ויווק רנדיבה, מנכ"ל טיבקו, בראיון לאנשים ומחשבים: "ישראל היא התגלמות הציביליזציה 3.0"

"לשוק הישראלי יש מסורת ארוכת שנים של חדשנות וקידמה טכנולוגית, וזה בא לידי ביטוי לא רק בחברות הישראליות, אלא גם בחברה הישראלית", אמר רנדיבה בראיון ● הוא ציין שישמח לבקר בישראל וכי הוא מקווה לעשות זאת בקרוב ● "תפקידו של המנמ"ר עבר שינוי בעשור האחרון, והיום הוא משמש יותר כמנהל פרויקטים", הסביר ● "החדשות הטובות הן שאנחנו נכנסים לעידן חדש. החוקים שוב משתנים ובפני המנמ"ר ניצבת ההזדמנות להוות שוב חלק מהביזנס"

ויווק רנדיבה, מנכ"ל, יו"ר ומייסד טיבקו. צילום: אור יעקב

"אני חושב על ישראל כעל התגלמות הציביליזציה 3.0. היא מלאה באוכלוסיה משכילה מאוד ובילידים דיגיטליים, שחיים כבר היום בציביליזציה החדשה הזו. אין ספק שישראל היא אחד הכוחות שמניעים את היכולות הטכנולוגיות שיאפיינו את המאה ה-21", כך אמר ויווק רנדיבה – מנכ"ל, יו"ר ומייסד טיבקו (TIBCO), בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "השוק הישראלי מרתק. יש לו מסורת ארוכת שנים של חדשנות וקידמה טכנולוגית, וזה בא לידי ביטוי לא רק בחברות הישראליות, אלא גם בחברה הישראלית. ישראל תמיד הרשימה אותי והיא ממשיכה להרשים אותי היום. אשמח לבקר בישראל, ואני מקווה שאוכל לעשות זאת בקרוב".

רנדיבה אמר את הדברים בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת TUCON 2013, כנס הלקוחות השנתי של טיבקו בלאס וגאס. האירוע, שריכז יחד יותר מאלף לקוחות ושותפים, נערך במהלך השבוע שעבר וננעל ביום ה'. את המשלחת הישראלית לכנס הוביל נתי אברהמי, מנכ"ל יעל תוכנה ומערכות – הנציגה הרשמית של טיבקו בישראל.

לדבריו, "השוק הישראלי חשוב מאוד לטיבקו ויעל תוכנה ומערכות היא שותף מצוין. היינו רוצים לספק את תשתית המאה ה-21 שלנו – שמאפשרת ריל-טיים, עכבה (latency) נמוכה, מינוף Big Data, התאמה למובייל ויכולת לבצע הכל בענן – לבנקים, חברות התעופה, חברות התחבורה ומערכת הביטחון בישראל, כי הם יוכלו כולם ליהנות מהיתרונות שבתשתית כזו. יעל כבר הציגה התקדמות משמעותית, אבל אנחנו מקווים לעשות הרבה יותר בעתיד".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"תפקידו של המנמ"ר עבר שינוי בעשור האחרון, כאשר היום הוא משמש יותר כמנהל פרויקטים", אמר רנדיבה. "כוח רב עבר למנהלים אחרים בארגון, כמו מנהל השיווק, מנהל התפעול, ראש החטיבה העסקית ועוד. החדשות הטובות הן שאנחנו נכנסים לעידן חדש, עידן שאני מכנה 'ציביליזציה 3.0', והחוקים שוב משתנים. בפני המנמ"ר ניצבת כעת ההזדמנות להוות שוב חלק מהביזנס. הדרך לעשות זאת היא ליצור תשתית שהופכת את היחס בין שני היעדים בהם מושקע הכסף. כיום, 80% מהתקציב מושקע בתחזוקה ורק 20% הולכים ליצירת חדשנות. על ידי יצירת תשתית שמאפשרת תוכנה בשירות עצמי (SaaSS, ר"ת Software as a Self Service), כדי שאנשי הביזנס והשיווק יוכלו לעשות את הדברים בעצמם, יצליח המנמ"ר להפוך את היוצרות ולהשקיע 80% מהכסף בחדשנות, ורק 20% בתחזוקה שוטפת".

במקביל, המשיך, "וגם פה מדובר בחדשות טובות למנמ"ר, הטכנולוגיה התפתחה עד כדי כך, שהיום הם כבר לא צריכים להמשיך להיות מוגבלים למודל הטכנולוגי של המאה ה-20 – זה של בסיס הנתונים הענק. הדטה-בייס הוא כמו ארון תיוק. אם הייתי אומר לך לפני 15 שנה שהילדים שלך לא יתקינו טלפון קווי בבית שלהם, זה היה נשמע מגוחך. באותו אופן, אני אומר לך כעת שחברות העתיד ישתמשו בדטה-בייס כארון תיוק בלבד. אם 95% ממה שקורה בחברה היום קורה באמצעות הדטה-בייס, אז בעתיד רוב מה שיקרה בחברה יקרה מחוץ לדטה-בייס. למעשה, חברות העתיד – כמו פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon) ואי-ביי (eBay) – משתמשות היום בדטה-בייס רק כדי לאחסן טרנזקציות. רוב מה שהן עושות קורה בזיכרון. זו תשתית שמציעה עכבה נמוכה, רוחב פס גדול ותפוקה גבוהה – בעלות קטנה הרבה יותר".

"דיברתי עם מנמ"ר של בנק גדול לפני כמה שנים", סיפר רנדיבה. "הוא אמר לי בגאווה שהיקף תשתיות ה-IT שלו הוא כמעט דמיוני: 'יש לי יותר תשתית ממה שיש לכל האינטרנט', הוא אמר. כתשובה, סיפרתי לו שיש לי הרגל קבוע: אני הולך לכספומט פעם בשבוע ומושך 200 דולרים. אותו דבר בכל שבוע. אם כך, שאלתי, למה בכל שבוע הכספומט שואל אותי מחדש איזו שפה אני מעדיף כשאני מכניס את הכרטיס שלי? האם הוא סבור שהצלחתי ללמוד ספרדית מאז השבוע שעבר ואני רוצה לתרגל את הספרדית שלי באמצעות הכספומט?".

הוא סיכם ואמר, כי "אנחנו מבזבזים היום המון כסף בקניה ובתחזוקה של תשתיות ענק, שלא עומדות בקנה אחד עם הערך שהן מספקות. מאידך, יש חברות סטארט-אפ שעושות היום דברים מדהימים בעלויות מאוד נמוכות. כמו שהמאה ה-20 התאפיינה בארכיטקטורה של דטה-בייסים גדולים, כך תתאפיין המאה ה-21 בהעברת עוד ועוד תחומי פעילות לזיכרון".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים