טל נברו: "המדיה החברתית צריכה להיות חלק מה-DNA של ארגונים"

"חברות חוששות מהרשתות החברתיות ולא רואות את התועלות הרבות שטמונות בהן", אמרה נברו, יועצת למדיה חברתית ולשיווק דיגיטלי ● לדבריה, עליהן להיפרד מהחששות הללו ולהשתמש ברשתות החברתיות כדי לדבר עם הלקוחות בגובה העיניים

"המדיה החברתית פה כדי להישאר. היא הולכת ומוטמעת בחיים שלנו, ויותר ויותר גם בעולם העסקים. כדי להצליח, ארגונים צריכים לאמץ אותה כחלק מה-DNA שלהם", כך אמרה טל נברו, יועצת לענייני מדיה חברתית ושיווק דיגיטלי.

נברו דיברה בכנס SOMO Marketing, הכנס לשיווק בעולם החברתי והנייד. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם East בתל אביב, והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, וינון לנדנברג, מנכ"ל אינפיניטי מציאות מרובדת.

לדברי נברו, יש ארגונים שחוששים להיכנס לעולם המדיה החברתית מאחר שהם מפחדים מתגובות שליליות ומחוסר שליטה, לא מכירים את הפלטפורמות בתחום ולא מבינים את הפוטנציאל השיווקי שטמון בה. חשש נוסף שלהם הוא מהעדר תקציב או כוח אדם לניהול הפעילות בתחום. "החששות האלה ניתנים להזמה", ציינה. "אפשר לשלוט על כל אחת מהפלטפורמות של המדיה החברתית ואפשר – וכדאי – להכניס אותה לפעילות ולתקציב של הארגון".

היא הוסיפה כי "שיווק במדיה המסורתית עולה כסף רב, אבל גם במדיה החברתית הוא לא חינמי. לא מדובר רק בפתיחת דף פייסבוק (Facebook) וכתיבת כמה סטטוסים. ניהול מדיה חברתית מצריך אדם שזה יהיה התפקיד שלו, זמן והשקעה כספית".

"פעילות של ארגונים במדיה החברתית נחלקת לפנים וחוץ ארגונית – התנהלות של ומול העובדים בעולם הזה ובניית קהילה של גולשים-לקוחות", אמרה נברו. "ארגונים צריכים ללמוד להביא קהל לקוחות חדש באמצעות המדיה החברתית, למנף את המידע שנצבר בה לטובתם ולהשתמש בעולם הזה כדי ללמוד על המתחרים וליצור דיאלוג עם הלקוחות". לדבריה, "ארגונים צריכים להיות טבעיים עם הלקוחות במדיה החברתית, לדבר איתם בגובה העיניים, לעשות להם נוח. כך עולה הסיכוי שהם יעבירו את המידע, ישתפו אותו עם החברים שלהם".

זוהר פרל, סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ב-נס. צילום: ניב קנטורבהתייחסה להיבט הפנים ארגוני אמרה נברו כי "מדיה חברתית בארגון מחזקת קשרים פנימיים בין עובדים. היא מספקת להם גישה קלה יותר לעובדים האחרים בחברה – כיום הרי הם לא מכירים לפעמים את אלה שיושבים מעבר לקיר. הארגון יכול ללמוד באמצעות הרשתות החברתיות על העובדים הרבה מאוד. שימוש בהן יכול בנוסף להגביר את רמת האמון בין העובדים למנהלים, לגרום לארגון להאזין לצרכים של העובדים – ובכך לייעל את העבודה, ועושה את הארגון חדשני יותר".

"השיווק, המכירות והטכנולוגיה משתלבים יחדיו"
זוהר פרל
, סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ב-נס, אמר כי "העולם החדש, של המובייל והמדיה החברתית, מסובך לנו. דברים הופכים מהר מאוד להיות חסרי משמעות, הכול משתנה כל כך מהר ואנחנו צריכים כל הזמן לרדוף אחרי השינויים".

לדבריו, "העולם הזה גורם לארגונים להיות במרדף אחרי הלקוחות שלהם – לדעת מה הם עושים, עם מי הם מדברים ומתכתבים. השיווק, המכירות והטכנולוגיה משתלבים יחדיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים