ה-FCC רוצה להחזיר לשימוש טכנולוגיית רדיו FM בסמארטפונים

טכנולוגיה זו, שמובנית בסמארטפונים רבים אבל לא שמישה בהם, עשויה לאפשר לקבל התראות, להזרים מוזיקה, להאזין לשידורים חיים או לפודקאסטים, והכל בלי חיבור לרשת ● הרשויות מעוניינות במיוחד בהצעה - ספקיות הסלולר הרבה פחות

האזנה ערבה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיליוני אמריקנים משתמשים בסמארטפונים שלהם מדי יום בכדי להזרים מוזיקה משירותים כמו Pandora או Spotify. אחרים משתמשים במכשירים ניידים בכדי לגשת לפודקאסטים או לתכניות רדיו. כיום, לכאורה באופן טבעי, יישומים אלה אינם פועלים ללא חיבור Wi-Fi או נתונים ניידים.

אבל רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission), שפועלת על פי רעיון של היו"ר החדש שלה, אגי'ט פאיהמינוי הטרי של דונלד טראמפ ומי שכבר משית על הרשות הרבה שינויים, שחלקם דרמטיים – עשויה לאפשר לאמריקנים בעתיד להאזין או לקבל את התוכן הזה, ויותר ממנו, בטלפון החכם באמצעות שימוש בטכנולוגיה הוותיקה, שלא לומר הישנה – רדיו FM.

התקנת טכנולוגיית שבבי FM נדרשת

למרות שהדבר לא ידוע למרבית הצרכנים, רוב הטלפונים החכמים באמת מגיעים עם מקלטי רדיו FM מובנים, אבל לא בטוח שכיום יצליחו המשתמשים לקבל אות מהתחנה המקומית, כיוון שמדובר באנטנות שמרביתן אינן פעילות כלל.

"נכון לסתיו שעבר, רק כ-44% מהטלפונים החכמים הנמכרים בארצות הברית הפעילו שבבי FM", אמר יו"ר ה-FCC בכנס תעשייתי שהתקיים בסוף השבוע. "לשם השוואה, במקסיקו המספר עומד על כ-80%".

פאי, שדוחק בחברות לעבור לשבבי FM – מהלך שזכה כבר מזמן לעידודה ותמיכתם של שדרנים אמריקנים – אמר כי השינוי יכול לאפשר למשתמשי טלפונים חכמים לשמור על השימוש בנתונים שלהם, למשל כשיקבלו התראות חירום שנהגים מקבלים דרך הרשת, וזאת באמצעות חיבור ה-FM בלבד.

פתרון אידאלי למצבי חירום

מי שתומכת בהצעה זו היא הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי החירום, ה-FEMA (ר"ת Federal Emergency Management Agency), שאמרה על התכנית כי היכולת לקבל התראות אלה במצב משבר, כמו לדוגמה כאשר רשתות אינטרנט נופלות, יכולה ממש להציל חיים.

אולם למרות ההסכמה הנרחבת של הרשויות, יש להניח כי ה-FCC לא תנקוט בפעולות קונקרטיות שיאלצו ספקיות כמו וריזון (Verizon) או יצרניות כמו אפל (Apple) לעבור לשבבי FM, וזאת מסיבה פשוטה – ל-FCC אין את רשות הקונגרס לקדם את המהלך בפועל, כך על פי פאי.

הפיכת התכנית לחוקית משמעה מאבק רחב יותר בין ענפים. עם כל כך הרבה אמריקנים הפונים להזרמת מדיה, הרווח של ספקיות הסלולר משימוש בנתונים עולה ועולה.

חברות היי-טק ומפתחי אפליקציות מרוויחים מכך שצרכנים עושים שימוש בשירותי הפלטפורמות שלהם. בהתאמה, איגוד הסחר הבכיר של תעשיית הסלולר, ה-CTIA (ר"ת Cellular Telephone Industries Association), מתנגד נחרצות לרעיון.

מכל אלו ניתן להבין כי למרות קריאותיו של פאי להרחבת השימוש בטכנולוגיית רדיו בסמארטפונים, מדובר בבעיה ובתקיעות שעלולות להימשך עוד פרק זמן לא ידוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים