האם טוויטר הולכת והופכת לרשת חברתית משובטת?

הרשת המצייצת מחליפה את שיטת התגובות: לא עוד מתן כוכבים לפייבוריטים שלכם, אלא חלוקת לייקים, ממש כמו בפייסבוק, ובעלי צורת לב, בדיוק כמו באינסטגרם ● האם הגיע סופה של המקוריות בטוויטר?

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר וסקוור. צילום: מתוך ויקיפדיה

דרמה בטוויטר (Twitter) – בהתאם לרוח השינויים המתרגשים באחרונה על הענקית המצייצת, הנה בא עוד גל גדול של שינוי: הגיע הזמן להיפרד מהכוכבים וה-Fav ולברך לשלום את הלייקים והללבות, המוכרים לנו כבר ממקומות אחרים. החל מהשבוע תהיה ההגדרה הישנה, הטובה והמעט חמקמקה של טוויטר –  "מועדפים", להרבה יותר ברורה ופשוטה, ותזכה למתכונת הלייקים הלעוסה.

"לעיתים יכלו הכוכבים להיות מעט מבלבלים בעיקר למשתמשים חדשים", כתב אקרשן קומאר, מנהל המוצר של טוויטר, בפוסט שפירסם בבלוג הרשמי של החברה בניסיון להסביר את השינוי. "אתה יכול לסמן Like על הרבה דברים, אבל לא כל אלו יכולים להיחשב כמועדפים שלך", הרחיב קומאר בהסבר מסורבל מעט.

תגובות המצייצים הוותיקים לשינוי היו מופתעות, כועסות ואפילו סרקסטיות. בתוך מספר שעות מהמהפך, יצר משתמש טוויטר תגובה מתריסה בדמות הרחבת דפדפן שהופכת את הלבבות בחזרה לכוכבים. אבל לא מדובר באמת בתיקון המצב והחזרתו למה שהיה, אלא במעין מחווה נרגזת בלבד.

לבבות ולייקים קל יותר להבין

השינוי נועד להדגים איך משתמשים יכולים להפגין כלפי פוסטים הכרה מבלי שיצטרכו להגיב עליהם בטוויטר, Vine או Periscope – אפליקציית הלייב-סטרימינג שפיתחה החברה מסן פרנסיסקו, שבה נהוגה כבר שיטת הענקת הלבבות לצורך חלוקת לייקים. בטוויטר לפחות מגיעים הלייקים החדשים עם טאץ' מהאנימציה שגורמת ללבבות של פריסקופ למשוך תשומת-לב: הענקת לייק לציוץ באמצעות לחיצה על לב אפור המופיע מתחתיו (בגרסת הדפדפן) תהפוך את הלב לאדום תחת מטר של קונפטי.

לבבות ולייקים קל יותר להבין, בזאת אין ספק – במיוחד אם לא הייתם בסביבה כשה-Fav היו הסטנדרט להפגנת עניין – וטוויטר רוצה שיבינו אותה יותר ויותר אנשים. כפי שרשתות חברתיות אחרות, כמו מלכת הרשתות החברתיות פייסבוק, מתעדכנות כל העת, נראה כי גם המצייצת רוצה להיות יותר נוחה ועממית. את השינויים של השבועות האחרונים אפשר לקשור לשובו של ג'ק דורסי, המייסד השותף, לתפקיד המנכ"ל. בשובו הבטיח דורסי לשפר את טוויטר ולהביא אותה לקהל גדול יותר.

כיום בוחנת הרשת עוד מספר שינויים נוספים שיתכן שייכנסו לפעולה בממש בעתיד הקרוב. במיוחד מעניין יהיה לגלות מה תעשה החברה בנוגע להסרת מגבלת 140 התווים לציוץ, והאם לפחות תותיר כשהיה את המאפיין הבולט ביותר שלה מיום השקתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים