אופרה: זיהינו פריצה למאגרי הנתונים שלנו

החברה מסרה כי זיהתה סימני מתקפה, שבוצעה בידי פורץ אחד או יותר, לשרתים שמשמשים אותה לצורך שירות הסינכרוניזציה שהיא מציעה ● עדיין לא ברור מה היקף הפגיעה

נפרצה. אופרה

אופרה (Opera), החברה הפינית שעומדת מאחורי הדפדפן שנושא את אותו שם, הצטרפה לרשימת החברות שסבלו פריצה למאגרי הנתונים שלהן. היא הודיעה כי זיהתה סימני מתקפה, שבוצעה בידי פורץ אחד או יותר, לשרתים שמשמשים אותה לצורך שירות הסינכרוניזציה שהיא מציעה. החברה עדיין לא יודעת בדיוק מהו היקף הפגיעה, כלומר – כמות הנתונים שנגנבה, אבל היא אישרה שהיא חוששת לחשיפה של סיסמאות שנשמרו בהגדרות הניהול של הדפדפן.

הסיסמאות הללו אמורות להיות מוצפנות כשהן שמורות בשרת לצד הנתונים של המשתמשים, כך שהן אמורות להיות חסרות שימוש עבור הפורצים. אלא שמתברר שיחד עם שמות החשבון, שנגנבו גם הם, יש אפשרות לקודד את הסיסמאות הללו.

שירות הסנכרון של אופרה דומה באפיון שלו למה שמציעות גוגל (Google) ומוזילה (Mozilla) עבור הדפדפנים שלהן. מדובר באפשרות להמשיך לגלוש מאותה נקודה ברגע שעוברים בין דפדפנים, כל עוד הלשוניות פתוחות, וכן באפשרות לשמור סיסמאות לאתרים פעם אחת בלבד, תוך יכולת להשתמש בהן בכל מכשיר תומך.

כך או כך, ממליצה כעת החברה למשתמשים בשירות הסנכרון שלה להחליף סיסמאות של אתרים שהם שמרו בדפדפן, במטרה לקצר את זמן הגישה אליהם. לפי אופרה, פחות משני מיליון ממשתמשי הדפדפן מנצלים את השירות הזה כדי לסנכרן בין הגלישה שלהם במחשבים לטלפונים חכמים ושאר מכשירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים