הודו: המשתמשים דורשים לשמור על הנייטרליות של האינטרנט

המחאה פרצה לאחר שרשות הטלקום של הודו פרסמה מסמך שממנו עולה האפשרות כי שימוש באפליקציות דוגמת סקייפ או ווטסאפ עלול להיות איטי יותר או יקר יותר

ההודים מנסים למנוע את ייקור מחירי הגלישה. צילום אילוסטרציה: BigStock

יותר מ-800 אלף משתמשי אינטרנט בהודו שלחו בתוך שבוע מיילים לרשות הטלקום של המדינה, בדרישה לשמור על הנייטרליות והחופש של רשת האינטרנט.

זאת לאחר שפעילים הקימו אתרי אינטרנט והפיצו סרטונים שהפכו לוויראליים, בדרישה שספקיות האינטרנט יתייחסו לכל הסוגים של תעבורת האינטרנט בצורה שווה.

המחאה פרצה לאחר שרשות הטלקום של הודו פרסמה מסמך שממנו עולה האפשרות כי שימוש באפליקציות דוגמת סקייפ (Skype) או ווטסאפ (WhatsApp), אשר נוטות לכרסם בהכנסות של חברות הטלקום, עלולות לעבור למסלול איטי יותר, או שהשימוש בהן יחויב בתעריפים גבוהים יותר.

בנוסף לכך, התברר כי חברות אינטרנט גדולות, דוגמת גוגל (Google), חתמו עם מפעילות הטלקום בהודו על עסקות שיאפשרו לגשת לאתרים שלהן ללא תשלום של עלויות תקשורת מה שעלול לפגוע בחברות אחרות ולטענת הפעילים עומד בסתירה לעיקרון הנייטרליות של האינטרנט.

מאמזון (Amazon) בהודו נמסר כי בחברה "תומכים בפתיחות של רשת האינטרנט ומתנגדים לאפליה" וכי "הצרכנים צריכים ליהנות מגישה איכותית לכל תוכן שבו יבחרו, ללא תמחור מפלה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים