נוקיה מקצצת: 1,032 עובדים יפוטרו בפינלנד

ענקית התקשורת הודיעה על פיטורים של כחמישית מעובדיה במדינת האם ● הקיצוצים, שהיו אמורים להיות נרחבים יותר, יחולו בכלל יחידות החברה

תוצאות טובות בסך הכל. נוקיה. צילום: BigStock

נוקיה (Nokia) הודיעה על פיטורים נרחבים, של 1.032 עובדים, במדינת האם שלה, פינלנד. הקיצוצים בכוח האדם יחולו, ככל הנראה, בכלל יחידותיה העסקיות של החברה. ההודעה הרשמית על כך פורסמה בשפה הפינית בלבד.

הפיטורים הנרחבים למעשה פחותים מהמתוכנן: תחילה תוכננו פיטורים של 1,300 עובדים, אולם המספר צומצם. מדובר בכ-17% מהעובדים של החברה בפינלנד, שמספרם עמד בשנה שעברה על 6,900 עובדים.

הענקית לשעבר תתמוך כלכלית במפוטרים, בהתאם למשך העסקתם בחברה. הליך הפיטורים צפוי להיות הדרגתי – רוב המשרות יקוצצו במהלך הקיץ והשאר עד סוף השנה. כמחצית מהמפוטרים עובדים בעיר אספו, שם ממוקם מטה החברה, והיתר באואולו הצפונית ובטמפרה שבמרכז המדינה.

בינואר האחרון הודיעה נוקיה על הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של פינלנד, אז היא השתלטה על 80% מאחזקות המתחרה הצרפתית אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent). הדיווח על העסקה, שנאמדת ב-17 מיליארד דולר, פורסם עוד בשנה שעברה.

לאחר ההשתלטות על תאגיד הענק הוערך כי מספר המשרות בחברה הממוזגת עומד על כ-110 אלף. בחודש שעבר דיווחה החברה על הפסדים רבעוניים של 513 מיליון יורו לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז היא הרוויחה 177 מיליון יורו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים