אובמה מזהיר בני נוער: אל תזינו יותר מדי פרטים אישיים בפייסבוק – זה עלול להתנקם בכם

נשיא ארה"ב אמר, כי "אני מציע לכולם להיזהר כשמזינים פרטים בפייסבוק, משום שבעידן של יו-טיוב, כל דבר שעושים יכול לצוץ בהמשך החיים" ● אובמה הוסיף, כי "דברים שפורסמו בעבר בפייסבוק עלולים להתגלות בעתיד כשמבקשים להתקבל לעבודה" ● ואכן, סקר שנערך ביוני גילה, כי 45% מבין המעסיקים נעזרים ברשתות חברתיות כדי לבדוק את הרקע של המועמדים לעבודה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הזהיר שלשום (ג') בני נוער בארה"ב מפני הסכנות האורבות למי שמזינים פרטים אישיים רבים מדי באתרי אינטרנט של רשתות חברתיות. על פי אובמה, הדבר עלול להתנקם בהם בעתיד. העצה הנשיאותית נסמכת על סקרים שבוצעו לאחרונה ומהם עולה כי מעסיקים בארה"ב מרבים להיעזר באתרי אינטרנט של רשתות חברתיות, דוגמת מיי-ספייס (Myspace) ופייסבוק (Facebook), על מנת לבדוק את הרקע של מועמדים לעבודה.

במהלך מפגש עם תלמידים בני 14 ו-15 נשאל אובמה על ידי אחד הנערים איזה עצות הוא יכול לתת למי שמבקש להיות בעתיד נשיא ארה"ב. הנשיא השיב כי "אתן לכם כמה עצות מעשיות מאוד. ראשית, אני מציע לכולם להיזהר מאוד כשמזינים פרטים באתר פייסבוק, משום שבעידן של יו-טיוב (Youtube), כל דבר שעושים יכול לצוץ בהמשך החיים".

אובמה הוסיף, כי "צעירים עושים טעויות ושטויות. דברים שפורסמו בעבר בפייסבוק עלולים להתגלות בעתיד כשמבקשים להתקבל לעבודה". אובמה הזכיר מספר פעמים "טעויות" שעשה כשהיה תלמיד בבית ספר, אך לא הרחיב בפרטים. בעבר הודה כי כנער צרך סמים.

בסקר שערך בחודש יוני אתר careerbuilder.com נמצא כי 45% מבין המעסיקים נעזרים באתרי אינטרנט של רשתות חברתיות כדי לבדוק את הרקע של מועמדים לעבודה, וכי אתר פייסבוק, בו מנויים 250 מיליון משתמשים ברחבי העולם, הוא המועדף עליהם לצורך זה.

כ-35% מבין המעסיקים שהשיבו לסקר ציינו, כי כבר דחו מועמדים לעבודה בעקבות תכנים שמצאו באתר – למשל תמונות בלתי הולמות, מידע על הרגלי שתייה או צריכת סמים, או אזכורים לא מחמיאים ביחס למעסיקים לשעבר, עמיתים או לקוחות.

בממשל אובמה מרבים להשתמש באתרים של רשתות חברתיות, דוגמת פייסבוק וטוויטר (Twitter), כדי לעקוף את המדיה ולפנות ישירות לציבור בארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים