Airbnb מגייסת 850 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליארד דולר

הענקית הודיעה למדינת דלאוור שהיא מגייסת הון חדש, כך על פי מסמכים שהגישה לרשויות ● ההון הנוסף יזכה את החברה לעלות למקום הרביעי בטבלת חברות הטכנולוגיה השוות ביותר

Airbnb

לפי דיווח ב-TechCrunch, שנבדק על ידי האתר באופן עצמאי, עולה כי Airbnb הודיעה לרשויות דלאוור ב-28 ביולי, באמצעות הגשת דו"ח בן 28 דפים, כי גייסה סכום של 850 מיליוני דולרים, וכי יש לה תכניות לגייס הון נוסף בשלב מאוחר יותר. המסמך לא חשף מי עומד מאחורי ההשקעה המכובדת.

הגיוס הנוכחי, השני במספר, מגיע כמעט שנה לאחר הגיוס האחרון של החברה, שעמד על 1.6 מיליארדי דולרים ושהתבצע בחודש יולי אשתקד, לפי שווי מוערך של 25.6 מיליארדי דולרים, כך על פי Equidate.

בעוד ש-850 מיליון הדולר, שגיוסם נחשף בהגשה של שבוע שעבר, הם בהחלט כסף גדול, הפעם לא מדובר על הון גדול כמו זה שגייסה החברה עד היום. בשנה שעברה גייסה החברה 1.5 מיליארד דולר באחד מסבבי קרן הון סיכון הגדולים ביותר בהיסטוריה. בנוסף, ביוני האחרון לוותה Airbnb מיליארד דולרים מג'יי פי מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase & Co), מסיטיגרופ (Citigroup), מבנק אוף אמריקה (Bank of America) וממורגן סטנלי (Morgan Stanley).

כלכלת השיתוף

על פי Equidate עד כה גייסה החברה לשיתוף הדירות 3.2 מיליארדי דולרים. ההון הנוסף יעביר את Airbnb מהמקום החמישי לזה הרביעי בטבלת חברות הטכנולוגיה השוות ביותר, וזאת לפי שווי פוטנציאלי של 30 מיליארד דולרים.

Airbnb התנהלה באיפוק בגיוסים שביצעה עד היום, בהשוואה לאובר (Uber) שגייסה עד כה יותר מ-15 מיליארד דולרים, וששוויה מוערך ב-68 מיליארד דולרים.

ההשוואה הרווחת בין שתי החברות נובעת מכך ששתיהן הוקמו בהפרש של שנה זו מזו ונחשבות לשתיים מהמשמעותיות ביותר מבין החברות העוסקות בתחום המכונה "כלכלת השיתוף".

דובר Airbnb סירב להגיב לדיווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים