מהפך דרמטי במכירת אשבל: בעלי המניות חברו ל-One1 כדי לרכוש את החברה

One1 הודיעה על המהלך לבורסה, חודש לאחר שבעלי המניות חברו לחילן, ששוקלת כעת את צעדיה ● שי אוזון, מנכ"ל One1: "מדובר בשותפות אסטרטגית שתמנף את המשך הצמיחה שלנו לתחומי פעילות נוספים" ● נועם קסטלר, מנכ"ל אשבל: "נקדם ונפתח את מערכת Priority"

התפתחות משמעותית בתהליך רכישת אשבל: One1 הודיעה הבוקר (ג') לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי חתמה על הסכם שותפות מחייב עם בעלי המניות הבכירים של אשבל, על מנת לרכוש את החברה. בעלי המניות המדוברים הם מרסלו איינהורן, גרישה וינביץ', אבנר צייטלין, נועם קסטלר ומיכה בר-און.

החמישה חברו לפני כחודש לחילן והגישו הצעה לרכישת אשבל, בסכום של 105 מיליון שקלים. בעקבות ההודעה של One1 הוציאה חילן הודעה משלה לבורסה שבה נכתב כי לאור ההתפתחויות והחלטת בית המשפט למכור את כל מניות החברה, חילן שוקלת את צעדיה האם להגיש הצעה. בכל מקרה, על פי ההודעה, ההצעה לא תכלול את בעלי המניות של אשבל שחברו ל-One1.

בשלב זה, One1 לא נקבה בסכום שהיא מציעה תמורת אשבל. רק אחר כך יחל המשא ומתן על הרכישה. ההערכה היא כי One1 תהיה בעלת השליטה באשבל. גורמים בשוק מעריכים כי שותפתם של בעלי המניות תהווה שיקול מרכזי בהחלטת בית המשפט למי למכור את החברה.

שי אוזון, מנכ"ל One1, מסר כי "אנחנו רואים בשותפות עם המנהלים הבכירים של אשבל שותפות אסטרטגית שתמנף את המשך הצמיחה של One1 לתחומי פעילות נוספים בארץ ובחו"ל. ההסכם שנחתם עם נושאי המשרה משמעותי ביותר ולדעתי מהווה הדרך היחידה המבטיחה המשך פעילותה של אשבל באופן רציף ותקין, תוך המשך ההשקעה בפיתוח המוצר, כפי שנעשה עד היום".

נועם קסטלר, מנכ"ל אשבל, אמר: "השותפות עם One1 תמנף את יכולותיה של אשבל לקדם ולפתח את מערכת Priority גם בתחומים נוספים המשיקים לה".

לדברי מרסלו איינהורן, ה-CTO של אשבל, "אנחנו רואים בהסכם עם One1 שילוב אינטרסים לטובת המשך פיתוחו של המוצר שלנו, מתוך כוונה ורצון להיות חלק מקבוצת One1".

בסיכון גבוה
אשבל היא חברת תוכנה פרטית שהוקמה ב-1986 על ידי קבוצת שותפים בראשותו של יוסי שחם. המוצר העיקרי שלה, Priority, שולט בשוק ה-SMB, תוך שהוא גובר על אלה של הענקיות אורקל (Oracle) וסאפ (SAP). על פי הערכות, החברה ביצעה קרוב ל-5,000 התקנות בשוק הישראלי – יותר מכל אחת משתי המתחרות. אשבל מעסיקה כ-70 עובדים והיא עובדת בעיקר עם שותפים עסקיים בעלי ערך מוסף, כאשר הבולטים הם מידעטק, FBC ואידיאה.

אולם, למרות הפופולריות של מערכת ה-ERP של אשבל, החברה נקלעה בשנים האחרונות למשבר פיננסי. הסיבה העיקרית לכך היא כתב האישום שהוגש בפברואר 2011 נגד מנהליה העיקריים, שחם ובת זוגו, נאוה אנוש, מנהלת הכספים של החברה. השניים הואשמו ברישום כפול של ניהול ספרים וברישום כוזב במסמכי תאגיד בהיקף של 100 מיליון שקלים. בעקבות המשפט נדרשה החברה לשלם מס בהיקף של 4.5 מיליון שקלים ואילו שחם ואנוש נאלצו לשלם עשרות מיליוני שקלים. בעקבות זאת הגישו עובדים באשבל תביעות נגדה, בדרישה לקבל כספים שלטענתם מגיעים להם. ביולי האחרון הוגשה לבית המשפט בקשה לקבלת הסדר נושים. בספטמבר הוציאה דן אנד ברדסטריט דו"ח על מצב החברה שבו נכתב כי היא בסיכון התקשרות גבוה.

שחם הודיע במרוצת ההליכים המשפטיים כי הוא מעביר את המניות שלו באשבל לבן אנוש, בנה של בת זוגו. כיום אנוש הוא הדמות החזקה בחברה – מחזיק ב-73% ממניותיה, בעוד שחם ממשיך להיות פעיל בניהול המקצועי והשוטף. אנוש עצמו ניסה לגבש קבוצת רכישה על מנת לחלץ את החברה מקשייה. פרט לו, חברות מתחרות וגורמים פיננסיים נוספים היו מעוניינים לרכוש את אשבל, אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה.

בחודש שעבר החליט בית המשפט למנות נאמן לחברה שינהל הליך פתוח לקבלת הצעות והשקעות באשבל, ולהביא את הצעותיו לביצוע ההסדר. מבין כל ההצעות שהוגשו, עד אתמול הייתה זו של חילן הרצינית ביותר, אולם כעת, כאשר בעלי המניות חברו ל-One1, תמונת המצב השתנתה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    רכישה של ONE1 הינה מסוכנת מאוד, המוצר ERPONE1 , יקבל ירידה בתמיכה או לחלופין הפריוריטי ידעך, הלקוחות של אחת התוכנות ייפגעו ואת זה בית המשפט צריך לעצור!!!!

אירועים קרובים