הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את הסכמי ההפצה של ה-iPhone בישראל

ההסכמים, שנחתמו בין אפל לספקיות הסלולר המקומיות, עברו שינויים על מנת לזכות באישור הרגולטור ● מפעילות הסלולר התחייבו למחירי מקסימום של המכשירים ולסבסודם, אך סכומי המקסימום, גובה הסובסידיות ופרטי התוכניות - אינם זהים בין שלוש החברות

הממונה על ההגבלים בישראל, רונית קן, העניקה פטור מאישור הסדר כובל להסכמי הפצה של מכשירי ה-iPhone בין אפל (Apple) לחברות הסלולר הישראליות פרטנר, פלאפון וסלקום. משמעות ההחלטה היא, כי הוסר החסם הרגולטורי למכירת המכשירים בארץ, וכי שיווקם יחל כנראה בקרוב, לאור העובדה שההסכמים אינם כובלים ומאפשרים תחרות בשוק בין חברות הסלולר. לאנשים ומחשבים נודע, כי בסלקום כבר נערכות הדרכות iPhone לעובדים, ובפרטנר ובפלאפון הן יחלו בחודש הקרוב.

הממונה מסרה, כי "לאחר בחינת ההסכמים ולאור השינויים שנערכו בהם, נמצא, כי הסכמי ההפצה אינם מעלים עוד חשש לפגיעה בתחרות, ועל כן הוחלט לתת להם פטור". מהודעת הממונה על ההגבלים עולה, שמפעילות הסלולר הישראליות התחייבו למחירי מקסימום של המכשירים ולסבסודם, אך סכומי המקסימום, גובה הסובסידיות ופרטי התוכניות – אינם זהים בין שלוש החברות. מפעילות הסלולר רשאיות להפחית את מחירי המקסימום ולהציע את המכשיר במסגרת תוכניות המוגדרות בהסכמים בצורה פרטנית, שאינן זהות אצל המפעילות.

בנוסף, חברות הסלולר התחייבו בהסכמים מול אפל להימנע משילוב מכירה של ה-iPhone עם מכשירים או ציוד המיוצרים על ידי צד שלישי, וכן להימנע מלקיים מבצעי שיווק המכוונים באופן נקודתי אל משתמשי ה-iPhone, שתכליתם עידוד משתמשיו לעבור לשימוש במכשיר אחר.

לאחר בדיקת ההסכמים אמרה הממונה על ההגבלים, כי הסיבה לתנאי של מחיר מכירה מקסימלי הוא רצונה של אפל לקדם את מכירת של מכשירי ה-iPhone בישראל ולהבטיח שהמכשיר יוצע לציבור במחיר אטרקטיבי. אך מנגד – אפל מעוניינת למנוע מצב שבו יצרני מכשירים אחרים או יצרנים אחרים של ציוד נלווה ל-iPhone, ייהנו ממאמצי השיווק והמיתוג שלה. החברה גם מעוניינת למנוע מצב שבו ציוד המיוצר על ידי צד שלישי יזוהה עם אפל, רק בשל העובדה שהוא נמכר ביחד עם ה-iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים