בשבדיה בודקים: האם החברה שרוכשת את Pirate Bay מסוגלת להשלים את העסקה?

נוכח חוסר הוודאות האופף את העסקה, ספק אם בעתיד הקרוב תופיע גרסה חדשה ולגיטימית של אתר שיתוף הקבצים ● בתחילה, מנכ"ל החברה הרוכשת, האנס פנדיה, הביע את ביטחונו שדבר לא ימנע את השלמת העסקה, אולם בהמשך נשמע פחות בטוח ואף רמז, כי מנהל הטכנולוגיה הראשי הקודם של החברה, רקם מזימה ביחד עם מנהלים של קרנות פנסיה בשבדיה להגיש הצעה נגדית לרכישת האתר

אתר Pirate Bay היה מאז ומתמיד נושא לכותרות וביקורת, אך בימים האחרונים מתמקד העניין דווקא בחברה שהודיעה בחודש יוני על כוונתה לרכוש אותו. זאת, לאחר שהתעוררו מספר סימני שאלה ביחס ליכולתה של החברה, Global Gaming Factory X, להשלים את העסקה. גם אישיותו של יו"ר החברה, מתברר, שנויה במחלוקת.

ביוני, כאמור, הגישה חברת Global Gaming Factory X הצעה לרכישת Pirate Bay תמורת שמונה מיליון דולרים, מתוך שאיפה להסב את האתר הידוע לשמצה לאתר לגיטימי. אולם, בסוף השבוע האחרון הופסק המסחר במניות Global Gaming בבורסה בשבדיה, בעקבות בדיקה שהחלה בשאלה אם יכולתה הכספית של החברה מאפשרת לה להשלים את העסקה. במקביל התפרסמו בשבדיה דיווחים שעל פיהם הרשויות בודקות חשד לסחר במניות Global Gaming על סמך מידע פנים.

נוכח חוסר הוודאות האופף את העסקה, ספק אם בעתיד הקרוב תופיע גרסה חדשה ולגיטימית של אתר Pirate Bay. בתחילה, המנכ"ל האנס פנדיה הביע את ביטחונו שדבר לא ימנע את השלמת הרכישה של Pirate Bay. אולם, בהמשך נשמע פנדיה פחות בטוח שכך אכן יהיה, ואף רמז, כי מנהל הטכנולוגיה הראשי הקודם של החברה, ג'והאן סלסטרום, רקם מזימה ביחד עם מנהלים של קרנות פנסיה בשבדיה להגיש הצעה נגדית לרכישת האתר.

כזכור, בחודש שעבר פרש המנהל שמונה על ידי פנדיה כדי להגיע להסכמים עם חברות התוכן, לאחר שלושה שבועות בלבד בתפקיד, והעלה סימני שאלה ביחס ליכולותיה הכספיות של החברה ואישיותו של פנדיה. פנדיה עצמו סירב לספק פרטים חשובים, דוגמת השמות של מי שמספקים לחברה גיבוי כספי, או מי שניצבים מאחורי חברת Peerialism שאמורה לספק את טכנולוגיית P2P שעליה יתבסס האתר במתכונתו החדשה.

ביום ה' האחרון מסר ג'והאן לינגברג, מנכ"ל Peerialism, כי לא קיבל עד כה מפנדיה תוכנית עסקית, מפרטים טכניים או תשלום שהיה אמור כבר להתקבל. ואילו סלסטרום, שנחשב לדמות מוכרת ומכובדת בתעשיית ההיי-טק בשבדיה, מסר כי הגיש תביעה כנגד פנדיה בסכום של קרוב ל-900,000 דולרים, שלטענתו פנדיה חייב לו. לדברי סלסטרום, הטענות של לינגברג על כך שלא שולמו משכורות ושהפיתוח של אתר Pirate Bay במתכונתו החדשה עדיין לא החל חוללו זעזוע בחוגי ההיי-טק של שבדיה. "האתר במתכונתו החדשה לא יושק בעוד שבוע, כפי שהובטח, והדבר מעורר סימני שאלה ביחס לאמינות של הרוכשים", אמר סלסטרום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים