עו"ד אודי ניסימיאן, מנמ"ר משרד המשפטים: "תקציב ה-IT של המשרד ירד ב-2009 בגלל שפעת החזירים"

"הירידה בתקציב ה-IT נבעה מהמימון הממשלתי שנדרש לחיסון אוכלוסיית המדינה נגד שפעת החזירים, שפגע בתקציבי כל משרדי הממשלה", אמר עו"ד נסימיאן בפאנל מנמ"רים שחתם את טקס מצטייני המיחשוב ITAwards 2009 ● דורון פלח, מנמ"ר סלקום, אמר, כי "קיצצנו משמעותית את הוצאות מערך ה-IT; הורדנו את מחירי כוח האדם והפרויקטים, וכך עשינו יותר השנה" ● לדברי יחיאל גפנר, מנמ"ר שרותי בריאות כללית, בשנה הבאה, תקציב ה-IT של הארגון בשנה הבאה יגדל

"ב-2009 הייתה ירידה בתקציב ה-IT במשרד המשפטים, בשל המימון הממשלתי שנדרש לחיסון אוכלוסיית המדינה נגד שפעת החזירים – מימון שפגע בכלל תקציבי המשרדים. אנחנו נמצאים כעת בדיונים תקציביים לגבי השנה הבאה. אני מעריך שבסופם, תקציב ה-IT במשרד המשפטים יהיה דומה לזה של שנת 2007, לאחר שיגדל באחוזים לא מבוטלים", כך אמר עו"ד אודי ניסימיאן, מנמ"ר משרד המשפטים.

עו"ד ניסימיאן היה בין משתתפי פאנל מנמ"רים שחתם את טקס מצטייני המיחשוב ITAwards 2009, שנערך ביום ה' האחרון. הטקס, הנערך זו השנה השביעית, התקיים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. הנחה את הפאנל זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס.

ניסימיאן פירט כמה מתחומי פעילות מערך ה-IT שהוא עומד בראשו ואמר, כי "אני רואה אותנו כארגון המספק שירות לאזרחים ברשת. במסגרת זו, בכוונתנו להיכנס לעולם ה-ווב 2.0 בחודשים הקרובים, כמו גם לספק לאזרחים שירותים ומידע בסלולר". הוא ציין, כי פרויקט נוסף שבוצע השנה היה ממשל IT, שייעל את פעילות ה-IT, לרבות הפיתוח. נסימיאן סיים באמרו, כי המיקוד של הפעילות בשנה הבאה יהיה לכיוון עבודה במודל מיחשוב ענן ובבניית SLA – פנימה ומול האזרחים.

דורון פלח, מנמ"ר סלקום, אמר בפאנל, כי "לא סבלנו מהמיתון כפי שחששנו, אולם קיצצנו את הוצאות מערך ה-IT בצורה משמעותית". הוא ציין, כי "בשל המיתון, הצלחנו להוריד את מחירי כוח האדם והפרויקטים – הספקים ירדו במחיריהם – וכך יצא שעשינו יותר במהלך השנה". פלח הוסיף, כי החברה צמצמה משמעותית את הוצאות ה-IT שלה, בשל הרחבת פעילותה באינטרנט והגדלת מספר הפעולות המבוצעות בשירות עצמי. לדבריו, מהלכים אלה הפחיתו את העומס במוקדי שירות הלקוחות.

לדברי פלח, "תקציב ההשקעות של החברה לא השתנה כבר כמה שנים, ואילו תקציב ההוצאות ירד". עוד הוא אמר, כי "עולם התוכן יהיה זה שיניע את פעילות מערך ה-IT בשנה הבאה, בפרט בתחום האינטרנט המשולב בסלולר". פלח מנה נושאים נוספים שבכוונת סלקום להשקיע בהם בתחום ה-IT, כגון בינה עסקית מוכוונת לקוח והשקעה בטכנולוגיות בעולם התשתיות לטובת צמצום הוצאות, אחסון וניהול הדטה סנטר.

מושב נהג אוטובוס ממוחשב

יחיאל גפנר, ראש אגף מיחשוב ומערכות מידע בשירותי בריאות כללית, אמר, כי מערך ה-IT שבראשותו מטפל בכ-200 מערכות מידע שונות. הוא הוסיף, כי שירותי בריאות כללית הוא ארגון הבריאות השני בגודלו בעולם, וכי הוא משרת 3.8 מיליון לקוחות ב-14 בתי חולים ומונה 32 אלף עובדים. גפנר ציין, כי מערך ה-IT של החברה, שבראשו הוא עומד, מטפל ב-25 אלף תחנות עבודה ובמגוון תוכנות – בבתי חולים, רפואה קהילתית, שירות לקוחות, רפואה מונעת ועוד.

"האתגר", אמר, "הוא לאפשר קבלת תמונה אחת כוללת על המטופלים בזמן קצר, כשהנתונים מגיעים ממערכות IT שונות המצויות במחשבים שונים ובאתרים שונים". לדברי גפנר, "כמובן שהמצב הכלכלי לא הקל עלינו, אבל הבעיות הכלכליות והלחץ התקציבי גרמו לנו להתמקד בעשייה יעילה יותר. המשכנו לעבוד, לא צמצמנו את היקף הפעילות שלנו".

גפנר ציין כמה פרויקטי IT שלא התמודדו בתחרות מצטייני המיחשוב כראייה לכך שהביאו להתייעלות ארגונית לצד טיפול טוב יותר בלקוחות. הוא סיים בציינו, כי בשנה הבאה – תקציב ה-IT של מערך המיחשוב בשירותי בריאות כללית יגדל.

עצמון מינס, מנמ"ר אגד תעבורה, אמר, כי השנה, יותר מתמיד, היה עליו לנהל סיכונים באופן יצירתי ובעל מעוף. הוא הוסיף, כי החברה שמה השנה דגש על יצירת תהליכי עבודה נכונים, מבוססי טכנולוגיה, כך שזו תאפשר יתרון עסקי. כיום, אמר, "מושב הנהג באוטובוס הוא כמו קוקפיט של טייס – הכול ממוחשב".

מינס אף דיבר על מגה-פרויקט שנערך בימים אלה לטיוב ניצול ציי הרכב בחברה – פרויקט שצפוי להסתיים ב-2010. עוד אמר, כי בשנה הבאה, בכוונת אגד תעבורה להטמיע מערכת חדשה לניהול קופות, מערכות ארגוניות, מערכת שכר ומערכת ERP. מינס הוסיף, כי תקציב מערך ה-IT של החברה לא יקטן ב-2010. "נפיק הרבה מידע מהטכנולוגיה ונמקסם את ההשקעות שנעשו ב-2009", אמר.

דובר נוסף בפאנל היה גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות מידע בפרטנר. הוא אמר, כי "גם הספקים לא ליקקו השנה דבש, אלא שהמצב הביא להעמקת הדיאלוג בינם לבין הלקוחות הארגוניים". הוא הוסיף, כי מה שאפיין את השנה בהיבט העסקי-ניהולי היה רציונליות.

ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, אמר, כי "אכן, הייתה זו שנה לא קלה. היו מצבים של התייעלות בשל המשבר הכלכלי". לדבריו, בניגוד לתשתיות פיזיות, קל לרשויות המקומיות לקצץ בתקציב ה-IT שלהן, וכך נעשה בחלק ניכר מהן. בהתייחסו לתקציב ה-IT בעיריית גבעתיים אמר קפליוק, כי "הוא לא יעלה בשנה הבאה, ולכל היותר יישאר אותו הדבר". הוא סיים באמרו, כי "אני מאמין גדול בהשקעה של הרשות המקומית ב-IT, כי היא משפרת את השירות לאזרחים ומסייעת להנהלות הרשויות להיחלץ מהמשבר שבו הן מצויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים