עתיד ענן כחול: יבמ רוכשת חברת שירותי הזרמת וידיאו

אנליסטים ציינו כי הרכישה היא חלק ממהלך המיתוג המחודש של החברה כספקית ענן, שתאפשר למשתמשים לגשת לתכני וידיאו מכל מכשיר קצה ובכל זמן

זורמים בוידיאו. יבמ

יבמ (IBM) רוכשת את Clearleap, המספקת שירותי הזרמת וידיאו מבוססי ענן.

Clearleap נוסדה ב-2008 ופועלת מדלות', ג'ורג'יה. מרכזי הנתונים שלה ממוקמים באטלנטה, לאס וגאס, פרנקפורט גרמניה, ואמסטרדם. החברה גייסה 45 מיליון דולר מקרנות הון סיכון. סכום הרכישה לא נמסר, אולם אנליסטים העריכו אותו בכ-100-150 מיליון דולר.

פלפטפורמת הווידיאו של Clearleap מותאמת ליישומים הדורשים טווח רחב של הרחבה, ומאפשרת ללקוחות להרחיב את מסגרת השימוש ולתמוך בתוך שניות – במיליוני משתמשים בו-זמנית, באופן הנדרש באירועים מיוחדים. בין לקוחות החברה: BBC אמריקה, HBO, וריזון (Verizon), ערוץ הכבלים של טיים וורנר (Time Warner Cable) וערוץ הסרטים של סוני (Sony Movie Channel) ו-NFL.

אנליסטים ציינו כי הרכישה היא חלק ממהלך המיתוג המחודש של החברה כספקית ענן. הענק הכחול ציין כי הרכישה מרחיבה את מיזמי הענן שלו, ומאפשרת למשתמשים לגשת לתכני וידיאו מכל מכשיר קצה ובכל זמן – תוך שימוש בווידיאו כמקור מידע אסטרטגי.

Clearleap תשולב לתוך פלטפורמת הענן של יבמ, על מנת להציע לארגונים דרך מהירה ונוחה לניהול, מימוש הכנסות והרחבת השימוש בווידיאו. זאת, תוך הזרמת התכנים המצולמים במתכונת מאובטחת, על גבי ה-Web ואל מכשירים ניידים. "המהלך הנוכחי הוא חלק מאסטרטגיה רחבת היקף של יבמ, החותרת לסייע ללקוחות למצות את מלוא הערך הגלום בווידיאו, לנוכח החשיבות הגוברת של מדיום זה בעולם העסקי", נמסר.

מחקרים מצביעים כי יותר ויותר צרכנים מעוניינים כיום לקבל תכני וידיאו, אל מגוון רחב של מכשירי קצה – המשרתים אותם לצורכי בידור וצריכת מידע. בעולם העסקים, הפך הווידיאו לערוץ תקשורת המשרת את כל תחומי המשק והתעשייה – ולדרך המועדפת לקשר עם לקוחות ועובדים, בכנסים, במשימות הדרכה, תמיכה בלקוחות, מדריכי תחזוקה ושימוש וכן הלאה.

כתוצאה, עולה הדרישה בשוק לפתרונות וידיאו מאובטחים, ניתנים להרחבה לשימוש מספר בלתי מוגבל של נקודות קצה, המבוססים על תקנים פתוחים ותשתיות ענן, ואשר באמצעותם יוכל הארגון לנהל את שירותי הווידיאו שלו. הדברים משמעותיים במיוחד לנוכח ההערכה המקובלת לפיה 80% מהמידע הזמין כיום בעולם, אגורים בפורמט בלתי מובנה, באופן המונע ממערכות מחשבים מסורתיות לחפש בתכנים ולעשות בהם שימוש אפקטיבי. כך, וידיאו מהווה חלק מהותי מתכנים בלתי מובנים אלה.

שירותי Clearleap יהיו זמינים באמצעות מרכזי הענן של יבמ סביב העולם, המציעים שירות סביב השעון, ותמיכה טכנית לזיהוי ופתרון מהיר של בעיות. במהלך 2016 יוצעו ממשקי התכנות של Clearleap בסביבת ענן הפיתוח של יבמ – Bluemix, על מנת לאפשר ללקוחות לבנות יישומי וידיאו חדשים בתהליך מהיר ופשוט.

רכישות בווידיאו בענן

בשנה וחצי האחרונות ביצעה יבמ שורת רכישות ומהלכים בתחומי הווידיאו בענן. ב-2014 רכש הענק הכחול את Aspera, המפתחת טכנולוגיה להעברה מהירה של כמויות גדולות של נתונים ברשתות רחבות פס. בנובמבר השנה הושלמה רכישת Cleversafe, המפתחת מערכות אחסון מבוסס אובייקטים, בתוכנה ובמכשירים משולבי תוכנה, המאפשרים אחסון מהיר, ניהול ושליפה של מידע בלתי מובנה. הטכנולוגיות של שתי חברות אלו כבר שולבו בענן של הענק הכחול.

יבמ עוסקת שנים ארוכות בפיתוח המצאות בתחומי הווידיאו והמדיה החדשה. החברה מחזיקה ביותר מ- 1,000 פטנטים בתחום, אותם רשמה מאז 1995 והיא זכתה בארבעה פרסי אמי על חידושים בתחום הוידיאו.

מזג אוויר והקשר שלו לעסקים

באוקטובר השנה יבמ רכשה את הנכסים הדיגיטליים של ערוץ מזג האוויר (The Weather Company), תמורת מאות רבות של מיליוני דולרים. אנליסטים ציינו כי ליבמ יש עניין גדול במוצרי ערוץ מזג האוויר. כך, באחרונה חתמה החברה על ברית אסטרטגית עם WSI, החטיבה העסקית הגלובלית של ערוץ מזג האוויר. החטיבה מספקת מדי יום 26 מיליארד תחזיות מזג אוויר סביב העולם, על בסיס נתונים המגיעים מרשת חיישנים פרטית, בת 100 אלף חיישנים, מטוסים, ומיליוני מכשירי טלפונים חכמים, בניינים ומכוניות.

שתי החברות משתפות פעולה בסיוע לגופים במגוון תחומי משק ותעשייה, במיצוי שיטתי של נתונים אלה כחלק מפעילותם העסקית. נמסר כי הרציונל לברית הוא "לטובת הבנה עמוקה יותר של קשרים בין תוצאות מזג האוויר ועסקים, ולשילוב תובנות מזג אוויר בזמן אמת לעסקים, לשם שיפור הביצועים התפעוליים וקבלת החלטות אשר יכולים לחסוך מיליארדים לתעשייה". לשם כך, WSI העבירה את פלטפורמת שירותי נתוני מזג האוויר המאסיביים שלה לענן של יבמ, על מנת לשלב את נתוניה עם ניתוח של יבמ ושירותי ענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים