מחשב לכל מורה מגיע לירושלים: אלף מורים בבירה יקבלו מחשבים ניידים במסגרת הפרויקט

המחשבים יחולקו למורים בקרוב, לאחר שבסוף השבוע נערך טקס שמציין את כניסת הפרויקט לעיר ● ירושלים היא העיר הראשונה מבין הערים הגדולות שהצטרפה לפרויקט בהיקף נרחב כל כך ● ניר ברקת, ראש העירייה, אמר בטקס, כי "'מחשב לכל מורה' ישולב עם פרויקטים אחרים, בהם 'מחשב לכל ילד'"

כאלף מחשבים ניידים יוענקו למורים ב-43 בתי ספר בירושלים, במסגרת פרויקט מחשב לכל מורה. זאת, לאחר שבסוף השבוע האחרון נערך באולם מועצת עיריית ירושלים טקס המציין את הצטרפותה של הבירה לפרויקט, שמופעל על ידי קרן אתנה והסתדרות המורים. ירושלים היא העיר הגדולה הראשונה שהצטרפה לפרויקט זה בהיקף נרחב שכזה.

ניר ברקת, ראש העירייה, אמר בטקס, כי נכח בהשקת הפרויקט שהתקיימה לפני כשנתיים בלשכתו של ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. לדבריו, כבר אז הוא סבר, כי הפרויקט נחוץ לירושלים. ברקת הוסיף, כי "בכוונתנו להעצים את המומנטום שנוצר כעת, עם כניסת הפרויקט לירושלים, ולשלב בו גם את פרויקט 'מחשב לכל ילד', פרויקטים נוספים לצמצום הפער הדיגיטלי וכן פרויקט התקשוב החינוכי סנונית, שעמדתי בראשו במשך שנים, במסגרת האוניברסיטה העברית". לדבריו, "ירושלים היא העיר שתוביל את מהפכת החינוך המתוקשב בישראל".

בטקס השתתף גם יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, שאמר, כי "בעידן שבו נדמה שהמחשבים משתלטים עלינו בסופו של דבר, עדיין – האדם הוא במוקד. מטרתנו היא להעניק חינוך טוב יותר לילדים. במעשינו היום, אנחנו פועלים לשדרוג החיבור בין המורה לתלמיד, כחלק ממאמצים נוספים שאנחנו עושים כל הזמן".

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, אמר בטקס, כי "אני מקווה שבתוך שלוש שנים, לכל מורה בישראל יהיה מחשב נייד, וכל המורים יעברו קורסים מקצועיים שיעצימו אותם". הוא הוסיף שהפרויקט זוכה להצלחה וש-"בבתי ספר בערים השונות שבהן הוכנסו המחשבים הללו ירדה כמות ההפרעות בכיתות בעשרות אחוזים, ומעמדו של המורה השתפר מאוד". יצוין, כי מאז תחילת הפרויקט חולקו מחשבים ניידים ב-13 יישובים וערים, בעיקר בפריפריה.

בטקס השתתפו גם בן ציון נמט, ראש מינהלת החינוך בעיריית ירושלים, רוני דיין, מנהל אגף יישומי מחשב בחינוך, וחברי מועצת העיר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. nitzko

    מחשב נייד זה לא מותרות - זה כלי עבודה חיוני. חובה לכל מורה לא פחות מכלי כתיבה

אירועים קרובים