Galaxy S8 – העוזר הקולי לא ייכלל במכשיר

המכשיר, שאמור היה להחזיר את החברה הדרום קוריאנית למסלול אחרי צרות הפאבלט המתפוצץ של השנה החולפת, יושק לבסוף ללא אלמנט מפתח שהיצרנית הבטיחה שייכלל בו רק בחודש שעבר באירוע בניו יורק

ה-Galaxy S8 החדש של סמסונג. צילום: יח"צ

קוראים לו ביקסבי (Bixby) והוא העוזר הדיגיטלי שהיה אמור להיות מובנה במכשירי ה-Galaxy החדשים –  דגמי S8 ו-S8 Plus הממשמשים ובאים – ולהבטיח למשתמשים שליטה קולית נוחה על התכונות החדשות של הסמארטפונים המתוחכמים. אבל למרבה הצער, כאשר יגיעו ה-S8 וה-S8 Plus למדפים ב-21 באפריל, המכשירים לא יכללו לבסוף את העוזר הקולי, שרבים כל כך חשקו בחברתו.

רק ב-29 במרץ האחרון הכריזה חברת סמסונג (Samsung) באופן רשמי על מכשיר הדגל החדש שלה, ה-Galaxy S8, באירוע שנערך בניו-יורק ושכונה על ידי החברה Unpacked 2017. החברה הדגישה באירוע ההכרזה החגיגי שתי תכונות עיקריות: עיצוב כמעט ללא שוליים ועוזר וירטואלי בשם ביקסבי. התכונה הראשונה הייתה כבר מושלמת בעת הבשורה, אבל כעת, על-פי הצהרה של סמסונג, נודע בוודאות כי מכשירי ה-Galaxy S8 וה-Galaxy S8 Plus יופצו ללא ביקסבי, ובמקום זאת, תכונות העזרה הקולית יופעלו מאוחר יותר באמצעות עדכון תוכנה מסמסונג. החברה הבטיחה כי עדכון בקרת הקול יגיע בשלב מאוחר יותר באביב הנוכחי.

לפי הערכות הסיבה לעיכוב, שעליה לא סיפקה סמסונג הסבר, היא העובדה כי פיתוחו של העוזר הקולי טרם הושלם ושהוא עדיין לא מוכן להפצה המסחרית שתוכננה בעבורו.

משרה זמנית במכירות במצלמה

לביקסבי תהיה בכל זאת נוכחות מסוימת כבר עם הגעת המכשירים ב-21 באפריל. העוזר דיגיטלי יעבוד, על-פי דברי סמסונג, בתוך המצלמה של ה-S8 ויסייע למשתמשים לזהות אובייקטים ולספק מידע עליהם – מחיר של ספר שעליו מכוונת המצלמה, למשל, או דירוג בקבוק היין שתיעדתם ואולי תחשבו על רכישתו.

סמסונג אומרת כי תכונות אחרות של ביקסבי, Home – מסך עם כרטיסים דינמיים – וה-Reminders, יהיו פעילות אף הן כשהמכשירים שיופצו. בהצהרה לתקשורת תיארה סמסונג את ביקסבי גם כ"שירות שיתפתח לאורך זמן".

ובכל זאת, השליטה הקולית הייתה אחת מתכונות המפתח שצוינו בחשיפת ה-S8, וכזו שהבטיחה שבכוונת סמסונג לספק תחרות בולטת בדמות עוזר דיגיטלי שלה מול סירי (Siri) של אפל (Apple). הרעיון שהענקית הדרום קוריאנית הבטיחה רק בחודש שעבר כי העוזר שלה יהיה מסוגל לבצע 15,000 משימות בעת ההשקה ושכעת מסתבר שהוא בקושי יוכל לסייע לנו, הוא יותר ממאכזב אלא אף כזה המטיל צל חדש על ביצועיה ויכולותיה של החברה, שכבר ספגה טלטלה קשה עקב הפיאסקו של ה-Galaxy Note 7.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים