אופיסופט פונה לשוק הרפואה העולמי; קיבלה מענק של שני מיליון שקלים מהמדען הראשי

החברה החלה לגייס כסף בחו"ל, באמצעות החברה האחות, אופיסופטקר, בין היתר באמצעות קרן בירד, המשותפת לישראל וארצות הברית

גדעון ישראלי, מנכ"ל אופיסופט

חברת ה-BI הישראלית אופיסופט קיבלה מענק בסך שני מיליון שקלים מהמדען הראשי. המענק ניתן כחלק ממאמצי החברה לפרוץ במגזר הבריאות העולמי – מאמצים שמבוצעים באמצעות החברה האחות אופיסופטקר, שמספקת פתרונות BI למרבית המוסדות הרפואיים בישראל. פעולות גיוס הכסף בחו"ל החלו, לדברי גדעון ישראלי, מנכ"ל אופיסופט, בין היתר באמצעות קרן בירד, המשותפת לישראל וארצות הברית.

אופיסופטקר השתתפה בכנס Med IN Israel, שארגן מכון הייצוא ונועד לחשוף טכנולוגיות ישראליות בתחום הבריאות לשווקים בינלאומיים.

לכנס הגיעו 600 אורחים מחו"ל וביניהם מנהלי בתי חולים, נציגים של ממשלות מאירופה, הודו ויפן, ועוד. הפתרון שהחברה הציגה הוא מערכת BI לתחום ה-HPC, שמהותה איסוף נתונים ממערכות המידע של בית החולים ועיבודם בחתכים, על פי צרכים של מחלקות שונות בבתי החולים. בחברה מציינים שמדובר במידע סטטיסטי שכולל גם מעקבים.

לדברי ישראלי, "המידע המעובד מסייע לארגונים הרפואיים לתת שירות טוב יותר ללקוחותיהם, על ידי כך שהם יכולים לספק להם מידע רלבנטי, בזמן אמת".

מנכ"ל אופיסופט הדגיש כי המידע כולל גם מידע לא מובנה ממקורות שונים שזורמים אל המוסד הרפואי. הנתונים זמינים לכל הממשקים של עובדי בתי החולים כגון מחשבי לוח אצל סגל רפואי, רופאים בקליניקה שלהם.

חברה נוספת שהציגה בכנס הייתה הסטארט-אפ אמרלד, שפיתחה אפליקציה המאפשרת לצלם אזורים מסויימים בגוף, ובאמצעות דטה בייס ענק המבוסס על חוכמת ההמונים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לתת חיווי ראשוני על סכנה ממחלת סרטן העור ומחלות אחרות, והיא זכתה בפרס האפליקציה המצטיינת בתחרות Mobi Awards 2014 של אנשים ומחשבים. בנוסף, זכה המוצר להתעניינות רבה מצד האורחים מחו"ל.

גם חברת DARIO חשפה מוצר: מכשיר נייד חכם לבדיקת סוכר, שמשדר את הנתונים אל הטלפון הנייד ומאפשרת לחולי סכרת להתנייד בצורה נוחה יותר, תוך שמירה על מעקבים שנשמרים בצורה ממוחשבת, המאפשרים גם מעקב וכמובן ניתנים לשידור לרופאים ולמעבדות. עלות המכשיר בישראל היא 150 שקלים.

במקום הראשון, בתחרות הפתרון החדשני ביותר שנערכה בסיום הכנס, זכתה חברת HIPHOP, שפיתחה מגן ירך, המספק הגנה אפקטיבית מפני שברי ירך הקשורים לנפילה.

הפתרון בצורת חגורה שעושה שימוש בטכנולוגיות זיהוי נפילה אמינה, שמפעילה כריות אוויר, כך שבכל פעם שלובש המגן נקלע לסכנה לנפילה, כריות האוויר מתנפחות ומונעות נזקים.

במקום השני זכה הסטארט -אפ הישראלי ביוגיימינג, שעוסק בפיתוח משחקי מחשב בתחום המציאות הרבודה שמטרתו סיוע בשיקום מחלות אורתופדיות לספורטאים.

הדבר נעשה על ידי שימוש במצלמת ביוגיימינג: Kinect, שמאפשרת לפיזיותרפיסטים ומאמני אתלטים ליצור תוכניות פעילות גופנית מותאמות אישית שהופכות באופן אוטומטי למשחקי מחשב, אינטראקטיביים המספקים לספורטאי משובים בזמן אמת, ומאתגרים את הצוות המטפל לעקוב ולשפר כל הזמן את תוכנית האימונים.

לזכיות השונות קדמה עבודת הכנה: צוות שופטים מיין את החברות שעלו לגמר, כשהבחירה במקום הראשון והשני, נעשתה בשיתוף המבקרים בכנס, שהצביעו באמצעות אפליקציה מיוחדת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים