חדשות מחזית ה-Pokémon GO: פיקאצ'ו לא יגיע לאיראן

האיראנים הם המדינה הראשונה בעולם שאוסרת על הכנסת משחק המציאות הרבודה שעשה היסטוריה לגבולה ● הנימוקים לחרם - "שיקולי ביטחון"

איפה כל המפלצות שהבטיחו? צילום מסך של משחק Pokemon Go

הרשויות באיראן החליטו לחסום את השימוש באפליקציית Pokémon GO לציבור מ"שיקולי ביטחון" שלא פורטו. ההחלטה התקבלה על ידי המועצה העליונה של המרחב הווירטואלי (High Council of Virtual Spaces), הגוף הרשמי שמופקד על פיקוח הפעילות המקוונת במדינה.

איראן אינה המדינה הראשונה שמביעה את דאגתה לסיכונים הביטחוניים הכרוכים במשחק, אבל היא בהחלט כן היחידה שהחרימה עד כה כליל את Pokémon GO, ובכך מונעת מאזרחיה להצטרף לטרנד הבינלאומי של חיפוש ולכידת מפלצות קטנות בזמן שהם משוטטים במקומות בעולם האמיתי.

למרות ההגבלות על שימוש באינטרנט, איראנים הפעילים במדיה החברתית עסקו במשחק בשבועות האחרונים. על פי דיווחים, במהלך החודש שחלף מאז השקת המשחק, ועד להודעה על החרמתו במדינה, המתינו שלטונות איראן בכדי לגלות באיזו מידה יהיו מוכנים קברניטי ויוצרי המשחק – חברת Niantic האמריקאית וחברת נינטנדו (Nintendo) היפנית, המחזיקה בשותפות ב-The Pokémon Company יחד עם החברות היפניות Game Freak ו-Creatures – לשתף איתם פעולה.

בנוסף, בדיווחים שונים שהופיעו במהלך השבוע האחרון במספר אתרי אינטרנט ברחבי העולם, האיראנים כן החלו ללכוד פוקימונים, ונצפו עוסקים במשחק ברחבי המדינה בשבועות האחרונים. בתגובה עקבו בטהרן אחרי ההתנהלות של השחקנים, וזאת על מנת לגבש החלטה האם להתיר למשחק לעשות "עלייה" רשמית למדינה. לצערם של תושבי המדינה ההחלטה הרשמית על החרמת המשחק התקבלה, כך שלאיראנים כבר לא יזדמן ככל הנראה "לאסוף את כולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים