משרד האוצר יתחר בין חברות ייעוץ לכתיבת מכרז DRP לכלל משרדי הממשלה; ההיקף: 2.5 מיליון שקלים

בין החברות שהאוצר יפנה אליהן: ארטנט, דור טכנולוגיות, סנסקום, נטקום ומטאור ● בני בקשי, מינהל הרכש באוצר: "הצורך ב-DRP לכל מערכות המידע הממשלתיות עלה כבר בעבר, אך לא יצא לפועל. מרכבה ותהילה מתחילות רק כעת לממש פרויקט בו זכתה לפני שנה מד-1" ● טרם נקבע המועד ליציאה למכרז ה-DRP הכולל

משרד האוצר יבחר חברת יעוץ, שתוביל את המהלכים המקדמיים בטרם פרסום מכרז מקיף לפרויקט DRP עבור כלל מערכות ה-IT של משרדי הממשלה. ועדת הפטור ממכרזים בחשב הכללי במשרד האוצר אישרה השבוע לאוצר פטור מיציאה למכרז פומבי לבחירת חברת הייעוץ. הבקשה לפטור ממכרז נומקה בכך שמדובר בתחום מאוד ספציפי, DRP, אשר הידע המקצועי בו הוא חשוב מאוד, ומספר מועט של חברות עוסקות בכך. היקפו הכספי של פרויקט הייעוץ עומד על 2.5 מיליון שקלים.

שירותי הייעוץ יינתנו לתקופה של 18 חודשים, תמורת עבודה של כאלף שעות יעוץ, וכן התחייבות להוסיף 150 שעות נוספות. בחירת החברה שתייעץ להכנת המכרז לפרויקט ה-DRP תיעשה בתיחור בין כמה חברות יעוץ גדולות בענף. בין החברות ששמן הוזכר כמועמדות להשתתף בתיחור: מטאור, נטקום, ארטנט (מבית אמן מחשבים), דור טכנולוגיות וסנסקום.

החברה שתיבחר לצורך הכנת הייעוץ בטרם היציאה למכרז לפרויקט ה-DRP הענק, תבצע את המהלכים הבאים: הצעה לכתיבת מיתווה, גיבוש ומיפוי צרכים, סיוע למשרדי הממשלה במיפוי הצרכים ומערכות המידע שלהם, בחינת חלופות, כתיבת מתודולוגיות והיתכנות כלכלית, כתיבת המכרז וכן בדיקתו וייעוץ לוועדת המכרזים.

את ישיבת ועדת הפטור ניהל העומד בראשה, רו"ח ליאור אגאי, ראש מינהל הרכש הממשלתי בחשב הכללי. בני בקשי, איש הרכש בחשב הכללי, השתתף גם הוא בישיבת ועדת הפטור. בקשי אמר בישיבה, בין היתר, כי "בשנים האחרונות גוברת התלות של משרדי הממשלה במערכות מיחשוב ומידע. מרבית מערכות המיחשוב נמצאות בתוך משרדי הממשלה". לדברי בקשי, "הצורך למציאת פתרון DRP נאות לכל משרד, כבר עלה בשנים קודמות, אולם התוכניות לא מומשו. הצורך הוא  דחוף ביותר". הוא ציין בישיבה, כי "פרויקטי מרכבה ותהילה כבר סיימו מכרז בנושא ותהליך היישום של המכרז, בו זכתה מד-1, מתחיל בימים אלה".

בשלב זה עוד לא פורסמו לוחות הזמנים ליציאה למכרז עבור פרויקט ה-DRP הענק. עוד נושא שטרם הובהר, הוא האם המכרז שייכתב על ידי חברת הייעוץ, יחייב את כל משרדי הממשלה, או שהמכרז יהווה מעין מסגרת, ובתוכו – כל משרד יתאים את פרויקט ה-DRP לצרכיו הספציפיים. יצוין, כי זו הפעם הראשונה שהממשלה יוצאת למכרז כולל ומקיף בנושא DRP עבור כלל משרדיה. ההחלטה על היציאה למכרז זה היא חלק מהפקת לקחים בעקבות כמה אירועים: מלחמת לבנון השנייה, ההיערכות לקראת איומים אסטרטגיים ומבצע "עופרת יצוקה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    שלום, כמות השעות שתוקצבה בסך 1150 שעות הינה עבור כל משרדי הממשלה או עבור כל משרד בנפרד? יום טוב, אלי.

אירועים קרובים