ישי ויינגרטן, מקיט: "ניהול הפרויקטים בארגונים צריך לקבל את אותה החשיבות כמו ה-ERP"

"ניהול התהליכים והפרויקטים הוא הדבק האינטגרטיבי של כל ארגון", אמר ויינגרטן, משנה למנכ"ל החברה ● "לכן, יישום של מערך תהליכי ומתודולוגי בניהול פרויקטים הוא בעל ערך עצום", הוסיף

"תחומי התהליכים הארגוניים ומערכות לניהול פרויקטים הם קריטיים עבור התפקוד המוצלח של ארגונים. למרות זאת, הם לא מקבלים את אותו משקל וחשיבות כמו שלדוגמה מערכות ERP ו-CRM מקבלות – וחבל שכך", כך אמר ישי ויינגרטן, משנה למנכ"ל מקיט. לדבריו, "מדובר בתחומים שהם הדבק האינטגרטיבי של כל ארגון. לכן, יישום של מערך תהליכי ומתודולוגי בניהול פרויקטים הוא בעל ערך עצום".

ויינגרטן דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס שעורכת החברה בתחום. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', 22 באוקטובר, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. במהלך האירוע יוצגו פתרונות פרימה ורה (Primavera) של אורקל (Oracle) לטיפול בניהול תהליכים ופרויקטים.

הוא ציין כי צריך לנהל בצורה טובה ויעילה יותר את הקונפליקט הנפוץ בארגונים בהם יש הרבה פרויקטים בין רמת הארגון לרמת הפרויקט הבודד. "הייעול יבוא משינוי בתהליכי המדידה, בחלוקה נכונה או טובה יותר של המשאבים או בניהול סדרי העדיפויות", אמר. "בלי ניהול שכזה, זוהי עבודת אלילים. תיווצר תמונת מצב בה בכל פרויקט יש מימד של רווח, אולם הארגון כולו יפסיד".

כמו כן, הוא המליץ להתמקד לא בבניית תמונת המצב אלא בניהול המצב. "רוב המערכות הן מערכות אינטגרטיביות ומחוברות. אלא שארגונים משקיעים 70% מהזמן שלהם בבניית תמונת המצב ולא בניהול המצב", ציין ויינגרטן. "דרושה מערכת, דוגמת פרימה ורה, שתסייע לניהול המצב ותחסוך את שלב איסוף המידע. כך יימנעו מצבים בהם 90% מהכסף והזמן מושקעים ברצון להגיע להחלטה, אלא שכאשר מגיעים כבר להחלטה – זה מאוחר מדי".

ערך נוסף אותו ציין הוא "היכולת לעבוד בצורה מסודרת ולא כתגובה ל-'פיגועים'. רוב מחזור החיים הפרויקטלי מתנהל בצורה של תגובות למה שקורה. התגובה, או ניסיון התגובה, מגיע מאוחר ונוצרת תמונת מצב שלא נצפתה מראש". לדבריו, "נדרש לתכנן מראש, לא רק על מנת למנוע את המצב של תגובה, אלא עם ניהול סיכונים מושכל. אסור להיות במצב בו הסיכונים וה-'פיגועים' הם אלה שמנהלים את הארגון".

ויינגרטן סיכם באמרו כי "על פי הערכים האלה ניתן להתמודד עם האתגרים הפרויקטליים בצורה מתונה, מתוכננת ומושכלת".

מתעניינים בניהול פרויקטים ופורטפוליו? הירשמו לכנס של מקיט, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים