הסטארט-אפ שהופך אפליקציות לוויראליות יותר

הסטארט-אפ Tapreason, שסיים יחד עם 12 חברות נוספות את המחזור הרביעי של האקסלרטור מבית מיקרוסופט ונצ'רס, מבטיח לחולל פלאים לביצועי האפליקציה שלכם ● הוא הגיע עד כה ל-150 אלף משתמשים יומיים על גבי 3.5 מיליון מכשירי סלולר ● לדברי נמרוד אליאס, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה, "הדרך הכי טובה להגיע למשתמשים נוספים היא לגרום לאלה הקיימים לעשות את העבודה - לדבר, לדרג ולשתף ברשתות החברתיות"

16/06/2014 12:56

13 חברות סטארט-אפ סיימו לפני ימים אחדים את המחזור הרביעי של תוכנית האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס (Microsoft Ventures) באירוע חגיגי בירושלים, בהשתתפותם של עשרות משקיעים, אנשי קרנות הון-סיכון, סטארט-אפיסטים, מנטורים ואנשי היי-טק. בין הבוגרים הטריים היו נמרוד אליאס, איילון וולגר וג'יין וולגר – מייסדים ושותפים בסטארט-אפ Tapreason, שהמוצר שלהם מאפשר אופטימיזציה לביצועי אפליקציות ומאתר הזדמנויות לאינטראקציה נכונה עם המשתמשים.

החברה נוסדה בשנה שעברה ואליאס משמש כמנכ"ל ומייסד-שותף, יחד עם ג'יין, ה-CTO, ואיילון, ה-CPO. אליאס סיפר לאנשים ומחשבים על הדרך הארוכה שעברו השלושה עד ל-Demo Day, שנערך ביום ד' האחרון. "שלושתנו בוגרי ממר"ם ומכירים זה 12 שנים", אמר. "אחרי הצבא עבדנו כולנו בסטארט-אפים ובחברות גדולות, וצברנו קילומטראז' של עבודה משותפת. הקמנו מיזם שעסק באפליקציות שופינג ושם צברנו ידע ותובנות שהובילו אותנו לפרויקט הנוכחי".

לדבריו, הניסיון שצברו בפרויקט הקודם לימד אותם כיצד להתנהל בצורה חכמה יותר בסטארט-אפ. "פיתחנו לכל הפלטפורמות, למשל מנוע המלצות חכם, ועשינו את כל הטעויות האפשריות", ציין אליאס. "כך למדנו שיש כל כך הרבה משימות שלא קשורות לליבת המוצר והגענו למסקנה שהדרך הכי טובה להגיע למשתמשים נוספים היא לגרום לאלה הקיימים לעשות את העבודה – לדבר, לדרג ולשתף ברשתות החברתיות. כלומר, להשיג פידבק, אפילו אם הוא שלילי. לרוב, עידוד ויראליות בדרך זו נופל בין הכיסאות של אנשי המוצר והשיווק, והוא דורש התמחות ספציפית, שאינה בתחום הליבה של העסק. על הרקע הזה נולדה החברה שלנו".

3.5 מיליון התקנות
הוא הוסיף כי נכון להיום, המוצר של Tapreason מותקן על גבי 3.5 מיליון מכשירים סלולריים, עם כ-150 אלף משתמשים יומיים. השירות נמצא כעת בשלב של פרייבט בטה והוא ניתן לעשרות אפליקציות מתחומים שונים: החל מתוכן וסטרימינג ועד משחקים וחדשות. "המוצר שלנו מעודד ויראליות ברשתות החברתיות השונות, בהן ווטסאפ (WhatsApp), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter). פיתחנו מודל שמשפר את ביצועי האפליקציה מדי יום על בסיס נתונים סטטיסטיים ועשרות פרמטרים. המידע שמתקבל אצלנו עובר עיבוד באמצעות תבניות התנהגותיות, שיודעות לספק תובנות קריטיות ללקוח", אמר אליאס. השירות, כאמור, אינו תלוי בתוכן האפליקציה, אלא מתאים את עצמו לפי פידבקים מהמשתמשים.

המחזור הרביעי של תוכנית האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס

כיצד זה עובד? אליאס מספק דוגמה פשוטה: למשל, אם מדובר במשתמש שקורא חדשות באפליקציית תוכן מסוימת, השירות של Tapreason יציע לו רשת חברתית לשתף בה את הכתבה, בהתאם לזמנים, הרגלי הגלילה ואפילו אם הוא גולש על רשת אלחוטית או Wi-Fi. "לדוגמה, ביום שבת יש יותר סיכוי ששיתוף בווטסאפ יוביל להורדה מאשר ציוץ בטוויטר או פוסט בפייסבוק", אמר.

חנן לביא, מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל"הרעיון הוא כל הזמן לעשות אופטימזיצה ולשפר. אנחנו לוקחים אחריות מלאה על שיפור התוצאות, ואפשר לומר כי בממוצע, חל שיפור של 174% מהרגע שיצאנו לדרך עם השירות. זה רלוונטי לחברות ענק, סטארט-אפים וכל חברה עם אפליקציה", הוסיף אליאס. "זה תהליך מקצה לקצה ותמיד ניתן לעשות שינויים ושיפורים בהתאם להרגלי המשתמשים".

לסיום, אמר, "למדנו המון בארבעת חודשי התוכנית של מיקרוסופט ונצ'רס. קיבלנו ליווי צמוד, גם ברמת הייעוץ והמנטורינג וגם ברמת המתקנים וכל מה שכרוך בזה. אלה לא דברים של מה בכך".

חנן לביא, מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל, ציין ש-"ההישגים של הסטארט-אפים במחזור הרביעי, הגידול במספר החברות הגלובליות המשתתפות וגיוסי ההון שכבר הושלמו – כל אלה מעידים על ההצלחה הגוברת של התוכנית. במחזור הבא אנחנו מתכוונים לתת דגש נוסף על קישור חברות הסטארט-אפ לשוק, וזאת על ידי התמקדות בנושאים ספציפיים וחיבור לפרטנרים בינלאומיים".

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. bruria

    כל הכבוד! נשמע מעניין ומשכנע , המשך בעבודתך זו.

  2. לב

    כל הכבוד! נראה כמו רעיון בסגנון של איך לא חשבו על זה קודם. לפחות בזירת הסטארט אפ אנחנו מצליחים :(

אירועים קרובים