"על בנק ישראל לפעול כדי שעסקים ישמידו מידע על לקוחות"

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, דורש שהבנק יפקח על חברות האשראי במטרה שיעשו כן ● בבנק ישראל מבטיחים לשקול את הדרישה

אילו נתוני כרטיסי אשראי נגנבו? אילוסטרציה: Bigstock

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, דורש מבנק ישראל לחייב את חברות האשראי לדרוש מבעלי העסקים להשמיד מידע שקיבלו בעת ביצוע עסקה. ח"כ מקלב העלה דרישה זו בדיון שנערך בוועדה ועסק בהיערכות הבנקים למניעת הונאות בכרטיסי אשראי והגנה מפני סייבר.

"בנק ישראל הוא הרגולטור של חברות האשראי והן יכולות, בבואן להתקשר עם עסקים, לדרוש מבעלי העסקים תנאי סף שיבטיחו את פרטיות הצרכנים", אמר ח"כ מקלב. "צריך לפעול כדי שאף אחד מעובדיו של העסק לא יאגור מידע".

רחל יעקובי, מנהלת יחידת הסיכונים התפעוליים בבנק ישראל, הבטיחה שהבנק ישקול את הדרישה של ח"כ מקלב. לדבריה, "כרטיסי האשראי שנמצאים בשימוש בישראל ניתנים לשכפול בקלות. הכרטיס החכם הרבה יותר בטוח. בנק ישראל הוא רשת הפיקוח היחידה בעולם שהוציאה הוראות שנוגעות להגנת הסייבר".

עו"ד לימור שמרלינג מגזניק ממשרד המשפטים אמרה כי חברות כרטיסי האשראי חייבות בנקיטת פעולות מספקות לאבטחת מידע. "יש מפרט לא מספיק, שאינו מפנה לתקן. הגשנו לשרת המשפטים טיוטה כדי לקדם ולשפר את המצב הקיים. חברות האשראי אינן רגולטור ולא אחראיות על אכיפת החוק, אלא אנחנו", הוסיפה.

בדיון נכח גם עו"ד יהונתן קלינגר מעמותת אשנב, שציין ש-"בישראל, בניגוד לארצות אחרות, משתמשים במספר הזהות שלנו כמפתח לביצוע עסקה. אין סיבה שמועדון לקוחות בסופר ידע את מספר הזיהוי שלי. דליפות של מאגרים לא יאפשרו שימוש בלי מספר הזהות. אם יודעים רק איזה ממרח אני אוהב – זה פחות נורא, אבל אם אפשר להצליב מידע – האפשרויות גדלות. יש חברות בשוק שמתמחות בטיוב נתונים. לכן הצענו לאסור לשמור מספרי זהות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים