תביעה: סטיב ג'ובס והשחקנית שרה ג'סיקה פרקר "גנבו" את סודות ה-iPhone וה-iPod

אזרח אמריקני תובע אותם בטענה, כי הוא המציא את הרעיונות והשמות של ה-iPod, ה-iPhone והחנות המקוונת iTunes - והשניים השתמשו בהם ללא רשות ● לדבריו, הוא זכה בפרס בגין הרעיונות הללו, והגיע להסכם עם פרקר שלפיו היא תתווך בינו לבין ג'ובס - ותקבל 2% מההכנסות בגין מכירות המכשירים ● בתביעה אחרת נטען, כי אלבום של ראפר, שיש בו הפרת זכויות יוצרים, נמכר ב-iTunes

פרנץ א. ווייקפילד, תושב מיאמי, הגיש תביעה לבית המשפט בארצות הברית בטענה, כי סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), והשחקנית שרה ג'סיקה פרקר "גנבו" ממנו את הרעיונות והשמות של מכשירי ה-iPod וה-iPhone, כמו גם החנות המקוונת iTunes. הוא טוען, כי הוא זה שהמציא אותם, ואף זכה בגינם בתחרות שנערכה מטעם הקונגרס האמריקני.

לדברי ווייקפילד, המשמש כנשיא ומעצב מוצר ראשי בחברת COOLTvNETWORK.com, פרקר אף העניקה לו את הפרס, ביחד עם השחקן רוברט דאוני ג'וניור וחבר הקונגרס וויליאם להמן. לדבריו, להמן המליץ לו להסגיר את הסודות שמאחורי ה-iPod ל-FBI, במטרה לשמור עליהם, והוא עשה כן.

בתביעתו טען ווייקפילד, כי הוא נעשה חבר אישי של פרקר והגיע אתה להסכם שלפיו היא תתווך בינו לבין ג'ובס תמורת 2% מההכנסות שיתקבלו ממכירות המכשירים. למרות זאת, הוא כתב, כי משום מה – התיווך מעולם לא יצא אל הפועל. עוד נטען בכתב התביעה, כי ווייקפילד יצר קשר עם פרקר ב-2006, וכי עורך הדין שלה אמר לו שהיא לא זוכרת כל שיחות שניהלה עמו בנוגע למכשירי ה-iPod.

בתביעה נוספת שהוגשה נגד אפל, כמו גם נגד יאהו! (!Yahoo), אולפני יוניברסל (Universal Studios), הראפרים ליל' וויין ובירדמן ואחרים, טען תומס מאראסיולו, תושב פלורידה, להפרת זכויות יוצרים. הוא תובע פיצוי לאחר שההפרה נעשתה, לדבריו, בשני אלבומים של וויין, ואחד מהם נמכר ב-iTunes.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים