"עזבו את המחשב הנייד – בקרוב הסמארטפון יתחבר למסך, למקלדת ולעכבר"

כך אמר מרשל (משה) גולדברג, מנהל שיווק מוצרים בכיר בלאטיס ● החברה מפתחת מערכות USB Type-C - טכנולוגיה שתאפשר לטלפון גם לטפל בשיחות - וגם לשמש כמחשב

מרשל (משה) גולדברג, מנהל שיווק מוצרים בכיר בלאטיס. צילום: אבי בליזובסקי

לאטיס (Lattice), יצרנית רכיבי תקשורת אמריקנית, פיתחה מחבר המכונה MHL, "שמאפשר לטלפונים ניידים עם חיבורים זעירים לטפל בשיחות ובשאר המשימות שלהם, וגם לשמש כמחשב". כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים מרשל (משה) גולדברג, מנהל שיווק מוצרים בכיר בחברה, המפתחת מערכות USB Type-C.

"אנחנו מאפשרים העברת וידיאו על המחברים הללו", אמר גולדברג. "בעתיד, במקום לקחת מחשב נייד אפשר יהיה לחבר לטלפון מקלדת ומסך ולעבוד איתו כמו מחשב. מדובר במעבדים של ג'יגה, שיכולים לתמוך ב-Office. כרגע הם נתמכים על ידי מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google). האחסון יתבצע כמובן בענן, למרות שה-Office נמצא על הטלפון. הוא ייראה על המסך כמו כל תוכנה של Windows 10".

גולדברג מסביר כי למחבר USB Type-C יש יתרונות רבים על פני המחברים הקודמים של ה-USB. "הוא דו-צדדי, כלומר לא נצטרך לחשוב כיצד מכניסים אותו לשקע. הוא כמובן תואם אחורנית ל-USB 2 ו-3. בנוסף להעברת הנתונים המהירה הוא גם מטעין את הטלפון במהירות. למעשה המכשיר מגלה מה מהירות הטעינה המירבית שהוא יכול לקבל, ומנצל את כולה. כאמור הטלפון יכול לשדר את היישום של Office למסך, אך גם להשתמש ב-USB2 – כלומר גם את השימושים העיקריים של המטענים והמחברים כיום".

קו ראייה מנקודה אחת לשניה

"תקן USB Type-C נתמך על ידי אינטל (Intel) ומרבית יצרני האלקטרוניקה הצרכנית, כולל אפל (Apple) שמשתמשת כיום במחשבי MacBook גם להעברת מידע וגם להטענה", אומר גולדברג.

לאטיס, שהמטה שלה בפורטלנד אורגון, מפתחת שבבים הניתנים לתכנות (FPGA) עוד משנות השמונים, החל משבבים סלולריים קטנים ועד ל-FPGA לשרתים בעלי ביצועים גבוהים.

ב-2015 לאטיס רכשה את Silicon Image, אחת המייסדות של HDMI ו-MHL. הטכנולוגיה מבוססת USB Type-C. "אנחנו מתמחים בקישורי וידיאו במהירות גבוהה", אומר גולדברג. "מעבד התקשורת יכול להיות מופעל בעזרת ה-CPU. הוא צורך מעט מאוד אנרגיה, עמיד ומאפשר הגנה על המידע. מוצרי הוידיאו שלנו הם פתרונות עולמיים של HDMI ווידיאו המשמשים את יצרני הטלוויזיה: סוני (Sony), שארפ (Sharp) ועוד".

בנוסף, הציגה לאטיס ב-CES גם מערכת תמסורת אלחוטית המאפשרת לוותר על כבלים בבית, למשל למקרן שעל התקרה. מערכת אחרת שהוצגה היא מערכת פס-רחב אלחוטית באיזורים מטרופוליטניים בתדר 60 ג'יגה-הרץ. "מדובר בתדר המאופיין במיעוט הפרעות. כל מה שצריך זה קו ראייה מנקודה אחת לשניה." מסכם גולדברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים