"תפקידו החדש של המנמ"ר – לסייע לעובדים וללקוחות לעבור לדיגיטל"

"רק לו יש את הידע והראייה הרחבה להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון", אמר ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל ומדיה במשרד התיירות ● אלא שיש מי שלא מסכים איתו

ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל ומדיה במשרד התיירות

"תפקידו החדש של המנמ"ר הוא לסייע לעובדים וללקוחות הארגון לעבור לעולם הדיגיטלי, כי רק לו יש את הידע והראייה הרחבה להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון", כך אמר ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל ומדיה במשרד התיירות.

ד"ר קוריאט דיבר במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון, ועסק במעבר לדיגיטל ובהשפעתו על סמנכ"ל הטכנולוגיות. הנחה את המפגש אבי עסיס, מנכ"ל משותף ב-Be-Digital.

בפתיחת המפגש אמר עסיס: "הדיגיטל נתפס רק בהקשר של פייסבוק (Facebook) ושאר הרשתות החברתיות, אבל בהיבט הארגוני זה לא מסתכם בכך. המעבר לדיגיטל פירושו לקחת ארגון ולשנות תהליכים עסקיים שלמים, להשתמש בכלים דיגיטליים כדי לשנות תעשיות שלימות. הדוגמה הפופולרית היא Uber, ששינתה לחלוטין את עולם התחבורה. יש גם דוגמאות מעולם הפיננסים, כמו הבנקים הדיגיטליים".

"דיגיטל זה לא רק טכנולוגיה אלא תפיסת עולם ניהולית"

גם קוריאט התייחס למשמעות של הטרנספורמציה הדיגיטלית. הוא אמר כי "דיגיטל זה לא רק טכנולוגיה אלא תפיסת עולם ניהולית, והדבר הטבעי וההכרחי הוא שהמנמ״רים יהפכו למנהלי ומובילי הדיגיטל בארגון".

אבי עסיס, מנכ"ל משותף ב-Be-Digital. צילום: ניב קנטור

אבי עסיס, מנכ"ל משותף ב-Be-Digital. צילום: ניב קנטור

בחלק אחר של הרצאתו הוא סקר את השינויים שעוברים על הכלכלה והחברה בזכות הטכנולוגיה, ובפרט על עולם העבודה. "העולם הזה משתנה", אמר. "כיום, הניידות של עובדים היא דבר קריטי. כולם רוצים להיות נגישים למידע ולמערכות כל הזמן ותפקיד המנמ"רים הוא לתת להם את הכלים הנכונים".

הוא ציין כדוגמה פעילות שנעשתה בקרב נציגי משרד התיירות בחו"ל. "הנציגים שלנו מצוידים במערכות ובממשקים שמאפשרים להיות נגישים רוב שעות היממה, מכל יעד בו הם נמצאים. זה שינה לחלוטין את אופי העבודה ושיפר את התפוקות שלהם", אמר.

קוריאט התייחס גם לוויכוח הקיים לעתים בין המנהלים הטכנולוגיים לאנשי השיווק והעסקים בארגונים. "כל אחד יכול כיום להקים CRM בענן ולנהל משימות באמצעות שירותים חינמיים. למעשה, אם המנמ״רים לא ידעו להגיב לזה, זה יהפוך אותם ללא רלוונטיים״.

לאחר מכן הוא פנה למנהלים הטכנולוגיים ששמעו את הרצאתו ואמר: "אם לא נדע לזהות בזמן את המגמה ולהוביל, נמצא את עצמנו לא רלוונטיים".

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק והמכירות של הבורסה. צילום ארכיון: סיון פרג'

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק והמכירות של הבורסה. צילום ארכיון: סיון פרג'

"יש למנמ"ר תפקיד חשוב בסיוע ללקוחות שחלקם דיגיטליים ולכן חוויית הלקוח שלהם יוצרת ציפיות גבוהות: הם רוצים את הכול עכשיו, ולא מוכנים לקבל מגבלות זמן ומקום. תפקידו של המנמ"ר הוא לספק להם את הכלים הנכונים", סיים קוריאט.

"המנהל הטכנולוגי הוא לא האיש שצריך להוביל את הארגון הדיגיטלי"

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק והמכירות של הבורסה, אמר כי לא מקובלת עליו הגישה שלפיה מנהל הטכנולוגיות הראשי הוא זה שצריך להוביל את הארגון הדיגיטלי. "אני לא מסכים עם תפיסה זו והיא גם לא קיימת במציאות", ציין. "הדיגיטל הוא נכס של כל הארגון, משחקים בו הרבה גורמים שבאים מכיוונים שונים, נוצרות סיטואציות לא פשוטות ויש מריבות בין מנהל הטכנולוגיות הראשי למנהלי השיווק והביזנס. לא פעם המנכ"ל הוא זה שצריך להכריע".

בהרצאתו עמד ברקת על השינויים הדרמטיים שעוברים על תפקיד מנהל השיווק בארגון. "מנהל השיווק מתמודד עם פרסום בריבוי ערוצים, עוסק הרבה בכתיבת תוכן, מה שלא עשה בעבר, בונה שותפויות עסקיות וכמובן, צריך להשתמש בכלים דיגיטליים. הוא עוסק באיתור לקוחות, משווק על בסיס ניתוח מערכות מידע חכמות ונאבק בנטישה", אמר ברקת.

"נקודת המוצא הנוכחית של מנהלי השיווק היא שאין לאף אחד יתרון טכנולוגי", ציין. "כל הכלים והחדשנות זמינים לכל אחד ומי שאימץ כלי לפני המתחרים לא ייוותר לבד לאורך זמן".

"ככל שהנהלות הארגונים ידעו לקלוע לטעמו של הלקוח, כך הם יבטיחו נאמנות מצידו", הוסיף ברקת. "המטרה והתפקיד העיקרי של מנהל השיווק הם לייצר חוויית לקוח, ורק הוא יודע לעשות זאת – לא אנשי הטכנולוגיה. הם צריכים לספק לו את הכלים והידע, ובעיקר ללמוד לעבוד איתו".

פיני כהן, סמנכ"ל ואנליסט בכיר ב-STKI. צילום: קובי קנטור

פיני כהן, סמנכ"ל ואנליסט בכיר ב-STKI. צילום: קובי קנטור

לסיכום אמר ברקת כי "שני הצדדים צריכים לדעת לעבוד האחד עם השני. על כל אחד להכיר במקצועיות של השני ולא לנסות להוביל, והכי חשוב – להשאיר את האגו בצד".

"הדבר המרכזי במעבר לדיגיטל – שינוי התהליכים העסקיים"

פיני כהן, סמנכ"ל ואנליסט בכיר ב-STKI, סקר את ההשלכות של הטרנספורמציה הדיגיטלית על ארגונים בכלל ועל המנמ"רים והמנהלים הטכנולוגיים הראשיים בפרט.

"הדבר המרכזי בזמן ביצוע הטרנספורמציה הדיגיטלית הוא שינוי התהליכים העסקיים", אמר כהן. הוא ציין כי "בכדי ליישם את הטרנספורמציה הדיגיטלית, לעתים נבנה גוף IT חדש, חיצוני ונפרד מזה הקיים. הגוף החדש מבצע משימות טכנולוגיות באופן מתקדם. האתגר הוא לשלב את ה-IT החדש עם זה הקיים ובמידת האפשר לקבל את התפוקות החדשות שנדרשות מה-IT הקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים