לוסי לומברדי, טלקום איטליה: "הקושי בחדשנות הוא להוכיח הגדלת מכירות"

לדברי לומברדי, סגנית נשיא לחדשנות בחברה, "יש לדעת לאן להסתכל ועל מה - הבנו כי אל לנו להתמקד בהורדת המחירים, אלא להשקיע בתחרות"

לוסי לומברדי, סגנית נשיא לחדשנות בטלקום איטליה. צילום: ניב קנטור

"כולם מדברים על חדשנות, אבל לא כולם עושים אותה. לחדשנות יש שני מימדים. זו הבלתי נראית והבלתי נמדדת, של מוניטין ותרבות ארגונית, וזו הנמדדת – של הגדלת המכירות. זו האחרונה קשה להוכחה", כך אמרה לוסי לומברדי, סגנית נשיא לחדשנות בטלקום איטליה (Telecom Italia).

לומברדי דיברה בכנס שערך הסניף הישראלי של אריקסון (Ericsson). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') באולם הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. הכנס נשא את הכותרת ICT 2020 Digital Innovation Day.

לומברדי הציגה את החברה, אמרה כי היא פועלת בעולם הטלפוניה הקווית והסלולרית, המדיה והדפסה בתלת-מימד. "אנו משקיעים רבות בדור הרביעי", ציינה, והוסיפה כי מחזורה השנתי של החברה עמד בשנה החולפת על 20 מיליארד יורו, כש-76% ממנו נבע מהפעילות באיטליה, והשאר בחו"ל, רובו בברזיל.

"באיטליה יש רגולציות רבות – מה שמונע מאיתנו גמישות", אמרה לומברדי, "ולצידה, ירידת מחירים. שני גורמים אלה הניעו אותנו להשקיע רבות בחדשנות, כי הבנו שמשם, ורק משם נצליח להגדיל את המכירות. הבנו כי אל לנו להתמקד בהורדת המחירים, אלא להשקיע בתחרות. אנו נאבקים על בסיס שירותים חדשים, שיפור שירותים קיימים, ובכניסה לעולם דיגיטלי".

כחברת טלקום, הסבירה, "טלקום איטליה נדרשה לאסטרטגיות לחדשנות בשתי רמות, תחום התשתיות ותחום המוצרים והשירותים. תחום התשתיות מונע על ידי תקנים וטווחי פעילות ארוכי זמן. תחום השירותים והמוצרים מונע על ידי דרישה לפתרון בעיות ואספקת פתרונות שלקוחות יאמצו. לכן, בנינו שתי גישות שונות, עם סינרגיה ביניהן".

"החדשנות נוצרת תוך בחינה של כמה שאלות", אמרה, "על ידי לדעת לאן להסתכל – ועל מה. יצרנו חדשנות בכמה מישורים: בסביבה העסקית עם השותפים, בסיעור מוחות עם המתחרים שלנו, יש לנו שותפויות במיזמים למחשוב קוגנטיבי והגנת הסייבר, ועוד נושאים יחד עם יבמ (IBM) וחברות אחרות, יש לנו תכנית מאיצים, ובנינו שותפויות עם חמש אוניברסיטאות".

לומברדי סיימה בציינה כי "אנו משקיעים בחדשנות מיליוני יורו, עם שמונה פרויקטים אסטרטגיים, 60 חוקרים, 60 דוקטורים ודוקטורנטים. מדי שנה המנכ"ל ודרג הסמנכ"לים מסיירים שלושה שבועות בעולם, באסיה, שבדיה ובישראל – וטובלים ב'אמבטיה' של חדשנות. חדשנות בארגון תגיע מטיפול בכמה שכבות: נתונים, חיישנים ומכשירים, סגנון חיים דיגיטלי, המהפכה התעשייתית הבאה, עבודה מבוססת מגזרים, ויצירת סביבת עבודה עסקית של שותפים לדרך".

לורן מאיו, מנהל בכיר לתחום האינטרנט של הדברים באריקסון. צילום: ניב קנטור

לורן מאיו, מנהל בכיר לתחום האינטרנט של הדברים באריקסון. צילום: ניב קנטור

לורן מאיו, מנהל בכיר לתחום האינטרנט של הדברים באריקסון, אמר כי "הדיבור על האינטרנט של הדברים מתקיים כבר כמה שנים. ארגונים אינם מבינים לעומק את המשמעות וההשפעה שעשויה להיות להם בעקבות מימוש הפוטנציאל של התחום".

"ארגונים מתחילים להפנים את הצורך בשינוי. השינוי הוא גם ברמה התפיסתית, וגם בצורך שבשינוי המודלים העסקיים, בעקבות הטמעת פרויקטים של האינטרנט של הדברים", ציין.

"האינטרנט של הדברים יכול לסייע לשינוי של כל מוצר בכל שלב בתהליך, מהייצור, דרך כל שרשרת ההפצה ועד ההגעה ללקוח הסופי.הוא יצר מצב חדש, של יכולת להציע שירותים וערכים מוספים מעבר למכירת המוצר הראשוני. הוא משנה את ערך ההיצע ואת המבט על הלקוח. המידע הנצבר אודות הלקוח משנה את הדרך בה העסק שלך עובד. יש לך מידע שבעבר לא היה לך, וכעת ניתן לצפות הרבה עניינים שלא היו קודם. שינוי התהליכים העסקיים משנה את היחס מול הלקוח, מול המוצר, השירות הנוסף והליכי המוצר ותהליכים העסקיים".

"אריקסון יכולה לעזור לארגונים במסע להפיכתם לארגון דיגיטלי ובתוכו, בתחום האינטרנט של הדברים", סיכם מאיו. "יש לנו פתרונות IT ל-IoT. פתרונות לקישוריות, כמו גם לניהול הקישוריות. פלטפורמת האינטרנט של הדברים שלנו מאפשרת לספק שירותים ואפליקציות חדשים, אותם ארגונים יכולים להציע ללקוחות".

יואכים סורליוס, מנהל תחום ארכיטקטורת דור 5 באריקסון. צילום: ניב קנטור

יואכים סורליוס, מנהל תחום ארכיטקטורת דור 5 באריקסון. צילום: ניב קנטור

יואכים סורליוס, מנהל תחום ארכיטקטורת דור 5 באריקסון, ציטט מחקרים מהם עולה כי "עד שנת 2021 יהיו 12 מיליארד טלפונים ומחשבים, לצד 16 מיליארד התקנים של אינטרנט של הדברים. מהפכת האינטרנט של הדברים תביא לכך שב-2018 יהיו יותר חיישנים מטלפונים חכמים. מטרתה של טכנולוגיות דור 5 בסלולר היא ליצור רשת אחת אחודה עבור טכנולוגיות הסלולר המשרתת רכיבים מעולמות שונים, דוגמת טלפון חכם, כלי רכב, מצלמה, מכשור רפואי ועוד. נדרשת פלטפורמה טכנולוגית שתאחד את כל 'האיים המבודדים' תקשורתית – ותיצור רשת תקשורת אחת".

אריקסון, אמר סורליוס, "השיקה באחרונה פתרונות חדשים לדור החמישי של תקשורת הסלולר. סדרת המוצרים מכונה 'הרדיו החדש', (New Radio), המתבצעת במודל מרובה אנטנות הקרוי MIMO (ר"ת Multiple Input, Multiple Output)". לדבריו, הפריסות הראשונות של רשתות סלולר עם המוצרים החדשים צפויות להתבצע ב-2017, "החברה היא הראשונה שמספקת את כל המרכיבים הדרושים לרשת גישה של הדור החמישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים