טום רוסאמיליה, IBM Systems: "היתרון של z13s – ביכולת ההצפנה שלו"

לדברי רוסאמיליה, סגן נשיא בכיר בענק הכחול, "בזכות רוחב הפס הגבוה, Z13S מסוגל כל הזמן להצפין את המידע העובר בתוכו בין המעבד לזכרון, כך שאם מישהו נכנס - הוא לא יכול להבין מה נמצא שם"

טום רוסאמיליה, סגן נשיא בכיר, IBM Systems. צילום: יח"צ

אחת ההכרזות החשובות של יבמ (IBM) בכנס האחרון היתה על מחשבי המיינפריים מבוססי לינוקס (Linux) לשוק הביניים, IBM Z13S. שניים מבכירי הענק הכחול שהתראיינו לאנשים ומחשבים במהלך כנס השותפים מספרים את הזווית שלהם על ההכרזה החדשה.

לדברי טום רוסאמיליה, סגן נשיא בכיר, IBM Systems, "בזכות רוחב הפס הגבוה, Z13S מסוגל כל הזמן להצפין את המידע העובר בתוכו בין המעבד לזכרון, כך שאם מישהו נכנס – הוא לא יוכל להבין מה נמצא שם. מה שמאפשר זאת אלו המאיצים המובנים בתוך השרת. ההיבט השני של האבטחה הוא שילוב מוצרים אחרים של יבמ כגון QRadar ומערכות המזהות חריגות המשתמשות בלימוד מכונה. לדוגמה, אם אני פותח קובץ באופן שוטף בזמן העבודה – אין בכך בעיה, אבל אם פתאום אני פותח את הקובץ ביום שבת בלילה, המערכת מזהה שמדובר בחריגה. בזכות כל התכונות הללו אנחנו ממליצים להשתמש בו לניתוח בסיסי נתונים לא טבלאיים. גם Bluemix מתחבר לסדרת ה-Z ואנו עוסקים כעת בחיבור מערכות האינטרנט של הדברים בהם החיישנים יתניעו אירועים שינותחו במערכת ה-Z".

סופיה לופז, מנהלת תוכנית מערכות ענן, אנליטיקה ופתרונות ניידים בחטיבת z Systems של יבמ אמרה כי "Z13S הוא השרת המאובטח ביותר בעולם. הוא נבנה עבור ענן היברידי וכעת הוא זמין גם לארגונים בגודל בינוני. הוא מפענח ומצפין במהירות כפולה לעומת הדור הקודם. יש לנו יכולות Cyber Analitics שמאפשרות לזהות תבניות חריגות. הוא לומד את התנהגות המשתמש ובונה קו בסיס, וכך קובע מה עלול להיות איום. ה-Z13S ממשיך ללמוד כל הזמן. היכולת הזו פותחה בשיתוף עם חטיבת המחקר של יבמ".

סופיה לופז, מנהלת תוכנית מערכות ענן, אנליטיקה ופתרונות ניידים בחטיבת z Systems של יבמ. צילום: יח"צ

סופיה לופז, מנהלת תוכנית מערכות ענן, אנליטיקה ופתרונות ניידים בחטיבת z Systems של יבמ. צילום: יח"צ

"היבט חשוב נוסף של השרת החדש הוא שילוב טוב יותר של מערכות האבטחה האחרות של יבמ של Multi-factor authentication, והוא כבר בנוי בחומרה בתוך המחשב – דבר החוסך את הצורך בתוכנה חיצונית שצריך לעשות לה אינטגרציה", הסבירה לופז.

לדבריה, "חברות בגודל בינוני תוכלנה ליהנות מהיתרונות של Z13 במהירות, יכולת גדילה, אבטחה, וכל זאת בחבילה המתאימה לצרכיהם מבחינת הגודל. אנחנו רואים שהחברות בכל הגדלים רוצות להיות מהירות וחדשניות ולספק את החוויה הטובה ביותר למשתמש. ולכן השרת מתאים להם. דוגמה לכך היא סימפוניה (Symphony) שהחלה בחממה של אוניברסיטת אריזונה. הם בנו מודל שמאפשר שימוש בנתוני החולים תוך הגנה עליהם, והם מספקים אנליטיקה כשירות".

"הדבר המעניין הוא", מסבירה לופז, "שהם עברו משרת Macintosh ישר למיינפריים ו-Linux, מכיוון שרצו פלטפורמה מאובטחת אמינה, והקיבולת שלה ניתנת להגדלה בלי עבודה נוספת של הגדרה מחדש. הם משקיעים את הזמן שלהם בחדשנות במקום להפעלת הפלטפורמה. בזמן קצר הם גדלו מהר, נרכשו על ידי חברה גדולה, וכעת הם מציעים את המוצרים שלהם למדינות נוספות. הם עובדים עם לקוחות גדולים מאוד, וכל זאת בזכות המעבר משרת קטן למיינפריים, ושימוש ברבים מפתרונות האבטחה הנוספים של יבמ".

לסיכום אומרת לופז כי "יש לנו גם היבט ישראלי – המוצרים של טראסטיר (Trusteer) שרכשנו משמשים כפתרון עצמאי להגנה מפני איומים ממכשירים ניידים המחוברים לרשת, אך הם גם מוצר משלים למערכות Z. מכיוון שיבמ מחזיקה בכל החלקים של הפאזל, היא יכולה לספק אבטחה לכל אורך הדרך מהשרת עד לניידים.אנו מכשירים את השותפים לשימוש נכון בתכונות אלה באמצעות תוכנית Security Intelligence".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים