גוגל שוברת את השוק: מציעה לארגונים אחסון ללא הגבלה ב-10 דולר למשתמש

המהלך הוא חלק מתוכנית כוללת, שמטרתה להעביר ארגונים שלמים ליישום ושימוש בפתרונות התוכנה של גוגל ● לדברי עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות תוכנה ביעל תוכנה, שתטמיע את הפתרונות של גוגל, "המודל די דומה למודל החיוב שעל בסיסו עובדות כל חברות הסלולר, והוא חודר גם לשוק הארגוני"

גוגל אנטרפרייז (Google Enterprise) מסתערת על השוק הארגוני בישראל ותחל להציע בקרוב שירותי אחסון בענן, ללא הגבלת נפח, תמורת 10 דולר למשתמש. המהלך הוא חלק מתוכנית כוללת, שמטרתה להעביר ארגונים שלמים ליישום ושימוש בפתרונות התוכנה של גוגל (Google), שעד כה מוכרים כפתרונות למשתמשים בודדים או פרטיים.

עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות תוכנה ביעל תוכנה, הכריז על המהלך בכנס של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים בסוף השבוע בבודפשט, בירת הונגריה. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

יעל תוכנה חתמה לא מכבר על הסכם שיתוף פעולה עם חטיבת האנטרפרייז של גוגל ותטמיע את הפתרונות שלה בתחום יחד עם השותפה העסקית הוותיקה, דל (Dell) ישראל.

ואדים חשנסקי, ה-CTO של יעל תוכנה. צילום: משה אלוןבהרצאה משותפת עם ואדים חשנסקי, ה-CTO של יעל תוכנה, אמר דובר: "גוגל אנטרפרייז לקחה את כל הרכיבים המוכרים לנו, כאנשים פרטיים, והתאימה אותם לצרכי המשרד של המנמ"ר". לדבריו, "גוגל מוכנה לספק לארגון אחסון בלתי מוגבל בחוזה. אין אותיות קטנות, אין התחכמויות. זה לא מבצע, זאת התחייבות". הוא ציין כי "המודל די דומה למודל החיוב שעל בסיסו עובדות כל חברות הסלולר, והוא חודר גם לשוק הארגוני".

"ההסבר המרכזי להכרזה זו של גוגל הוא העובדה שעלויות השימוש בארגונים במשאבי IT הולכות וגדלות כל הזמן", אמר דובר "המנמ"ר זקוק ליועץ בנושא בילינג, שיראה לו בכל חודש את העלויות שהארגון משלם עבור השירותים הללו. ההנהלה דורשת כל הזמן התייעלות, שפירושה חיסכון, והחיסכון הזה יכול לבוא לידי ביטוי בענן. הפתרונות הכוללים שגוגל יכולה לספק מוכחים במספרים". הוא ציין כי בהמשך תציע גוגל שירותי ענן נוספים במודל דומה.

"מנוע החיפוש הוא לא ההמצאה הכי חשובה של גוגל"
דובר וחשנסקי פתחו את הרצאתם בסרט שמראה כיצד Google Glass, אותם תתחיל יעל תוכנה להפיץ בקרוב לשוק הארגוני, יסייעו למנמ"רים למלא מספר רב של משימות. לדברי דובר, "אנחנו לא מצפים שמחר בבוקר כל מנמ"ר ירכיב Google Glass, אבל אנחנו בהחלט מציעים לכל המנמ"רים להפנים שבקרוב מאוד, הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים, כל היישומים המובנים בתוך המשקפיים של גוגל יהיו חלק בלתי נפרד מכלי העבודה שלהם. זה חלק מהדרישה התמידית להתעיילות, הגברת תפוקה וחיתוך בהוצאות".

"ההמצאה הכי חשובה והכי משמעותית של גוגל אינה מנוע החיפוש", הוסיף. "המהפכה הטכנולוגית באה לידי ביטוי בשימוש הנרחב ביותר שגוגל עושה בענן. כמות המידע שאנחנו מייצרים גדלה בקצב אדיר. מספר השרתים שגוגל מפעילה הוא דמיוני".

הוא ציין כי "קיימות יכולות רבות שמאפשרות להעביר את המציאות העסקית לכל מקום ובכל זמן באופן חלק, להבדיל ממערכות אחרות, שאם רוצים להיכנס אליהן מכל מקום צריך לבצע פעולות שונות. אחת הדוגמאות היא היכולת של ארגון להשתמש ב-Google Docs, שמאפשרת להרבה מאוד אנשים לעבוד על גרסה אחת של טקסט, לעדכן אותו בו זמנית, להתדיין ולתקן – ובכך לחסוך זמן רב וטעויות. בעתיד ניתן יהיה לפתוח את המסמכים האלה בעזרת Google Glass".

נתי אברהמי, מנכ"ל יעל. צילום: פלי הנמר"גם מנוע החיפוש של גוגל עבר התאמות לצרכי השוק הארגוני", הוסיף דובר וציין כי מיליון עסקים בעולם כבר מיישמים את פתרונות גוגל לעסקים, ביניהם ענקיות כמו מוטורולה (Motorola), ובישראל ארגונים כמו מוזיאון ישראל.

מנכ"ל יעל, נתי אברהמי, אמר במהלך הכנס כי "החבירה לגוגל אנטרפרייז היא חלק מאסטרטגיה של יעל ליישם חדשנות וחידושים. גוגל היא ללא ספק הדבר הבא, שממתין לכל אחד מאיתנו בשוק הארגוני מעבר לדלת, ואנחנו שמחים להיות חלוצים בתחום זה".

בין המרצים הנוספים בכנס היו אלון כהן מאוטופונט, כפיר אלפנדרי מדל, גילי שלזינגר מ-One1, משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר, וטל נברו, יועצת ומומחית לשיווק באינטרנט.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים להונגריה

דיווחים נוספים מהכנס – בימים הקרובים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים