"נאס"א תזדקק לטכנולוגיה הישראלית כדי להגיע למאדים"

"אני מקווה שהסטודנטים והחוקרים הישראליים יפתחו טכנולוגיות שחסרות לנו כדי לשמר נוכחות אנושית בחלל לתקופה ארוכה", אמר הבוקר (ב') צ'ארלס בולדן, מנהל נאס"א, בביקור במצפה הכוכבים בגבעתיים

במרכז: צ'ארלס בולדן, מנהל נאס"א, ולשמאלו שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס, יחד עם מורים ותלמידים

"ישראל מלאה באנשים בעלי אופי יזמי וחדשני. אתם אנשים חדשניים ותמיד עובדים בקצה הטכנולוגיה – וזה דבר שנזדקק לו במסע למאדים", כך אמר צ'ארלס בולדן, מנהל נאס"א (NASA).

בולדן מבקר בימים אלה בישראל והגיע הבוקר (ב') לסיור במצפה הכוכבים בגבעתיים, שם הוא נפגש עם שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס, ועם ראשי תעשיית החלל הישראלית.

הוא הוסיף כי "אני מקווה שהסטודנטים והחוקרים הישראליים ישחקו תפקיד במסע למאדים – בעיקר בפיתוח טכנולוגיות שעדיין חסרות לנו כדי לשמר נוכחות אנושית בחלל לתקופה ארוכה".

בדבריו ציין בולדן את שיתוף הפעולה בין סוכנויות החלל הישראלית והאמריקנית, עליו הוחלט בביקורו הקודם בארץ, באוקטובר האחרון. "במהלך המסע הזה תהיה לי הזדמנות לדון עם אקוניס, כמו גם עם ראשי סוכנות החלל הישראלית (ISA – היו"ר, פרופ' יצחק בן ישראל, והמנכ"ל הטרי, אבי בלסברגר – א"ב), ממציאים, סטודנטים ויזמים ישראליים. אפגוש גם תלמידים מישראל ומירדן", ציין.

"בשנים האחרונות אנחנו, בנאס"א, מעודדים את השותפים הבינלאומיים שלנו לסייע לנו במסע למאדים. זה מסע מאוד יקר ומאוד מסוכן, אבל בהיבט של התשואה על ההשקעה, מדובר במסע זול", לדברי בולדן.

ככלל, אמר, "קיומם של מסעות מאוישים למאדים מצריך שיתופי פעולה נרחבים של ממשלות, תעשיות, מכוני מחקר אקדמיים ומדענים, ואני מעוניין לבחון כיצד ישראל תוכל לקדם את מאמצי המחקר הקשורים במאדים. לנאס"א שיתוף פעולה פורה עם ממשלת ישראל וסוכנות החלל הישראלית, ואנחנו מצפים להמשך שיתופי פעולה חדשניים".

השר אקוניס ציין כי "זהו עוד ביקור חשוב שיהדק את שיתוף הפעולה בין ישראל וארצות הברית". לדבריו, "למחקר הישראלי בתחום החלל  חשיבות עליונה ותרומה אדירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים