עפרה אפרתי, סאפ: "המגמה – לחבר את עולמות הפיתוח והתפעול"

"יש לממש אינטגרציה מתמשכת ולספק ללקוח עדכונים ברגע שהם מוכנים ולא לחכות לתאריך מסוים", אמרה אפרתי, מנהלת Development & Operations בחברה ● ניר קורן, מהנדס DevOps ממעבדות סאפ ישראל, ציין כי "האתגרים בעולם הענן מציבים אותנו בפני הצורך להיות גמישים, מהירים וזריזים יותר מתמיד"

"המגמה כיום היא לחבר את עולמות הפיתוח והתפעול, לממש אינטגרציה מתמשכת ולספק ללקוח עדכונים ברגע שהם מוכנים ולא לחכות לתאריך מסוים", אמרה עפרה אפרתי, מנהלת Development & Operations בסאפ (SAP), בכנס Agile Israel 2014 שנערך אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

ניר קורן, מהנדס DevOps במעבדות סאפ ישראל, התייחס בשיחה עם אנשים ומחשבים למיחשוב הענן ואמר כי "מדובר בעולם תובעני, שדורש חדשנות מתמשכת. האתגרים בו מציבים אותנו בפני הצורך להיות גמישים, מהירים וזריזים יותר מתמיד".

אפרתי ציינה כי "כדי להצליח בענן יש צורך בתשתיות אוטומציה ותרבות של DevOps ויכולת ניטור למערכות ה-Production, שתאפשר לזהות את הבעיה במהירות ולתת פתרון הולם בזמן".

ניר קורן, מהנדס DevOps במעבדות סאפ ישראלהשניים הוסיפו כי "סאפ היא אחת החברות הגדולות שהטמיעו את גישת Lean & Agile לא רק באגפי הפיתוח התוכנה אלא בכל הארגון, מצוותי הפיתוח ועד לאנשי המכירות". לדברי אפרתי, "המהלך החל אצלנו לפני כשלוש שנים וכיום, כל עובדי סאפ עובדים לפי המתודולוגיה הזו".

אפרתי הוסיפה כי "היעד הבא שלנו הוא לעבוד במתודולוגיית Continuous Delivery כדי להטמיע תרבות DevOps" וציינה כי "אנחנו עובדים עם כלי Continious Integration מספר שנים וכל הזמן משתכללים".

לדברי קורן, "המוצר שלנו מפותח במעבדות בישראל ומהווה אבן דרך לכלל מוצרי הענן של סאפ העולמית, בהיבטים של תהליכי התפעול. אנחנו עוזרים לקבוצות אחרות בתוך החברה להטמיע תהליכים דומים לשלנו, על מנת לספק מוצר איכותי יותר".

מאיה ארד, מנהלת פרויקט הענן בסאפ, אמרה כי "התחלנו להטמיע את השיטה ב-2008 ומאז היא נמצאת בשינוי מתמיד. מתודולוגיית ה-Lean & Agile של 2008 שונה לחלוטין מהשיטה כיום". היא ציינה כי "על מנת להצליח בהטמעת השיטה האג'ילית – יש להעצים את המפתחים, להתמקד בערך, ליצור מעגלי ניסוי ותעייה מתמשכים וכמובן לעשות את הדברים כמה שיותר פשוטים. לא לבנות רק Frameworks ואחר כך לזרוק אותם לפח אלא לפתח כל דבר שצריך בכל רגע נתון".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים