Feedvisor: מתמחרים לכם את המוצרים

החברה פיתחה טכנולוגיה בשם Algo-Commerce, המאפשרת למוכרים תמחור דינאמי בזמן אמת ● האלגוריתמים מנתחים באופן אוטומטי את הדינאמיקה בשוק האונליין, כמו גם את השינויים בביקוש ואת תפיסות המחיר, וכך מאפשרים קבלת החלטות מדויקות ואובייקטיביות שאינן מושפעות מתחושות בטן

לא מקשיבים לבטן. Feedvisor

המסחר האלקטרוני נמצא בעליה מתמדת, ישנם אתרים רבים שמאפשרים קניית מוצרים מגוונים דרך הרשת. ניתן לחלק את אתרי המכירות לענקי המכירות: eBay, אמזון (Amazon), קבוצת עליבאבא (Alibaba) וכד'; שוק הביניים – אתרי מכירות נישה שמגלגלים מכירות בסך של עשרות מילוני דולרים; ואת האתרים הקטנים שמופעלים על ידי אנשים פרטיים, בין אם הם עוסקים רק בזה או כעסק צדדי שלהם.

המשותף לכל אתרי המכירות הוא נושא התמחור של המוצרים שנמצאים בו. כל אתר מכירות מודע לנושא של תמחור מוצרים ובמיוחד איך מתמחרים ביחס למתחרים שמוכרים את אותו מוצר בדיוק באתר אחר. אתרים מנסים כמובן למתג את הפעילות שלהם, לתת שירות לקוחות נוח ושירות שילוח יעיל, אך נושא התמחור נשאר כאחד המובילים בתהליך קבלת ההחלטות של הקונה לפני שהוא מחליט את החלטת הרכישה שלו.

ויקטור רוזנמן, מנכ"ל ומייסד Feedvisor. צילום: יח"צ

ויקטור רוזנמן, מנכ"ל ומייסד Feedvisor. צילום: יח"צ

לאתרים הענקיים יש מערכות ייעודיות אשר מאפשרות להן לנהל מעקב אחרי התמחור שקשור למלאי ומחירים של מתחרים, עם מדיניות ברורה. לאתרים הקטנים יש כמות קטנה יחסית של מוצרים והם נאלצים להתמודד עם הסוגיה בצורה עצמאית ולעדכן ברוב המקרים לאחר מעקב ידני אחרי מה שנעשה בשוק.

את ההזדמנות הזו, של הצורך של אתרים שנמצאים באמצע הטווח הזה, אשר מגלגלים מכירות של עשרות מילוני דולרים עם מאות ואלפי מוצרים, זיהתה Feedvisor התל-אביבית, אשר הביאה לשוק הקניות המקוונות פתרון חכם שיצר מהפכה בדרך בה קמעונאים מוכרים דרך זירות מסחר מקוונות, כמו אמזון ו-eBay.

אימוץ מאסיבי של הפתרון

החברה פיתחה טכנולוגיה חלוצית בשם Algo-Commerce, המאפשרת למוכרים תמחור דינאמי בזמן אמת, לעומת שימוש בפתרונות המבוססים על חוקים ידניים,שיש להגדירם כל הזמן. האלגוריתמים של Feedvisor, על בסיס טכנולוגיות machine learning ו-Big Data, מנתחים באופן אוטומטי את הדינאמיקה בשוק האונליין, כמו גם את השינויים בביקוש ואת תפיסות המחיר, וכך מאפשרים קבלת החלטות תמחור מדויקות ואובייקטיביות שאינן מושפעות מ"תחושות בטן".

בשיחה עם ויקטור רוזנמן, מנכ"ל ומייסד Feedvisor, הוא מסביר כי "הגישה הייחודית של Feedvisor לאופטימיזציה של תמחור הוכיחה עצמה באמצעות אימוץ מאסיבי של הפתרון שפיתחה על ידי קמעונאי אונליין. בסיס הלקוחות של החברה צמח ביותר מ-200% מאז סיבוב הגיוס הקודם באוגוסט 2014. כיום משתמשים בפתרון מאות רבות של קמעונאי רשת ברחבי העולם, והחברה מנהלת עסקות בהיקף כמיליארד וחצי דולר שמתבצעות דרך המערכת שלה בשנה".

רוזנמן אומר כי "שוק ה-E-commerce הגלובלי גדל במהירות, ושוויו כיום יותר מטריליון דולר בהיקף המכירות, כאשר התמחור הוא אחד האתגרים המרכזיים. הפתרון הייחודי ורב-הערך לבסיס הלקוחות המתרחב של החברה מאפשר לנו להיות מובילי שוק בתחום".

Feedvisor השלימה סבב גיוס של חמישה מיליון דולר, שהובילה קרן Square Peg האוסטרלית. השקעה זו באה לאחר סבב גיוס קודם בהיקף של שישה מיליון דולר שהתקיים באוגוסט 2014, וסך הכל גייסה החברה עד היום 13 מיליון דולר.

"ההשקעה על ידי משקיעים קיימים שלנו היא הבעת אמון בחברה ובפתרון הייחודי שלה, שמייצר ערך אמיתי ללקוחותיה", אמר רוזנמן."ככל שהצרכנים ברשת הופכים ליותר מתוחכמים, והמחירים הופכים להיות שקופים יותר, כך קמעונאים שרוצים להישאר רלוונטיים חייבים לאמץ אסטרטגיית תמחור דינאמית המתאימה לסביבה התחרותית. המעבר של קמעונאים לתמחור דינאמי מהווה הזדמנות להרחבת השימוש בפתרון שלנו במגוון של זירות מסחר. לצורך התרחבות זו, אנו מגדילים משמעותית את תקציבי הפיתוח ואת הצוות הטכנולוגי והשיווקי – רובו המכריע יושב בישראל."

נקודת מבט

Feedvisor נכנסה לנישה ייחודית בזמן ובעיתוי הנכון, המוצר שלהם מאפשר לאתרי מסחר להגדיר מדיניות אשר מופעלת בצורה אוטומטית, כאשר הם מקבלים דשבורד שנותן להם שליטה ובקרה במה שנעשה אצלם.

ברור לכולם כי ניהול מידע רחב כזה מצריך מערכת אוטומטית, וניהול ידני – מוכשר ככל שניתן – לא יכול לעמוד באותה רמה כמו מערכת אוטומטית יעילה וטובה.

ההישג של החברה הוא עצום ולא טריוויאלי – להגיע מסטטוס של חברת סטארט-אפ ולהיות מובילת שוק, אינו דבר של מה בכך.

החברה מקבלת מלקוחותיה דמי ריטיינר חודשיים ועמלה מכל מכירה, ומכאן מעמידה בסיס חזק של פעילות שיוביל בשנים הקרובים להנפקה בבורסה. החברה אינה מוכנה להתייחס להצעות רכישה ומבהירה כי דרכה איננה ליציאה מהירה, אלא לבניה ארוכת טווח של פעילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים