יו"ר ה-FCC החדש מתכוון לבטל את תקנות ניטרליות הרשת

הטלטלות שהביא איתו ממשל טראמפ נמשכות ● כעת מצהיר בגלוי אג'יט פאי - מי שמונה על ידי הנשיא הנכנס לתפקיד יו"ר ה-FCC החדש - כי הוא בעד אינטרנט פתוח ומתנגד לחקיקה שהעבירה הרשות בנושא ניטרליות הרשת

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: טוויטר

בשלהי פברואר 2015, תחת ממשל אובמה, העבירה רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communication Commission) חקיקה למען הסדרת ניטרליות באינטרנט.

זו הייתה החלטה דרמטית שכל עולם הטכנולוגיה המתין לה, ושלא התקבלה בקלות. עשור שלם של מאבק עיקש על השליטה בעתיד הרשת עבר על ה-FCC עד שלבסוף הצליח לפסוק בהצבעה בעד ניטרליות הרשת. לאחר הפסיקה הוחלט לאשר תכנית עבודה לשנים קדימה, שנקבעה ברוח העקרונות של הרשת החופשית והכניסה את ספקיות האינטרנט תחת רגולציית ה-Title II.

טום ווילר, יו"ר ה-FCC היוצא, גונן במהלך כהונתו על כללי האינטרנט הפתוח (Open Internett) האוסרים על ספקיות פס רחב את העדפת שירותיהן על חשבון מתחרותיהן – שנקבעו תחת הנהגתו ושהיו שנויים במחלוקת.

בנאום הפרידה שלו בטרם עזיבתו את התפקיד התריע ווילר בפני הממשל הרפובליקני הנכנס מביטול חפוז של כללי האינטרנט הפתוח. הוא אמר כי ביטולם של הכללים ובחירה ב"גישה פסיבית" לרגולציה של רשתות הפס הרחב האלחוטיות, יהוו טעות ונסיגה לאחור.

ווילר הוסיף כי שינוי הכללים יאיים על החדשנות במדינה ובכלל. "האינטרנט הפתוח הוא כיום המשפט של הארץ", הוא אמר והוסיף וטען כי "שיבוש הכללים משמעו לסלק הגנות שמהן הצרכנים והעולם המקוון נהנים כיום".

היו"ר החדש: מתכוון לבטל את התקנות

אלא שכרגע מסתמן כי החקיקה, שאמורה לשמור על האינטרנט מפני התנהלות לא מאוזנת, תבוטל בכל זאת. אגי'ט פאי, מי שמונה לתפקיד היו"ר החדש של ה-FCC על ידי הנשיא הנכנס דונלד טראמפ, ושהוא אחד המתנגדים הבולטים למדיניותה זו של ה-FCC, אמר במפגש הראשון של הרשות, שהתקיים ביום ב' השבוע, כי תחת הנהגתו יבוטלו התקנות.

פאי – הדוגל בעקרונות מרכזיים של שוק חופשי ומינימום התערבות רגולטורית – אינו מתנגד רק לתקנות האינטרנט הפתוח, אלא מחזיק גם בעמדות הפוכות למדיניות ה-FCC הנוכחית בנוגע לשמירה על פרטיותם של משתמשי קצה, לסבסוד גישה לאינטרנט בעבור מעוטי יכולת, ולהטלת מגבלות על מיזוגים בין חברות טלוויזיה בכבלים.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר הפגישה, נשאל פאי מספר פעמים על ניטרליות הרשת. בעוד שהיו"ר הבהיר שוב ושוב כי הוא מתנגד לכללים הנוכחיים ורוצה להפוך אותם על פיהם, הוא לא אמר אם הוועדה תמשיך לאכוף את כל החוקים בעודם תקפים.

לא יענישו ספקיות אינטרנט קטנות על הפרת הכללים

כשנשאל על ידי עיתונאי האם הרשות תמשיך לאכוף את החוקים, ציין פאי שהוא והנציב הנוסף, מייק או'ריאלי הרפובליקני, כבר אמרו שהם לא יענישו ספקיות אינטרנט קטנות על הפרת הכללים של הניטרליות, שנועדו ל"שקיפות משופרת".

לדבריו, ה-FCC משלימה כעת צו שיפטור ספקיות אינטרנט עם 250 אלף או פחות מנויים מכללי אמת-בחיוב אלו, ושבינתיים, כל עוד התקנות נמצאות על כנן, לא תאכוף אותם הרשות כנגד ספקיות האינטרנט הקטנות.

לעת עתה פאי אינו מבהיר האם הרשות תמשיך לאכוף את חוקי הליבה של ניטרליות הרשת, האוסרים על ספקיות אינטרנט לחסום או לווסת תנועה או לתת עדיפות לשירותי אינטרנט בתמורה לתשלום נוסף. "מעבר לכך [לפטור של כללי השקיפות בעבור ספקיות קטנות] לא אגיב בנוגע לצעדים שאנו יכולים או לא יכולים לנקוט בעניין האכיפה", אמר פאי בתגובה לשאלה של כתב.

משחרר את הכסף לצורך שדרוג והתרחבות

על סדר היום בפגישה הראשונה של פאי כיו"ר עם יתר חברי הרשות עמדו גם מספר נושאים אחרים, ובמסיבת העיתונאים שלו התייחס פאי אף אליהם ואמר כי ההצבעה אודותיהם היא רק הצעד הראשון לקראת המטרה שלו לכונן תקנות חדשות שיחוללו "מודרניזציה" ו"להסיר תקנות מיותרות או בלתי יעילות".

פאי טען כי הסרת תקנות מגבילות ולא הולמות תשחרר את הכסף בעבור ספקיות שירותי האינטרנט להשקיע בבניית רשתות ובשדרוג.

ביום ב' חתם גם הנשיא טראמפ על צו מנהלי המנחה את הסוכנויות הפדרליות להיפטר משתי תקנות בעבור כל תקנה חדשה שתתווסף. פאי אמר שהנחייה זו כנראה אינה חלה על סוכנויות עצמאיות כמו ה-FCC, אך ציין כי הוא עדיין רוצה להסיר "תקנות מורשת", אם הן לא הכרחיות בכדי לקדם את התחרות ואת האינטרס הציבורי. תקנות ה-FCC צריכות "להתאים למציאות של השוק המודרני", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים