יבמ נעזרת ב-DNA כדי לייצר את הדור הבא של המעבדים

החברה משתמשת ב-DNA במסגרת השאיפה שלה לפתח שבבים קטנים מאי פעם, תוך חיסכון מרבי בהוצאות הייצור ● ספייק נראיין, מנהל המחקר של יבמ: "גילינו שדפוסים של מבנים ביולוגיים דוגמת שרשראות של DNA יכולים לסייע מאוד בתהליכי פיתוח של מוליכים למחצה"

יבמ (IBM) בוחנת את אבני הבניין של הגוף האנושי – שרשראות ה-DNA – כדי לשפר את המבנה של המעבדים מהדור הבא. החברה רוצה להיעזר בכך כדי לפתח שבבים קטנים מאי פעם, תוך חיסכון מרבי בהוצאות הייצור. זאת, מאחר ששרשראות DNA זעירות ומלאכותיות – המכונות "אוריגמי של DNA" – עשויות להתגלות כאמצעי זול ויעיל לייצור של שבבים זעירים עבור מחשבים, טלפונים סלולריים ושאר מכשירי אלקטרוניקה.

המחקר נערך במסגרת שיתוף פעולה בין מדענים ממרכז המחקר אלמדן של יבמ לבין מדענים מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה. "זו דוגמה ראשונה לשימוש במולקולות ביולוגיות על מנת לסייע בתהליכי פיתוח של מוליכים למחצה", אמר ספייק נראיין, מנהל המחקר של יבמ. "בעקרון, גילינו שדפוסים של מבנים ביולוגיים דוגמת שרשראות של DNA יכולים לסייע מאוד בתהליכי פיתוח של מוליכים למחצה".

כיום, ככל שהמעבדים זעירים יותר, כך עולה גם מחיר הציוד המשמש בייצורם. לדברי נראיין, יישום התהליך, המכונה "אוריגמי של DNA", יאפשר לחסוך את מאות מיליוני הדולרים שמושקעים כיום בציוד לייצור שבבים ולהסתפק בהשקעה של פחות ממיליון דולרים בפולימרים, תמיסות DNA וציוד חימום. "החיסכון מגיע מחזיתות רבות ומצטבר לסכומים משמעותיים ביותר", הסביר נראיין.

עם זאת, לדברי נראיין, נחוצות עוד שנים רבות של ניסויים ובדיקות, ונראה שתהליכים אלה יסתיימו רק בעוד עשר שנים לפחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים