"ישראל שתלה וירוסים במחשבי מלונות שמשמשים לשיחות עם איראן"

קספרסקי מצאה עקבות ל-Duku 2.0 בשלושה בתי מלון באירופה ששימשו את הצוותים האיראניים לשיחות – כך על פי הוול-סטריט ג'ורנל ● עיתוי הפרסום: כשלושה שבועות לפני המועד שבו אמורים הצדדים להגיע להסכם

ככל הנראה, שוב תקיפה איראנית.

ישראל אחראית לווירוסים שהושתלו במחשבים של לפחות שלושה בתי מלון באירופה ששימשו לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות – כך מדווח אחר הצהרים הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). הדיווח מצטט "גורמים אמריקניים בעבר ובהווה ומומחים לאבטחת מידע".

הווירוסים הללו נמצאו על ידי קספרסקי (Kaspersky), שבדקה מיליוני מחשבים בעקבות פריצה שאירעה בשנה שעברה למערכות שלה. על פי החברה, היא מצאה כי חלק מאותם מחשבים ממוקמים במלונות שאירחו את הצוותים האיראניים לשיחות הגרעין עם המעצמות ויתירה מכך, מצאה קשר בין התקיפות נגד המחשבים באותם המלונות.

על פי קספרסקי, המתקפות בוצעו על ידי Duku 2.0 – גרסה משופרת של Duku, שגורמים אמריקניים מאמינים כי שימש את ישראל למתקפות קודמות. בהודעת החברה נמסר כי "חלק מהמתקפות אשתקד ובשנה הנוכחית קשורות לאירועי המשא ומתן עם איראן בנושא הגרעין והמתחמים בהם אלה התקיימו. הגורם שעומד מאחורי Duku 2.0 תקף את אתרי השיחות והפגישות בהם התקיימו שיחות ברמה המדינית הגבוהה".

לפי ההערכות, ישראל גנבה קבצים אלקטרוניים והאזינה לשיחות בין הצדדים. כך או כך, קספרסקי עתידה להוציא בקרוב דו"ח בנושא ונראה כי תבקש להוכיח בו את הקשר לו היא טוענת של המתקפות האלה לישראל.

החברה ציינה עוד כי "הקבוצה פתחה במתקפה דומה נגד האירוע לזכר 70 שנה לשחרור אושוויץ-בירקנאו, בו נכחו דיפלומטים ופוליטיקאים מכל העולם".

במרץ האחרון דיווח הוול-סטריט ג'ורנל כי ישראל ביצעה מתקפות שבאמצעותן ריגלה אחר מהלך השיחות בין איראן למעצמות, כדי לבסס את התנגדותה להסכם המתרקם. היה זה כחודש לפני שהצדדים הגיעו להסכם ביניים. גם עתה עיתוי הפרסום מעניין, שכן על פי לוח הזמנים שנקבע, איראן והמעצמות אמורות להגיע להסכם על תוכנית הגרעין של טהרן עד סוף החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים