ח"כ אברהם מיכאלי: "מישהו החליט לבצע שינויים 'בשלוף' בתיקשוב הממשלתי"

"לא יאה למשרד ממשלתי לעשות שינויים מבלי לשבת ולחשוב קדימה ומבלי למנות ועדה", אמר ח"כ מיכאלי, שניהל את ישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה במקום היו"ר, ח"כ גפני ● כרמלה אבנר, ראש מטה התיקשוב הלאומי הפורשת, אמרה כי "המטה לא קיבל את השיניים כדי להבהיר למשרדים השונים שהוא אמור להוביל את ה-IT הממשלתי"

29/10/2013 15:29

החלטות חשובות לגבי התיקשוב הממשלתי מתקבלות "בשלוף", בצורה לא מסודרת – כך טען ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שהתקיימה היום (ג'). ח"כ מיכאלי ניהל את הישיבה במקומו של היו"ר, ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

הישיבה עסקה בעתידו של התיקשוב הממשלתי בעקבות החלטת הממשלה לקצץ בתקציבו. ח"כ מיכאלי תקף את הממשלה ואמר כי "לא יאה למשרד ממשלתי לעשות שינויים מבלי לשבת ולחשוב קדימה ומבלי למנות ועדה". לדבריו, "בעקבות המלצות ועדת שני והחלטות הממשלה שנבעו ממנה יועדו כספים רבים מאוד לטובת מטה התיקשוב הלאומי, שאמור היה להפוך ליחידת סמך עצמאית. לצערי, זה לא קרה". לעומת זאת, נציגת משרד האוצר, הילה שטבול, טענה שתקציב התיקשוב הממשלתי לא קוצץ ומאז 2007 הוא אף צמח.

נושא נוסף שעלה בישיבה הוא התפטרותה של ראש המטה, כרמלה אבנר. מנמ"רים רבים ממשרדי הממשלה הביעו מורת רוח קשה על עזיבתה ועל תקצוב האגף. סופיה מינץ, שסיימה באחרונה את תפקידה כמנמ"רית משרד החינוך, אמרה כי "המטה נתן למשרד החינוך תחושה שיש כתובת, שיש גב, שניתן לנהל שיח מקצועי. צריך לעשות כל מאמץ על מנת לרומם את הגוף הזה". שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, אמרה שאבנר הובילה את החזון בנושא הטכנולוגי. "משרדי הממשלה לבד לא יכולים לספק את החזון, צריך גורם שמסוגל להרים את הראש ולהסתכל קדימה, להבין איך הטכנולוגיה משרתת את היעדים של הממשלה", הוסיפה.

אבנר עצמה ציינה בדיון כי מטה התיקשוב הלאומי בראשותה פעל לשיפור השירות לאזרח, הגברת היעילות הממשלתית, צמצום ההוצאות וקידום ערכי ממשל פתוח, כמו שקיפות והנגשת המידע. לדבריה, יש לא מעט גופים ממשלתיים שמטפלים בטכנולוגיות מידע, מה שמקשה על העניין. "ברגע שיש ריבוי גופים מטפלים, הממשלה לא מצליחה להוביל תוכנית לאומית", אמרה. "מטה התיקשוב הלאומי אמור היה להיות הגוף היחיד שמוביל את התהליכים הממשלתיים שקשורים ל-IT, אבל הוא לא נחשב אפילו לגוף המרכזי בעניין".

לדברי אבנר, "מטה התיקשוב הלאומי לא קיבל את השיניים שיאפשרו לו להבהיר לכל הגורמים והגופים המשיקים שהוא הגוף שאמור לתכלל את כל עבודת הממשלה בתיקשוב ובטכנולוגיות המידע".

במהלך הדיון דיבר ד"ר נחמן אורון, שהיה חבר בוועדת שני. הוא אמר כי "כיום אין כל ספק שהצורך בתיקשוב הממשלתי מובהק וחיוני, ואנחנו מבקשים להמשיך ולחזק את המטה כגוף עצמאי". הוא ציין כי שיתוף הפעולה בין המנמ"רים בכל משרדי הממשלה לבין מטה התיקשוב הלאומי הוא "מעל ומעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים