האפליקציה של יוטיוב תתמוך בסרטוני מציאות מדומה

אתר הווידיאו מעביר את היכולת, שקיימת כבר בגרסת הדסקטופ, לאפליקציית האנדרואיד ● גרסת ה-iOS - "בקרוב"

החינוך בכאילו. משקפי מציאות מדומה. צילום אילוסטרציה: BigStock

יוטיוב (YouTube) הודיעה כי תוסיף לאפליקציית האנדרואיד (Android) שלה תכונות חדשות שיאפשרו למשתמשים לצפות בסרטוני מציאות מדומה (VR). האפשרות הזו כבר קיימת בגרסת הדסקטופ של האתר, ועתה היא מגיעה גם לטלפונים החכמים. המהלך הזה של יוטיוב מספק למעשה לטכנולוגיה החדישה את הפלטפורמה הגדולה ביותר שזכתה לה עד כה.

פורמט המציאות המדומה מאפשר לצופים לצפות בסרטוני וידיאו ריאליסטיים יותר, מנקודת מבט בת 360 מעלות. כדי לעשות זאת, על המשתמש לבחור סרטון באפליקציה, ללחוץ על כפתור VR mode ולהעביר את הטלפון למצב Cardboard. לאחר מכן התמונה תתפצל לשניים והצופה יתבקש להכניס את הנייד לתוך ה-Cardboard שלו, לצורך השלמת תהליך הצפייה. הווידיאו יתנגן כמו כל סרטון רגיל, אולם המשתמש יוכל לסובב את ראשו וליהנות מ-360 מעלות היקפיות של צפייה.

יוצרי תכני VR יוכלו להעלות את הסרטונים המותאמים ישירות ליוטיוב. החברה מעדכנת שכבר קיימים כתריסר סרטוני כאלה, כולל סטרימינג אחד, לסרט "משחקי הרעב".

בנוסף הודיעה יוטיוב כי כבר כעת יכולים משתמשים לצפות בספריית הווידיאו העצומה שלה בגרסה מוגבלת יותר של מציאות מדומה, גם כאן באמצעות ה-Cardboard. יוטיוב טוענת כי הצופים יזכו לראות כעת גרסאות וידיאו הדומות למה שנהוג לראות בבתי קולנוע שפועלים בשיטת iMAX.

ניל שניידר, מנהל בכיר ב-Immersive Technology Alliance, ציין כי יוטיוב הציגה סרטוני תלת מימד (3D) כבר ב-2009, והייתה גם מהראשונות להפעיל סרטוני HD. "אין זה מפתיע שיוטיוב תאמץ את המציאות המדומה לחיקה", אמר שניידר. הוא מאמין שהגולשים ומשתמשי האפליקציה יזכו בקרוב בהצפה של תוכן באיכות גבוהה, אבל מזהיר שיוצרי תוכן חובבנים עלולים להיתקל בקשיים בתחום המציאות המדומה, כיוון שמדובר בטכנולוגיה יקרה במיוחד בשלב זה.

ואולם, ג'יי לוריו, חבר במוסד למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (Electrical and Electronics Engineers), שיצר בעצמו סרטים ל-CardBoard ול-Oculus Rift virtual reality של פייסבוק (Facebook), טוען שלא יהיה מופתע אם נראה בקרוב יכולות ליצירת מציאות מדומה בטלפונים החכמים. "את הציוד היוקרתי שבידיי כעת יקבלו כנראה משתמשים בטלפונים החכמים שלהם בתוך שנתיים", הוא אומר. ומה בנוגע למחירים כעת? ה-Oculus Rift אמור להיות משוחרר בשנה הבאה וצפוי לעלות בין 300 ל-500 דולר ואילו מחירו של ה-Cardboard עומד כעת על 5 עד 50 דולר.

אפליקציית היוטיוב עם הטכנולוגיה החדישה זמינה כרגע רק למשתמשי אנדרואיד, אבל אם בידיכם iPhone ואתם להוטים – גרסת ה-iOS עומדת לצאת "בקרוב", כך לדברי החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים