ובמקום הראשון בתחרות טכנולוגית בבאר שבע: תלמידי מקיף ו'

הפיתוח של התלמידים, פח חכם שיכול לשדר את מצבו למרכז הבקרה העירוני, העניק להם פרס שמשמעותו היא המשך עבודה על הרעיון

התלמידים הזוכים, המנטור חדד והצ'ק הגדול והיפה. צילום: יח"צ

במסגרת תחרות טכנולוגית של עיריית באר שבע, זכו תלמידים מבית הספר מקיף ו' המקומי במקום הראשון, עם פיתוח של פח-חכם. הפח, היודע לשדר למרכז בקרה את מצבו ואף לשלוח התראה כשהוא מתמלא למרכז בקרה בעירייה באמצעות SMS. הפרס בו זכו התלמידים מיועד להמשך פיתוח הרעיון.

מי שעקבה בעיון אחרי התחרות היא יעל תוכנה, הפועלת רבות לעידוד והכשרת  הדור הבא שלמהנדסי התוכנה ולקחה השנה חלק פעיל בהקאתונים דומים. בהקאתון בבאר שבע, הפתרון פותח בתמיכתו של יניב חדד– מנטור מקבוצת יעל.

הרעיון של התלמידים היה ליצור פח-חכם שצמוד לפחים הגדולים, שיודע לדווח בעצמו לעירייה מה מצבו בכל רגע נתון, כולל מידע האם הוא מלא והאם חלילה עלה באש. חדד, מהנדס בכיר מקבוצת יעל ששימש כאמור כמנטור בתוכנית וליווה את התלמידים בתהליך הפיתוח סיפר על תהליך העבודה מולם: "עזרתי לתלמידים לפתח את השרת שמתחבר לפח, תוך שילוב מפת ניווט עירונית המציגה את מיקומי הפחים ומצבם ע"פ מיקום מבוסס GPS. המערכת עתידה לחשב את מסלולי הנסיעה היעילים ביותר למשאיות הזבל בדרך לפח עצמו ומתריעה למכבי האש במקרה של שריפה. אני גאה לקחת חלק בפרויקט חשוב זה, המקדם את התלמידים של היום לקראת היותם המהנדסים של המחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים