מתוק לה, מתוק לה: מדענים פיתחו סוללה שעובדת על סוכר

במקום המצב הנוכחי, ניתן יהיה בקרוב להפעיל את המכשירים החכמים עם סוללה שמתבססת על החומר המתוק ● אז פתחנו חפיסת שוקולד ויצאנו לבדוק מה בדיוק הסיפור

במשך שנים מזהירים אותנו מדענים על כך שסוכר מסוכן לבריאות שלנו, שאסור לנו לשתות משקאות מסוכרים כמו קולה או מיצים למיניהם, ועוד לא התחלנו לדבר על הנזקים שגורם הסוכר לשיניים שלנו, כאלה שבסופו של דבר מחייבים אותנו להגיע למרפאה ולהפקיר את עצמנו למיני סבל שונים כמו טיפול שורש או עקירה.

אבל – מסתבר שלסוכר יש גם שימושים חיוביים וטובים. השבוע הודיעו חוקרים מאוניברסיטת וירג'יניה טק שבארצות הברית, על פיתוחה של סוללה שעובדת על סוכר, ויכולה להפעיל גם סמארטפונים, טאבלטים ושאר מכשירים.

יתרונותיה של סוללה כזו על פני סוללות מסורתיות הם רבים – הן זולות, ניתנות להטענה ונחשבות לירוקות מאוד. זו לא הפעם שמפתחים סוללה כזו, אבל הפעם, כך אומרים החוקרים, ישנו שיפור גדול בתחום משך העבודה של הסוללה לפני שהיא צריכה טעינה.

"סוכר הוא מאחסן אנרגיה מושלם שאפשר למצוא בטבע. זה רק הגיוני שננסה לרתום את הכח הטבעי שלו בצורה ידידותית כדי לייצר סוללה", כך אומר  י. ה. פרסיבל ז'נג, פרופסור חבר למערכות ביולוגיות באוניברסיטת וירג'יניה טק שבארצות הברית. הבטריה החדשה משלבת בין מלטודקסטרין, חומר שנמצא בסוכר לאויר – וכל יוצרת חשמל. מכיוון שהבטריה נטענת, כאמור, אפשר למלא אותה בסוכר כמו שממלאים דלק במכונית. נכון, קשה להאמין, אבל מסתבר שבעתיד ניתן יהיה להכניס סוכר לסלולרי במקום להתחיל לבקש מטען ממי שבסביבה.

המחקרים בנושא של סוללות אקולוגיות, בעלות עוצמה ומשך חיים ארוך, תופסים הרבה תשומת לב בתקופה האחרונה. משרד האנרגיה האמריקאי נמצא בשנה השנייה של פרויקט חומש לו הוקצב סכום של 120 מיליון דולר, וכל מטרתו היא הארכה דרמטית של חיי הסוללה.

אגב סוללות שמשתמשות במקור טבעי, בשנה שעברה פיתחו מדענים באוניברסיטת בריסטול שבאנגליה, מערכת שהופכת לא פחות ולא יותר שתן אנושי לחשמל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים