הסוללה בסמארטפון התרוקנה? מדענים מצאו דרך לטעון אותה באמצעות… שתן

מדענים במעבדת הרובוטיקה של בריסטול באנגליה בנו מערכת, שמעבירה את האנרגיה לתוך קבל חשמלי, ובמקרה זה, השתן סיים את דרכו בצורת חשמל שסופק ישירות לסוללה של סמארטפון של סמסונג ● "עד כה, כמות החשמל החיידקי שהצלחנו לאגור הספיקה למשלוח הודעת SMS, לגלישה ולשיחת טלפון קצרה", ציין אחד החוקרים

ייתכן שבעתיד נחשוב פעמיים לפני שנוריד את ידית המים בשירותים ונשטוף את "נוזל הזהב". וזאת למה? משום שמדענים במעבדת הרובוטיקה של בריסטול באנגליה מצאו דרך להפוך את השתן לחומר שיכול לטעון סוללה של סמארטפון או כל מכשיר אחר.

הקסם מתרחש לאחר שהשתן (וגם חומרים אורגניים אחרים) עובר תהליך בתוך סדרה של תאי דלק חיידקיים, המכילים חיידקים זעירים שצורכים ומעכלים את הנוזל והופכים אותו לכמויות קטנות של אנרגיה. תאי הדלק החיידקיים הם למעשה ממירי אנרגיה, שהופכים חומרים אורגניים לחשמל באמצעות חילוף חומרים של מיקרואורגניזמים. החשמל הוא תוצר לוואי של מעגל החיים הטבעי של החיידקים, וככל שירבו "לאכול" חומרים כמו שתן, כך הם ייצרו יותר אנרגיה ולאורך יותר זמן.

המדענים בנו מערכת, שמעבירה את האנרגיה לתוך קבל חשמלי, ובמקרה זה, השתן סיים את דרכו בצורת חשמל שסופק ישירות לסוללה של סמארטפון של סמסונג (Samsung).

"עד כה, כמות החשמל החיידקי שהצלחנו לאגור הספיקה למשלוח הודעת SMS, לגלישה ולשיחת טלפון קצרה", ציין יואניס ירופולוס מאוניברסיטת מערב אנגליה, שהשתתפה במחקר יחד עם אוניברסיטת בריסטול.

למרות תפוקת הכוח הנמוכה, נראה שהרעיון של החוקרים עובד, ורק צריך לפתח אותו. החוקרים מאמינים שלטכנולוגיה הזאת יש פוטנציאל עתידי לשילוב בחדרי שירותים ביתיים, שירתמו את השתן לייצור די אנרגיה לתפעול מכונות גילוח, טעינת סמארטפונים וכו'.

"כרגע, אנחנו פועלים להשיג מימון כדי לעבוד עם שותפים בארצות הברית ובדרום אפריקה", אמר ירופולוס.

ייתכן שבעוד כמה שנים, בכל מסעדה, או אפילו בית, יותקן בחדר השירותים מתקן של תאי דלק חיידקיים, ומעבר לקיר יותקן תקע שיעביר את החשמל לתאורה, לטעינת סמארטפונים וכו'. נחיה ונראה…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים