מוזיאון השואה בוושינגטון: Pokémon Go – לא אצלנו

המוזיאון ביקש מהמבקרים בו להפסיק לשחק במשחק שמשגע את העולם ● וגם: הגבר שנתפס בוגד דרך Pokémon Go והכנסייה שמשתמשת במשחק להפצת שנאת להט"בים

מוזיאון השואה בוושינגטון. צילום: מתוך ויקיפדיה

שיגעון ה-Pokémon Go תפס את ארצות הברית ועוד כמה מדינות בעולם בהן הושק המשחק, ומי שמסתובב בימים אלה בניו-יורק, וושינגטון או ערים גדולות אחרות במדינה – סביר שייתקל באנשים שהולכים ברחוב ומשחקים במשחק.

המטרה במשחק החדש, שמבוסס על הדמויות המצוירות הוותיקות, היא למצוא פוקימונים ולהרוג אותם. אלא שכמשחק מציאות רבודה, צריך למצוא את הפוקימונים הווירטואליים במקומות פיזיים. יש בהם מקומות עצובים וכאלה שלא ממש מתקשרים עם משחקים וכיף. חלק מאותם מקומות מבקשים כעת מנינטדו (Nintendo), היצרנית, שלא לאפשר את המשחק בתחומם ועד אז קוראים לגולשים שלא לשחק בהם שם.

בין אותם מקומות ניתן למצוא את מוזיאון השואה בוושינגטון ובית העלמין האמריקני הלאומי ארלינגטון.

כמו מקומות רבים אחרים, שני המקומות האלה מוגדרים כ-Pokéstop, בהם ניתן לקבל אונליין עזרים למשחק. אנדרו הולינגר, מנהל התקשורת של מוזיאון השואה בוושינגטון, אמר כי בכירים במוזיאון ניסו להסיר אותו מרשימת מקומות ה-Pokéstop. לדבריו, לשחק במשחק בתוך מוזיאון שמוקיר את זכרם של קורבנות הנאצים הוא דבר "לחלוטין לא ראוי".

דברים דומים אמר סטפן סמית', דובר בית העלמין. עם זאת, לדבריו, בארלינגטון עדיין לא מזהים קיומה של בעיה. הוא ציין כי קשה לדעת שם לאילו צרכים משתמש המבקר בסמארטפון שלו – האם לצורך משחק ב-Pokémon Go או למציאת קבר מסוים באפליקציה של בית העלמין.

מקרה דומה יצר בעיות בבית החולים האקדמי באמסטרדם (AMC), משם נמסר כי "אכן, יש אצלנו Pokémon חולה, ואנחנו נטפל בו היטב. בבקשה אל תבקרו אותו".

Pokémon Go – לא רק משחק משעשע

המשחק שמשגע את העולם הוביל גם לכמה מקרים לא נעימים. באחד מהם, צעירה מניו-יורק תפסה את בן הזוג שלה בוגד בה עם האקסית שלו. הניו-יורק פוסט (New York Post) דיווח שאחרי שבילה עם האקסית שלו הוא החל לחפש פוקימונים באותו המקום. אלא שהוא לא ידע שהאפליקציה עוקבת אחרי המשתמשים ולאחר שחזר הביתה, בת הזוג שלו הסתכלה על הפוקימונים שתפס – ומצאה שאחד מהם נתפס ליד הבית של האקסית שלו. מאז הם לא מדברים זה עם זו.

הפוקימון הלא גאה של הכנסייה הבפטיסטית בקנזס. צילום: עמוד הטוויטר של הכנסייה

הפוקימון הלא גאה של הכנסייה הבפטיסטית בקנזס. צילום: עמוד הטוויטר של הכנסייה

במקרה אחר, היה מי שהשתמש במשחק החביב להפצת שנאה. בנינטנדו החליטו להטריל את הכנסייה הבפטיסטית ווסטבורו בקנזס, שידועה בשנאתה ללהט"בים, ומיקמו שם את אחד מ-"מכוני הכושר הווירטואליים" שכלולים במשחק. השחקנים יכולים להגיע ל-"מכוני הכושר" האלה ולהילחם זה בזה, כדי להשיג את מטרת המשחק – כאמור, להרוג כמה שיותר פוקימונים.

אחד השחקנים "השתלט" על מכון הכושר הווירטואלי וקרא לו "אהבה היא אהבה", כאות מחאה על היחס של הכנסייה ללהט"בים, תוך שהוא משתמש בפוקימון ורוד. בכנסייה, כמובן, לא אהבו את הרעיון ויצרו פוקימון ורוד משל עצמם, עם אף ארוך, שהחל להפיץ את התעמולה שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים