קוואלקום מרימה את עצמה מהקרשים עם ה-Snapdragon 820

לאחר שסבלה החברה במכירות בגלל שבב הדגל שלה, ובעקבות החברות הנושפות בעורפה, היא מוכנה כעת להחזיר מלחמה עם שבב חדש ומשופר ● במקביל, קוואלקום משיקה סדרה חדשה של שבבי Adreno 500, שיציגו ביצועים הגבוהים ב-40% לעומת הדור הקודם

Snapdragon

2015, לפחות עד עכשיו, הייתה שנה לא קלה עבור קוואלקום (Qualcomm), מהיצרניות הגדולות ביותר של מערכות על שבב עבור טלפונים חכמים. מצד אחד היא סבלה במכירות בגלל פגם ההתחממות של ה-Snapdragon 810, שבב הדגל שלה, עד שנאלצה להוציא גרסה מתוקנת שלו, וכן ראתה כיצד סמסונג (Samsung) פותחת ממנה פער ביצועים משמעותי עם מעבדי ה-Exynos החדשים שלה. מצד שני, מדיה-טק (MediaTek), בעיקר אבל לא רק, מזנבת בה קשות בתחום המעבדים לתחום הביניים ולמטה מכך.

החברה אישרה באופן רשמי שהיא מתכוונת להחזיר מלחמה בתחום הגבוה עם שבב הדגל החדש, ה-Snapdragon 820, שיושק בתחילת 2016, נכון לעכשיו. השבב יציג שמונה ליבות 64 ביט מותאמות מבוססות ARM שהחברה פיתחה בעצמה, ומכונות Kryo, המיוצרות בתהליך FinFET ובליטוגרפיה של 14 ננו-מטר שאמורה להציג חסכון משמעותי בצריכת האנרגיה.

החברה השקיעה מאמצים גדולים בתחום הגרפי, והיא תשיק במקביל סדרה חדשה של שבבי Adreno 500, שהבכיר שבהם, Adreno 530, ישולב ב-Snapdragon 820. לפי החברה השבב הגרפי החדש יציג ביצועים הגבוהים ב-40% לעומת השבב המוביל הקודם, ה-Adreno 430, וזאת בצריכת כוח שנמוכה ב-40%, מה שכמובן ישפיע מאוד על ביצועי הסוללה של המכשירים שישתמשו ב-Snapdragon 820.

שיפור משמעותי נוסף הוא בתמיכה במצלמות. שבב ה-Spectra ISP שישולב במערכת על שבב יכול לתמוך בעד שלוש מצלמות, אחת מקדימה ושתיים מאחור, בגודל חיישן מירבי של 25 מגה-פיקסלים, ועם יכולת לצלם במהירות של 30 פריימים/לשנייה ללא כל השתהות של הצמצם.

מכשירים המבוססים על ה-Snapdragon 820 אמורים להגיע לשוק לכל המוקדם לקראת סוף הרבעון השני של 2016, אבל ייתכן שכבר בתערוכת ברצלונה במרץ יוצגו המכשירים הראשונים עם מערכת הדגל החדשה של קוואלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים