יצרנית סינית קטנה הכריזה על הטלפון הראשון בעולם שמבוסס על שמונה ליבות

UMI הפתיעה את השוק והכריזה על המכשיר, שמכונה X2S, לפני חברות גדולות הרבה יותר ● בלב המערכת של הטלפון נמצאות שמונה ליבות עיבוד שמיוצרות בטכנולוגיית ה-Cortex-A7 של ARM ופועלות במהירות 1.5 ג'יגה-הרץ

הפתעה מסין: UMI, יצרנית טלפונים סינית קטנה יחסית, הפתיעה בסוף השבוע כשהייתה לחברה הראשונה בעולם שהכריזה על טלפון חכם שמבוסס על מעבד שמונה ליבות. הטלפון, X2S, יגיע עם מערכת על שבב מבית מדיה טק (MediaTek), שמכונה MT6592. בלב המערכת נמצאות שמונה ליבות עיבוד שמיוצרות בטכנולוגיית ה-Cortex-A7 של ARM ופועלות במהירות 1.5 ג'יגה-הרץ.

סמסונג (Samsung) אמנם הכריזה בשנה שעברה על מעבד שמונה ליבות בסדרת ה-Exynos, שמשובץ גם במכשירי ה-Galaxy S4 שנמכרים בארץ, אך במקרה שלה מדובר בשתי מערכות של ארבע ליבות כל אחת: מערכת אחת שמיועדת לעבודה בעוצמת ביצועים גבוהה ושנייה שמיועדת לעבודה במצב חסכוני. לעומת זאת, כאמור, במעבד החדש של מדיה-טק, כל שמונה הליבות יכולות לעבוד בו זמנית, במקביל לעבודה במערכות. מדובר ביישום גישת ה-bigger.LITTLE של ARM, במצב העבודה ההטרוגני שלו. כמובן שעדיין קשה לדעת עד כמה השימוש במעבד הזה יעניק ל-X2S של UMI יתרון ביצועים.

מעבר לכך מצויד הטלפון ב-2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 16 או 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון פנימי, מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית איכות גבוהה מלאה, מצלמה אחורית של 13 מגה-פיקסלים ותמיכה ב-NFC ,Wi-Fi ובלוטות' (Bluetooth). המכשיר עתיד להיות זמין כבר בחודש הבא ומחירו צפוי לנוע בין 245 ל-325 דולרים, בהתאם לנפח זיכרון האחסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים