ח"כ שטרית: "הנפקת הדרכונים הביומטריים לא תצא למכרז; העבודה תבוצע על ידי המדפיס הממשלתי"

"המדפיס הממשלתי מדפיס גם היום את הדרכונים, ואין לו שום בעיה לעשות זאת גם לגבי השבבים", אמר ח"כ מאיר שטרית בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך בכנס WORLD e-GOV Forum ● מעל הבמה הוא תקף את מתנגדי חוק הביומטריה וקרא להם "פרנואידים"

הממשלה אינה מתכוונת לצאת למכרז להנפקת הדרכונים החדשים בעלי השבב הביומטרי. במידה שיאושר החוק, מי שצפוי לעשות זאת הוא המדפיס הממשלתי – כך העריך ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראיון לאנשים ומחשבים.

שטרית היה אחד מאורחי הכבוד בכנס WORLD e-GOV Forum, שהופק על ידי אנשים ומחשבים. הוא אמר, כי לדעתו, אין שום צורך במכרז. "המדפיס הממשלתי מדפיס גם היום את הדרכונים. אין לו שום בעיה לעשות זאת גם לגבי השבבים, וכך, לדעתי, זה יהיה", הוסיף.

לדברי שטרית, עוד בהיותו שר הפנים, סבר שמכרז תעודות הזהות ש-HP זכתה בו היה מיותר. הוא הוסיף, כי "אם זה היה תלוי בי, הייתי נותן גם את המכרז הזה למדפיס הממשלתי".

מעל הבמה בכנס תקף שטרית את מתנגדי חוק הביומטריה, וקרא להם "פרנואידים", תוך שהוא רומז למוביל ההתנגדות  – השר מיכאל איתן.

כזכור, האיחוד האירופי ושלטונות ההגירה של ארצות הברית קבעו, כי החל מאפריל 2010, כל אזרח ישראלי שלא יישא דרכון ביומטרי ייתקל בקשיים רבים בעת כניסה אליהם, ובחלק מהמדינות אף תותנה כניסתו בהוצאת ויזה. החשש היה שבגלל העיכובים רבים בקבלת הצעת החוק בכנסת, גם אם יאושר מיד לאחר הפגרה, תהליכי המכרזים לא יאפשרו לישראל לעמוד בלוח הזמנים. עם זאת, מיד לאחר שהחוק ייכנס לתוקפו, יצטרכו אזרחי ישראל לגשת לסניפי משרד הפנים ולתת טביעת אצבע ביומטרית, על מנת שהדרכון שלהם יהיה בתוקף גם לאחר אפריל 2010.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי כהן

    אשמח לדעת היכן אפשר לעשות דרכון ביומטרי בארץ ???

  2. someone

    כמו שכבר נאמר פעם:"זה שאתה פרנואיד לא אומר שלא עוקבים אחריך". אין לי בעיה שתקרא לי ולכל המתנגדים פרנואידים,זה לא מזיז לי. יש לי בעיה שזו השיטה שלך להוריד את ההתנגדות ולא לתת תשובות נכונות-תשובות המגובות בעובדות מאחוריהן. תעודה ביומטרית לא מחייבת מאגר ביומטרי. תעודה אלקטרונית לא חייבת להיות ביומטרית תעודה מאובטחת לא חייבת להיות אלקטרונית. והנה הצעה שמשתמשת בתעודה מאובטחת אלקטרונית(תוספת האלקטרוניקה היא רק לאבטחה מוגברת אף יותר) על תעודת הזהות יהיה שבב,השבב יכיל את פרטי נושא תעודת הזהות ומספר סידורי. המידע בשבב יהיה מוצפן בהצפנה הידועה כיעילה ושאורך המפתח יהיה ארוך(512 ביט לפחות) המפתח לא יהיה אותו מפתח לכל התעודות אלא שונה מתעודה לתעודה. כדי להשיג את המפתח יהיה לקרא את המידע שיוצפן לפי מספר קריטריונים בתוך תמונת נושא התעודה,גם כאן המפתח לא יהיה גלוי אלא שכן פשוט תהיה הצפה של מפתחות שאף לא אחד מהם יהיה האמיתי ולפי מספר תעודת הזהות וקוד התעודה(שיודפס גם הוא בעוד שלב אבטחה) ניתן יהיה לדלות מתוך התמונה את מפתח ההצפנה. קוד התעודה יופיע בתוך פס מגנטי מוצפן בעזרת מפתח הצפנה יחודי לתעודה שיהיה ניתן להשיגו על ידי מספר התעודה. עד כאן אבטחת התעודה,כעת -כיצד נמנע הרכשה כפולה? נוסיף למרשם האוכלוסין את השדה-חו"ל שבו יסומן אם האזרח לא בארץ,כך כשיבוא אדם לנסות ולזיף תעודה ל אדם בחו"ל לא יוכל לעשות זאת. במידה והאזרח בארץ-תונפק לאדם תעודה זמנית לתקופה של שנה ובמהלכה יהיו רשומים פרטיו ותמונתו באיכות שאינה ביומטרית במאגר התעודות הזמניות. לאחר שנה התעודה לא תהיה בתוקף יותר ולא יוכל להשתמש בה ויקבל תעודה קבועה. התעודה הקבועה הקודמת בטלה ברגע שיש תעודה זמנית. כאשר האזרח יגלה שתעודתו הקבועה לא תקפה כי הונפקה תעודה זמנית הוא יוכל לסור לתחנת המשטרה ולדווח על העברין. המשטרה תפנה למאגר התעודות הזמניות ובאמצעות תמונת האדם ופרטיו שהשאיר(יותר בהסתמך על התמונה כמובן) ימצא האדם,והוא יואשם בניסיון זיוף מסמכי זיהוי. אין ביומטריה והאבטחה בשיאה.

  3. אורי

    העיקר שיטרית הכי חכם, יותר מכולם! יותר מהפרופסורים שמתנגדים ובצדק לכל העיניין הפאשיסטי-דיקטטורי הזה. אז מה אם ארה"ב והאיחוד האירופי דורשים ביומטריה? הם כבר מזמן על המסלול המהיר לפאשיזם! אינכם מבינים שהכל בגלל צמאון לכוח ושליטה? המטרה היא לתייג את כל אוכלוסיית העולם בשבבי RFID או GPS כמו מוצרים על המדפים בסופר. ככה יהיה יותר קל לאכן ולאתר כל אדם ע"ג הפלנטה בין אם הוא בעייתי ובין אם לא. ממשלה חזקה ומשטר חזק זה דבר טוב, אך מי יבהיר ויחליט מה זה טוב ומה זה רע? הרי דיקטטורה אף פעם לא הטיבה עם האזרחים הקטנים, רק עם המושחתים והצמאים לשליטה וכסף. מה יהיה בעתיד? רע! רע מאוד, הייו בטוחים בזה, כי כיום זה לא רק מדינה אחת שעוברת לאג'נדה המטורפת הזו של תיוג האוכלוסיה, זה כמה וכמה מדינות, רק בגלל שארה"ב והאיחוד האירופי מקדמים את זה, האג'נדה מגיעה לכל חור, תודות לאמריקניזציה ולגלובליזציה המקוללת הזו. אצלנו? זו רק ההתחלה, חכו תראו איזו מדינת משטרה עוד תקום כאן, לתפארת מדינת ישראל.

  4. יורם

    חתני פרס ישראל פרנואידים? 7 חתני פרס ישראל למדעים, 5 חתני פרס בטחון ישראל, כמעט כל הפרופסורים למדעי המחשב בארץ ומומחי אבטחת מידע בהמוניהם מתנגדים להקמת המאגר הביומטרי. המון פרנואידים, הא שטרית? http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3754468,00.html

  5. יובל

    הוספת המידע הביומטרי לתעודות הזהות והדרכונים הישראלים היא צעד חיובי ונחוץ לאבטחת התעודות, ויעיד על כך כל מומחה לזיוף. התעודות הישראליות מיושנות והן בבחינת פרצה הקוראת לגנב, במקרה הזה ארגוני טרור המעוניינים להבריח לארץ אנשים בעלי כוונות זדון. מכאן ועד להקמת מאגר ביומטרי של אזרחי ישראל ישנו פער, ואסור לאפשר לח"כ שטרית (חבר האופוזיציה, להזכירכם) להמשיך במהלך הדורסני הזה. החשש של מתנגדי המאגר הוא מהמוצדקים ביותר, וקצת פראנויה לא תזיק גם למר שטרית. וכמו שנאמר "זה שאתה פרנואיד לא אומר שהם לא רודפים אחריך"...

אירועים קרובים