בה עבד, במילניום הקודם, סיפר פירסון, "המשפט שהיום כל כך נפוץ, נאמר שם: 'כל מה שהיום לא בדיגיטל – בקרוב יהיה רק בדיגיטל'. המנהלים בחברה הבינו אז את מה שלאחרים לקח שנים רבות אחר כך להבין".

לאחר מכן, סיפר פירסון, "עבדתי ב-Audible, ספקית גדולה של גרסאות אודיו לספרים, עיתונים ומגזינים. לימים, בשנת 2008, היא נרכשה על ידי אמזון (Amazon). המוטו של מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, היה 'תפתח מודל עסקי שיהיה רק ואך ורק – בהקשר של צמיחה". לאחר מכן עבד פירסון בשאזאם (Shazam), שם, הוא סיפר, "המוטו של המנכ"ל היה 'לעולם לא לוותר'".

במקום עבודתו הנוכחי, אמר פירסון, "אני יועץ לתקשורת ולמדיה דיגיטלית. Membit פועלת בעולם המציאות הרבודה, עם שיתוף תמונות – ואני מאמין כי היא תשנה את הדרך בה אנשים מתקשרים".

"שיבוש אמיתי הוא מציאת הדרך החדשה לשרת צורך ישן", סיכם פירסון. "השיבוש נע מהר כיום. לכן אני חושב שהיום זה הזמן הטוב ביותר לעבוד בענף הטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים