גוגל מכחישה כי הסתירה תוצאות לא מחמיאות על הילרי קלינטון

האם הענקית ממאונטיין וויו שיתפה פעולה עם הקמפיין של קלינטון לנשיאות ארצות הברית? לפי טענות, חיפוש שמה של הגברת הכמעט ראשונה בליווי מינוחים לא מחמיאים קיבל השלמות בכיוון אחר לגמרי

נחשפת. הילרי קלינטון

בסוף השבוע האחרון הכחישה גוגל (Google) טענות כי באלגוריתם של מנוע החיפוש שלה בוצעו מניפולציות בכדי לקבור סיפורים לא מחמיאים על הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית.

"ההשלמה האוטומטית של גוגל אינה תומכת באף מועמד או גורם", הצהיר דובר גוגל בהודעת דואר אלקטרוני ששלח לתקשורת, והוסיף וקבע כי "טיעונים הפוכים פשוט לא מבינים כיצד פועלת ההשלמה אוטומטית".

לדבריו, "האלגוריתם של ההשלמה האוטומטית שלנו לא יציג חיזוי השלמת שאילתת חיפוש הפוגעת או מזלזלת באדם כאשר היא מוצגת בשיתוף שם מפורש. באופן כללי יותר, חיזויי ההשלמה האוטומטית שלנו מיוצרים על סמך מספר גורמים, כולל מידת הפופולריות של מונחי החיפוש".

חיפושים אחרי מינוחים שליליים

הכל התחיל כשאתר חדשות התרבות והפופ SourceFed האשים את מנוע החיפוש הגדול בעולם בשינוי יזום של השלמות החיפוש באופן שפעל לטובת הקמפיין של קלינטון. בסרטון וידאו שהעלה ליוטיוב (YouTube), מאשים האתר את גוגל בסיוע לקלינטון בתוצאות מנוע החיפוש.

לטענת האתר, השינוי בוצע כך שבזמן חיפושים אחרי מינוחים שליליים, כמו פשעים (crimes) וכתב אישום (indictment), בצירוף שמה של קלינטון, התקבלו חלופות לא מזיקות, כגון "רפורמת פשע" (אחרי הקלדת "Hillary Clinton crime") ו"אינדיאנה" (אחרי "Hillary Clinton indi").

Vox מציין כי השמטת חיזוי והחלפתם של תיאורים שליליים חלה על כל אדם במנוע של גוגל, לא משנה את מי מחפשים, יהיה זה אל קפונה או ברני מיידוף. לפי הסבר זה, גוגל פשוט עושה השלמה חיובית לא רק לקלינטון, אלא לכולם, כולל אנשים שבאמת הואשמו והורשעו.

אלא שמאט ליברמן מ-SourceFed טוען בסרטון שהעלה האתר ביום ה' כי "הכוונה ברורה. במהלך החודשים האחרונים גוגל קוברת חיפושים פוטנציאליים שעלולים היו לפגוע בקלינטון בבחירות המקדימות, על ידי מניפולציה בהשלמות החיפוש באתר שלה".

עמוקה ורעה אבל לא לא-חוקית

בסרטון נאמר גם כי עורכי התחקיר מצאו תוצאות שונות לגמרי במנועי החיפוש שהם המתחרים המובילים של גוגל, יאהו (Yahoo) ובינג (Bing). במנועים אלו, הצעות ההשלמה כוללות את המינוחים המקוריים שחופשו, גם אם הם לא ממש מחמיאים, כך טוענים ב-SourceFed. לא נמצא הבדל בין גוגל למנועי החיפוש האחרים כאשר SourceFed חיפשו מונחים לא מחמיאים הקשורים למועמד הדמוקרטי הנוסף ברני סנדרס או ליריב הרפובליקני דונלד טראמפ.

בסרטון מדגיש ליברמן כי SourceFed אינו מאשים את הענקית בכל פשע, ובוחר לכנות את המהלך מניפולציה "לא מוסרית עמוקה ורעה אבל לא לא חוקית", ומוסיף שאין ראיות המצביעות על קנוניה בין קמפיין קלינטון וענקית החיפוש.

מצד שני, ליברמן אומר גם כי "יש מספר מדהים של חיבורים בין גוגל לבין הקמפיין שלה", ואחד המהותיים שבהם הוא מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט, שהוא תומך ומממן פעיל של קלינטון, אשר מנהל חברת קבלנית המשרתת את קמפיין קלינטון בניתוח נתונים.

הצהרתה של גוגל בתגובה לדברים לא התייחסה לקשר בין החברה לבין קמפיין קלינטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים