יעל הטמיעה מערכת איתור וניווט בבית העלמין תל רגב

המערכת מאפשרת לכל מבקר לקבל לטלפון הנייד את צילום חלקת הקבר והכוונה למקום ● היקפו הכספי של הפרויקט - מאות אלפי שקלים

קבוצת יעל

יעל תוכנה מקבוצת יעל פיתחה והטמיעה מערכת לאיתור וניווט קברים בבית העלמין תל רגב. הפרויקט ארך שלושה חודשים, הסתיים באחרונה והושק השבוע, במעמד דוד אזולאי, השר לשירותי דתות. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על מאות אלפי שקלים.

מערכת איתור הקברים והניווט לבתי עלמין, מבוססת על תשתיות הענן של גוגל (Google) ועל Google Maps. המערכת החלה לפעול בבית העלמין האזורי תל רגב, המשרת את מטרופולין חיפה והקריות ובו כ-40 אלף קברים.

הפרויקט נועד לסייע למבקרים להתמצא טוב יותר בתוך בית העלמין ולאתר את מיקום חלקת הקבר של יקיריהם. בנוסף, מספקת המערכת את פרטי הנפטר, הנחיות הניווט וסידורי אזכרה על פי נוסח ספרדי או אשכנזי, כולל פרקי תפילה מתאימים, מנהגים ודיני אזכרה ועוד.

הפלטפורמה פותחה על בסיס טכנולוגיית הענן של גוגל בשילוב יכולות GIS והיא מאוחסנת על גבי Google cloud platform. הגישה אליה מתאפשרת באמצעות סריקת הקוד שנמצא בשלטים רבים אשר הוצבו בבית העלמין, בקיוסקי מידע הממוקמים במקום ומאפשרים הדפסת המידע – או דרך אתר האינטרנט של מועצת בתי העלמין תל רגב, אשר פותח אף הוא על ידי יעל תוכנה, באמצעות wordpress. בנוסף, ניתן להיכנס למערכת גם באמצעות הטלפון הנייד. בעתיד יורחב הפרויקט ותתווסף האפשרות גם לניווט קולי.

המערכת לאיתור מקום הקבורה מכוונת את המבקרים עד למצבה. המערכת מתאימה לכל סוגי המכשירים הניידים באמצעות סריקת קוד.

"הפעלת המערכת לאיתור וניווט לקברים, היא נדבך נוסף בפעילות שלנו לטובת ציבור המבקרים", אמר אריה פרג'ון, יו"ר מינהלת בית העלמין. "בית העלמין תל רגב משרת 10 חברות קדישא משבע ערים שונות. בשל שטחו הגדול, הוא כולל כבישי גישה ומגרשי חנייה רבים, מה שמעלה את חשיבותה של מערכת הניווט, המאפשרת הגעה מהירה מהכניסה לחלקת הקבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים