12up: הקהל הוא הפרשן

הכירו פלטפורמה מבית היוצר של הסטארט-אפ הישראלי 90min, שממוקדת בחשיפת תוכן אקטואלי ו-ויזואלי אותנטי של ספורט, שנוצר מדי יום על ידי אוהדים נלהבים מרחבי העולם

אסף פלד, מנכ"ל 90min. צילום: יח"צ

כמה פעמים צפיתם במשחק ספורט, שמעתם את הפרשנים ואמרתם לעצמכם – הם לא מבינים כלום, אני יודע יותר טוב, איך הם לא רואים את מה שבאמת קורה? אז מעכשיו יש לכם מה לעשות בנידון.

הסטארט-אפ הישראלי 90min, שפיתח את פלטפורמת אוהדי הכדורגל הפופולרית בעולם, משיק את 12up – פלטפורמה אינטרנטית חדשה לאוהדי ענפי ספורט אמריקני.

12up הינה פלטפורמה נוספת של החברה, ובדומה ל-90min ממוקדת בחשיפת תוכן אקטואלי ו-ויזואלי אותנטי של הספורט האמריקני לסוגיו, בתוך ומחוץ למגרשי הספורט, שנוצר ומשותף על גבי הפלטפורמה וברשתות החברתיות מדי יום על ידי אוהדים נלהבים מרחבי העולם.

דרך עיניהם של חובבי כדורגל

הפלטפורמה של 12up מאפשרת לחובבי ספורט לייצר כתבות, שאלונים, מצגות של תמונות, סרטוני וידיאו, טבלאות דירוג ותוכן מולטימדיה אינסופי באמצעותו הם יכולים לספר את הסיפורים, מזווית אישית וגם מאחורי הקלעים של אירועי הספורט. כל זאת, ללא צוות מקצועי של עיתונאים, אלא דרך עיניהם של חובבי כדורגל.

במהלך ההשקה השקטה של הפלטפורמה בחודשים האחרונים, צברה הפלטפורמה יותר מארבעה מיליון משתמשים, בנוסף על 47 מיליון המשתמשים ב-90min. כחלק מתהליך הצמיחה וההתרחבות של החברה, הושק מותג העל Minute Media המאגד בתוכו את הפלטפורמות 90 min ו-12up.

באוקטובר האחרון, גייס הסטארט-אפ הישראלי, שיוסד על ידי אסף פלד, גילי בימן ויובל לרום, 15 מיליון דולר, מה שהביא אותו לסך גיוסים של 45 מיליון דולר באמצעות קרנות מובילות, בהן Battery Ventures ,Gemini Ventures ,Dawn Capital ,North Base Media ו-ProSieben.

לחברה משרדים בלונדון, תל אביב, מנילה, סינגפור וכעת גם בניו יורק ובמיאמי.

תרבות הפופ בדרך לעולמות של הספורט

בשיחה עם פלד, מנכ"ל 90min, הוא מרחיב ואומר כי "ההצלחה שלנו טמונה בהתאמת הפלטפורמה לצרכים המדויקים של צרכני התוכן החדשים. אנחנו מייצרים חוויית ספורט חדשה עבור אוהדים בכל העולם שמביאה את תרבות הפופ לעולמות של הספורט".

"באמצעות המערכת הטכנולוגית שלנו, דור ה-Y יכול ליצור, לפרסם ולהפיץ תוכן בקולו הייחודי, הבלתי ערוך, ולחלוק את אהבת המשחק שלו עם מיליוני משתמשים, דרך הרשתות החברתיות", אומר פלד. "לאחר שהצלחנו לייצר בהצלחה את החוויה הייחודית הזאת בעולם הכדורגל, הכניסה לעולם הספורט האמריקני היא תהליך טבעי לצמיחתה של החברה".

איך ייראה עתיד עולם הפרסום לאוהדי ספורט?
"לצד הפרסום המסורתי על מגרשי הכדורגל, בטלוויזיה ובאמצעות מתן חסות לכוכבים, המפרסמים מחפשים היום דרכים חדשות ליצור קשר בלתי אמצעי עם האוהדים. אנחנו למעשה מאפשרים למותגים להגיע לקהל היעד באופן ישיר ומפולח כאשר התוכן שלהם משותף באופן אורגני על ידי המשתמשים עצמם, כי הוא באמת מעניין אותם. הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחנו ממקסמת את החשיפה ומאפשרת למפרסמים לשלם רק על צפיות איכותיות וחשיפות רלוונטיות".

ספר לנו על הפעילות של 90min.
"השקת האתר האמריקני מגיעה בעקבות צמיחתה של 90min לפלטפורמת תוכן כדורגל מצליחה בעולם, עם למעלה מ-4,000 כותבים מרחבי הגלובוס, המייצרים כ-15 אלף כתבות תוכן בחודש ב-10 שפות שונות. בשנה וחצי האחרונות, קהל המשתמשים של הפלטפורמה צמח במהירות מ-7.5 מיליון לכ-47 מיליון משתמשים, עם יותר מ-110 מיליון מבקרים באמצעות הרשתות החברתיות בכל חודש, כ-70% מהם מתחת לגיל 25".

"גם בפלטפורמה האמריקנית החדשה 12up, מערכת ניהול התוכן שבנתה החברה הישראלית מאפשרת לייצר סיפורים ותכנים שסוחפים את המשתמשים וזוכים לשיתופים רבים ברשתות החברתיות. ההתאמה לדפוסי צריכת התוכן של דור ה-Y, הובילה את החברה לפתח פלטפורמות המותאמות במיוחד לצפייה ושיתוף בסלולר, מבחינת העיצוב, התוכן והטכנולוגיה".

נקודת מבט

ביוזמה החדשה שלהם, מביאים 90min לידי ביטוי את הצורך של משתמשים בתוכן איכותי אשר מונגש להם בכלים עדכנים. תוכן שהם מעורבים בו יוצר עניין רב יותר במיוחד בתחום של ספורט שאהוד על רבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים