תוכנת פלאש בגרסת CS5 של אדובי תסייע להסב יישומים למכשירי iPhone ו-iPod Touch

אפל אמנם עדיין לא מאפשרת להפעיל יישומי פלאש במכשירי iPhone, אולם גרסת ה-Proffessional CS5 של תוכנת הפלאש תאפשר למפתחים להסב את היישומים הקיימים לתצורה המתאימה למכשירים אלה ● חלק מהאפשרויות הקיימות ביישומי פלאש לא יוצעו ביישומים הרגילים ● גרסת הבטה של התוכנה אמורה להופיע עד סוף השנה

תוכנת פלאש (Flash) בגרסת Professional CS5, שתופיע בקרוב, עתידה לאפשר לפתח "יישומים עשירים ואינטראקטיביים למכשירי iPhone ו- iPod Touch" – כך מסרה אדובי (Adobe) בוועידת המפתחים שערכה אתמול (ב') בלוס אנג'לס.

גרסת הבטה של התוכנה אמורה להופיע עד סוף השנה. היא תאפשר לייצא יישומים שפותחו בפלטפורמת פלאש בתצורה המתאימה למכשירי iPhone. זאת, משום שאפל (Apple) עדיין לא מאפשרת להפעיל במכשירי iPhone יישומים בתצורה המקורית של פלאש. "היישומים יהיו בתצורה הטבעית של iPhone", הבטיח אדיטיה בנסוד, מנהל מוצר בכיר באדובי, בהודעה שפרסם בבלוג.

חלק מהאפשרויות הקיימות ביישומי פלאש רגילים – דוגמת טעינה של קבצי פלאש אחרים (בתצורת SWF.) או גלישה בתכני אינטרנט מתוך היישום – לא יוצעו ביישומים המוסבים. בנוסף, כפי שהיה עד עכשיו, גם בהמשך לא ניתן יהיה לצפות ביישומי פלאש רגילים בדפדפן ספארי (Safari) של מכשירי iPhone.

על פי ג'יימס אנתוני, ממייסדי חברת Inedible Software, שמציעה משחקים למכשירי iPhone, "כעת יוכלו מפתחי הפלאש הרבים להסב בקלות יישומים קיימים למכשירי iPhone, ואף לפתח במהירות יישומי iPhone חדשים. ערכת הפיתוח של אפל מאפשרת אמנם להכין במהירות יישומים כאלה, אבל כעת יוכלו גם מתכנתי פלאש הרבים לפתח בקלות יישומים למכשירי iPhone, ובמיוחד משחקים. כבר היום מוצעים עבורם משחקים מצליחים רבים שהיו במקור משחקי פלאש, וכעת התהליך יהיה קל הרבה יותר".

השפע הצפוי של היישומים עלול להקשות עוד יותר על יישומים חדשים להתבלט בחנות App Store של אפל. החברה הודיעה, כי כבר כיום מוצעים בחנות 85 אלף יישומים למכשירי iPhone, וסביר להניח שעד סוף השנה יעלה המספר על 100 אלף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים